Autoritatea de Management a Programului Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane a dezvoltat un sistem electronic pentru depunerea proiectelor. Acesta este Action Web si permite transmiterea cererilor de finantare si a proiectelor depuse pentru finantare din acest program. Electronic se transmite proiectul si, prin posta, doar citeva hirtii semnate de aplicant, dupa care incepe procesul de evaluare.
Sistemul informatic de completare si transmitere a cererilor de finantare este primul de acest fel din tara noastra. „Prin intermediul lui – spune Diana Petrisor, inspector in Autoritatea de Management -, se aplica principiul transparentei inca din momentul transmiterii, dar si in managementul si monitorizarea cererilor de propuneri lansate si a celor de finantare depuse”. In sistemul dezvoltat exista o sectiune speciala utilizata de Autoritatea de Management, prin care este administrat intregul proces de transmitere, de selectie, de comunicare a rezultatelor si de monitorizare ulterioara a cererilor de finantare. Prin intermediul acestei sectiuni, Autoritatea der Management poate obtine, in orice moment si in timp real, informatii privind numarul de proiecte, precum si stadiul lor, daca sint idei de proiecte, de schite, proiecte transmise, inregistrate de sistem, deci aceste informatii se obtin in timp real. Sistemul informatic poate emite rapoarte si in functie de anumite criterii, in functie de tipul solicitantului, de tipul proiectelor care au fost depuse, de tipul partenerilor, daca proiectul se desfasoara in parteneriat, in functie de numarul de proiecte care contribuie la promovarea obiectivelor orizontale ale programului s.a.m.d.
Informatii in timp real despre proiect
Sistemul informatic se dovedeste viabiul si sigur. Este monitorizat permanent si, desi a inregistrat un numar foarte mare de utilizatori in acelasi timp (in timpul lansarii cererilor de propuneri de proiecte au fost 1.321 de useri inregistrati), poate fi utilizat permanent, un flux mai mare de utilizatori fiind inregistrat in intervalul orar 10,00 – 17,00. „Pentru a fi aproape de beneficiari – a precizat Diana Petrisor -, am incercat sa simplificam intreg procesul de depunere si transmitere a cererilor, intr-un sistem care asigura si confidentialitatea datelor introduse, ca si a completarii si evaluarii proiectelor. Evaluatorii fac acest lucru cu respectarea criteriilor de selectie, fara a cunoaste identitatea aplicantului. Se evalueaza, in primul rind, calitatea si sustenabilitatea proiectelor si abia apoi capacitatea de implementare a aplicantului si a partenerilor acestuia. Atit Autoritatea de Management, cit si beneficiarii, pot afla informatii in timp real despre stadiul in care se afla proiectul depus de acestia, daca cererea de finantare a fost transmisa, inregistrata, daca sint completate toate cimpurile corect”.
Depunerea proiectului, in trei pasi
Modalitatea de completare a fost simplificata la numai trei etape. Prima etapa este inregistrarea in sistem printr-un numar de utilizator si o parola. De asemenea, trebuie completate si citeva informatii succinte referitoare la beneficiar. La al doilea pas, se selecteaza cererea de propuneri de proiecte, in care se doreste depunerea unei cereri de finantare. Exista si o sectiune de detalii in care se gaseste Ghidul solicitantului, care contine informatii referitoare la cum se completeaza aceasta cerere de finantare. „Asa se incepe completarea propriu-zisa a proiectului – a mai spus inspectorul AM. Se completeaza informatiile, detaliile referitoare la proiect, privind partenerii (daca se realizeaza in parteneriat), informatii generale (titlu, durata, locatia etc.). Este si o sectiune de descriere detaliata a proiectului, in care trebuie mentionate obiectivele. Iar in a doua parte a descrierii trebuie mentionate date referitoarte la sustenabilitatea proiectului, date la complementaritatea acestuia, date referitoare la buget, la indicatori, la grupul tinta vizat, si daca exista finantari anterioare”.
Toate aceste sectiuni sint lincuri active. A fost introdus si un sistem de verificare si control. Daca datele nu sint completate in intregime, proiectul nu poate fi transmis. Ultimul pas este transmiterea online a cererii de finantare si imprimare si transmiterea celor cinci declaratii finale care se gasesc in sistem. Declaratiile sint completate cu datele introduse in sectiunea „Profilul meu”. Care se printeaza, se dateaza, se semneaza si se transmit in termen de cinci zile de la transmiterea proiectului catre Autoritatea de Management. Completarea cererii de finantare nu dureaza, asfel, mai mult de trei ore.
Lasă un răspuns