Astazi, 25 februarie, expira termenul pina la care firmele bacauane sint obligate sa depuna, la administratiile finantelor publice, Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, cu termen lunar, pentru obligatiile aferente lunii ianuarie 2011, formular 112. Daca in toata tara, conform datelor de la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), pina miercuri doar 39% din totalul celor asteptate, in Bacau s-a ajuns aproximativ la acelasi nivel.
Agentia va afisa pe pagina proprie de internet, www.anaf.mfinante.ro, adresele ghiseelor disponibile. In plus, s-a decis ca si astazi 25 februarie la toate unitatile ANAF de primire a declaratiilor sa se lucreze in doua schimburi, in intervalul orar 8,00 – 20,00, urmind ca, daca situatia o cere, programul sa fie prelungit si dupa or 20,00, astfel incit sa fie inregistrate declaratiile de la toate persoanele aflate fizic la ghisee. Avind in vedere ca depunerea prin internet a declaratiei unice devine obligatorie, ANAF a decis stabilirea unei perioade de tranzitie de 6 luni in care administratia fiscala sa preia declaratiile si in forma fizica. Astfel, pina pe 1 iulie contribuabilii vor putea depune noul formular fie prin internet, fie la ghiseu, in ultima situatie prezentind Anexa 1 semnata si stampilata, celelalte informatii urmind sa fie livrate pe suport electronic (CD).
Declaratia 112 cuprinde obligatiile de plata a contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, informatii care erau furnizate, pina la implementarea acestui sistem, catre patru institutii. Declaratia se depune lunar, incepind cu obligatiile aferente lunii ianuarie 2011, cu termen legal de depunere 25 februarie, inclusiv. Contribuabilii care au calitatea de angajator sau entitate asimilata acestuia au inceput sa depuna declaratia din data de 7 februarie, atit prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania, cit si in format hirtie, semnat si stampilat, potrivit legii, insotit de formatul electronic, la organul fiscal competent.
ANAF a pus la dispozitia contribuabililor un ghid de completare a declaratiei D112 care poate fi gasit pe site-ul institutiei. De asemenea, Agentia dispune si de un call-center destinat acordarii indrumarii si asistentei, la numarul 0314039160.
Depunerea prin internet presupune achizitionarea unui certificat digital calificat de semnatura electronica emis de furnizorii autorizati (CertSign, DigiSign sau TransSped) si inrolarea acestuia la organele fiscale. Dupa 1 iulie, depunerea prin internet devine obligatorie.
Alte obligatii, in calendarul fiscal
Tot astazi este termen final si pentru alte opt declaratii fiscale. De asemenea, pina luni, 28 februarie trebuie depuse trei declaratii si o fisa fiscasla, conform calendarului fiscal al ANAF. Una dintre acestea, Declaratia de inactivitate, se depune de catre persoanele juridice care, de la constituire si pina la 31 decembrie 2010, nu au desfasurat activitate. Directia Generala a Finatelor Publice a judetului atrage atentia ca nedepunerea sau depunerea peste termen a declaratiilor fiscale se amendeaza cu pina la 5.000 de lei. Contribuabilii care nu isi indeplinesc, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligatie declarativa prevazuta de lege se declara inactivi. Nedepunerea la termenele prevazute a Daclaratiei recapitulative (Declaratia 390) se sanctioneaza cu amenda de 2% din suma totala a achizitiilor sau livrarilor intracomunitare de bunuri nedeclarate sau, dupa caz, din diferentele nedeclarate. De anul trecut, pentru intirziere la plata a obligatiilor la bugetul general consolidat se calculeaza dobinzi de 0,04% pentru fiecare zi de intirziere (pe an 14,6%) si se declanseaza imediat executarea silita.
Lasă un răspuns