– soferii nu sint obligati sa-si monteze cauciucurile pe masini incepind cu 1 noiembrie 2011 – in schimb, daca ii prinde zapada, poleiul sau inghetul fara anvelopele de iarna, soferii risca amenzi usturatoare
Incepind de astazi intra in vigoare Ordonanta Guvernului nr. 5/2011 privind aprobarea unor reglementari privind cresterea sigurantei rutiere. Prevederile legale in vigoare interzic circulatia masinilor fara ca acestea sa fie dotate cu anvelope de iarna, pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, nefacind referire la o anumita perioada a anului. Politistii din cadrul Serviciului Rutier Bacau au organizat ieri o campanie de informare a soferilor cu privire la obligativitatea montarii cauciucurilor de iarna. Politistii si-au ales drept punct de informare sensul giratoriu de la statuia lui Stefan cel Mare. „Este sanctionata conducerea masinii pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei fara ca aceasta sa fie dotata cu anvelope de iarna, iar in cazul autovehiculului de transport marfa cu o masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si al masinilor de transport persoane cu mai mult de noua locuri pe scaune, inclusiv cel al soferului, fara ca acestea sa fie echipate cu anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune sau fara a avea montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate”, a spus inspectorul Gabriel Blaga, din cadrul Serviciului Rutier Bacau.
Avantajele anvelopelor de iarna
Anvelopele de vara nu sint destinate folosirii pe timpul iernilor europene cind temperaturile scad sub 7 grade Celsius sau chiar sub zero grade. Se impune folosirea anvelopelor de iarna destinate acestui anotimp. Politistii spun ca anvelopele de iarna sunt absolut necesare in conditiile de polei si carosabil alunecos ce poate deveni capcana pentru masinile echipate cu anvelope de vara. Cauciucurile omologate au performante extrem de bune sub zero grade Celsius, pe drumurile umede, inghetate, alunecoase sau inzapezite, performante asigurate de profile speciale cu un sistem de caneluri bine stabilit. Cauciucul benzii de rulare al anvelopelor de iarna ramine mai moale si mai flexibil la temperaturi scazute avind astfel o aderenta mai buna si distante de frinare mai scurte pe suprafete alunecoase, inzapezite si inghetate. Elementele profilelor anvelopelor de iarna sunt optimizate pentru a dispersa mai bine mizga si apa. Cauciucurile au santuri speciale si caneluri tridimensionale adaptate soseselor umede din timpul iernii.
Iarna incepe la 7 grade Celsius!
Sub aceasta temperatura, cauciucul anvelopelor de vara se rigidizeaza si rotile isi pierd aderenta. Potrivit specialistilor, aderenta pe soselele umede scade de doua ori fata de carosabilul uscat, aderenta pe zapada scade de doua ori fata de carosabilul umed, iar aderenta pe carosabil acoperit acoperit cu polei este de doua ori mai mica decit aderenta pe zapada. Politistii spun ca aceste conditii de circulatie impun utilizarea anvelopelor de iarna pe toate clasele de autovehicule. Amenda pentru lipsa cauciucurilor de iarna este cuprinsa intre 603 si 1.340 lei, iar sanctiunea contraventionala este insotita si de masura retinerii certificatului de inmatriculare.
Lasă un răspuns