Agentia Judeteana pentru Prestatii Sociale (AJPS) Bacau si-a inceput, oficial, activitatea, din aceasta luna. Institutia bacauana, subordonata Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale, s-a infiintat prin reorganizarea Directiei de Munca si a Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca Bacau. Intr-o conferinta de presa desfasurata marti la sediul unitatii, directorul AJPS Bacau, Teodor Agachi, a prezentat principalele atributii ale acesteia si avantajele infiintarii ei. Agentia va gestiona, la nivel teritorial, toate prestatiile sociale pentru populatie, efectuind inclusiv plata acestora. „Exista 30 de tipuri de prestatii sociale – alocatii, ajutoare sociale si indemnizatii. Printr-un sistem informatic integrat, beneficiarii vor incasa prestatiile cuvenite familiei intr-o plata unica, efectuata lunar, prin posta sau cont bancar. Va exista practic, un singur dosar de fiecare familie, care va asigura o situatie clara si completa a prestatiilor acordate ei.
Sistemul este avantajos pentru ca se reduc substantial costurile de administrare, permitind totodata depistarea eventualelor abuzuri ale beneficiarilor privitor la solicitarea de prestatii sociale”, a explicat Teodor Agachi, directorul interimar al AJPS Bacau. In judetul Bacau, in medie lunara, exista 380.000 de beneficiari ai uneia sau mai multe prestatii sociale. Institutia functioneaza in aceeasi locatie cu Directia Muncii, la etajul patru al cladirii din str. I. S. Sturdza nr. 63, Bacau.
vasile a zis
de ce ajutorul pt.incalzire nu a ajuns si in comuna ghimes-faget jud.bacau ,noi nu suntem oameni.