Spedition UMB, firma fanion a lui Dorinel Umbrărescu, a trecut pragul de 2,1 miliarde lei afaceri în 2022, în creștere cu 61% în comparație cu 2021, potrivit datelor publicate la Ministerul Finanțelor, scrie economedia.ro.
Potrivit datelor financiare publicate la Ministerul Finanțelor, Spedition UMB a înregistrat anul trecut un profit net de 137 milioane lei, fiind de peste patru ori mai mare față de cel înregistrat în anul precedent. Pentru celelalte două firme deținute de Umbrărescu, Tehnostrade și SA&PE Construct, nu au fost încă publicate datele financiare pentru 2022.
UMB, cel mai puternic constructor din România, derulează contracte de aproximativ 9 miliarde de lei cu Ministerul Transporturilor, potrivit datelor pe care le-a centralizat Economedia. Sunt 12 contracte cu o valoare cuprinsă între 1,8 miliarde lei (Autostrada cu Tuneluri Lugoj – Deva) și aproximativ 180 de milioane lei, podul peste Siret de la Cosmești. Dacă CNSC va respinge contestațiile Tekfen (Turcia) pentru loturile de mijloc ale Autostrăzii Buzău – Focșani, atunci UMB mai adaugă în portofoliu două contracte de aproximativ 2,5 miliarde lei.
Primele trei contracte ca valoare sunt: Autostrada Margina – Holdea (1,8 miliarde lei), Autostrada Transilvania Mihăești – Zimbor (1,6 miliarde lei după suplimentarea contractului cu rezerva de implementare) și lotul 2 al Autostrăzii București Nord cu 830 milioane lei.
Contractele ar putea depăși semnificativ această valoare (9 miliarde lei) pe măsură ce CNAIR ajustează costurile (medie de 23%) sau aprobă alocarea rezervei de implementare care variază în funcție de contract.
Umbrărescu ar putea construi cap-coadă și Drumul Expres Craiova – Pitești
UMB ar putea construi „cap-coadă” Drumul Expres Craiova – Pitești după ce a depus ofertă pentru finalizarea lucrărilor la lotul 1 Craiova – Robănești lăsat de Tirrena Scavi la 60% după rezilierea contractului.
Joi, 4 mai, CNAIR a deschis ofertele primite de la UMB și Ozaltin (Turcia), contractul fiind de aproximativ 550 de milioane de lei și maximum 18 luni pentru finalizarea lucrărilor, cu punctaj superior pentru constructorul care se angajează să devanseze termenul.
UMB a deschis lotul 2 Balș – Slatina (40 km) va termina la toamnă lucrările pe Lotul 3 (32 km) și cel mai probabil în prima parte a anului viitor Lotul 4 Colonești – Pitești, iar Ozaltin lucrează pe DN 6 Roșiori – Caracal.
Contractul este direct pentru execuție, deci după atribuire se intră rapid în șantier, a transmis CNAIR.
Vasile Faghiean a zis
Părerea mea – UMBRARESCU – este un OM serios și un bun gospodar – și are și o firmă serioasă – merită toți banii – acum să dea Dumnezeu să fie lăsat să muncească – să facă ceva pentru țara asta!!!