• Skip to primary navigation
  • Skip to secondary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Despre
  • Contact
  • Arhiva 2002-2008
  • Publicitate
  • Anunțuri în Ziarul de Bacău
  • Newsletter
  • Locuri de muncă

Ziarul de Bacău

Cotidian de știri și investigații

  • Top Story
  • Actualitate
  • Politică
  • Dosar
  • Economie
  • Educatie-Cultura
  • Expert
  • Foto Video
  • Anunțuri
Ești aici: Acasă / Top Story / A fost adoptată legea pentru autostrada A8, Iași -Târgu Mureș. Cum au votat deputații de Bacău

A fost adoptată legea pentru autostrada A8, Iași -Târgu Mureș. Cum au votat deputații de Bacău

Florin Popescu 7 noiembrie 2018 31 comentarii

LikeShare

Camera Deputaţilor a adoptat miercuri, cu 261 de voturi “pentru”, două „împotrivă” şi cinci abţineri, proiectul de lege privind aprobarea realizării autostrăzii A8, Iaşi-Târgu Mureş, cunoscută și sub numele de Autostrada Unirii. Parlamentarii PSD și PNL din Bacău au avut opțiuni diferite.

Parlamentarii PSD s-au abținut

Din cele 5 abțineri, patru sunt de la deputații PSD Bacău. „Rămânem consecvenți autostrăzii Iași-Pașcani-Tg.Neamț-Bacău-Brașov. „Ne-am abținut la un proiect de lege care scoate Bacăul din calcul, noi susținem în continuare că traseul prin Oituz este cea mai bună variantă”, a declarat pentru Ziarul de Bacău deputatul Claudiu Ilișanu.

Autostrada Braşov – Bacău (A13) este singura variantă rentabilă de legare a Ardealului de Moldova, potrivit unei analize ce a inclus patru trasee peste Carpaţii Orientali. În cadrul studiului, au fost analizate patru trasee: Cluj – Bistriţa – Suceava; Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni; Târgu Mureş – Sighişoara – Bacău; Braşov – Bacău.

De la PSD Bacău, nu au participat la vot ministrul și deputatul Lucian Șova și deputatul Costel Dunava, ambii plecați în delegație. Anterior, la Senat, și senatorul Dragoș Benea s-a abținut.

„Parlamentarii PSD Bacău s-au abținut, întrucât în mod nefundamentat Bacăul a fost exclus de pe harta acestei autostrăzi. Am asistat la dezbaterile din Camera Deputaților și concursul de inițiativă pe acest proiect demarat de toate partidele mi-a confirmat că e un proiect de lege cu o puternică și nefirească tentă politicianistă. Noi, parlamentarii PSD Bacău, rămânem consecvenți cu propunerea nostră. Matematica și geografia nu sunt relative, iar acestea spun că cea mai fiabilă autostradă este prin pasul Oituz, pe ruta Bacău – Brașov. Această lege nu poate masca problemele pentru care aurostrada Iași-Târgu-Mureș nu a fost realizată în cei 12-14 de la lansarea proiectului”, a declarat, după votul din Camera Deputaților, liderul PSD Bacău.

 

Deputații PNL Bacău au votat „pentru”

Parlamentarii PNL Bacău care au participat la ședință au votat pentru proiectul de lege. Deputata Tudorița Lungu a notat pe Facebook faptul că Regiunea Nord-Est a fost condamnată de guvernanți la sărăcie și izolare și este singura regiune din România în care nu se derulează niciun proiect major de infrastructură rutieră și în care marile proiectele sunt amânate de 11 ani. „Fără o autostradă, industriile locale din zona Moldovei rămân necompetitive, potențialul turistic al zonei este neexploatat, iar cea mai importantă resursă, resursa umană, migrează masiv”, a afirmat deputata Lungu.

După votul din Camera Deputaților, Tudorița Lungu i-a criticat pe parlamentarii PSD Bacău. „PSD, orbit de orgolii și bătălii interne, nu vrea autostrada Iași-Târgu Mureș! Nu vrea bunăstare pentru Moldova, nu vrea dezvoltarea economiei locale! Ei sunt cei care condamnă Moldova la săracie și izolare!”, a acuzat deputata liberală.

„PNL Bacău susține orice demers pentru construcția unei autostrăzi care să scoată Moldova din izolare, indiferent că vorbim despre Autostrada A8 Ungheni – Iași – Târgu Mureș sau A13 Brașov – Bacău. Important este ca proiectele acestea să demareze. Prioritatea ar fi tocmai construcția unei autostrăzi, fără de care economia Regiunii Nord-Est este necompetitivă, iar zona rămâne neatractivă pentru investitori”, a anunțat înaintea votului deputatul Ionel Palăr, președintele PNL Bacău.

Ce spune legea nou adoptată

Potrivit proiectului, care a fost iniţiat de parlamentari ai PMP şi semnat de reprezentanţi ai tuturor formaţiunilor politice, autostrada A8 începe la graniţa României cu Republica Moldova printr-un nou pod peste râul Prut şi se termină printr-o conexiune cu autostrada A3 Braşov – Borş, în apropierea oraşului Târgu Mureş.

Autostrada Unirii se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, din credite externe şi din fonduri europene nerambursabile şi/sau prin parteneriat public-privat.

În fiecare lege bugetară anuală, pe durata implementării proiectului, se vor aloca acestui obiectiv credite bugetare conform necesarului de finanţare comunicat de Ministerul Transporturilor.

Ministerul Transporturilor este responsabil pentru coordonarea realizării Autostrăzii Unirii şi va demara, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a legii, procedurile necesare pentru acest obiectiv de investiţii.

Proiectul de lege referitor la autostrada A8 a fost adoptat anterior de Senat, Camera Deputaţilor fiind for legislativ decizional pentru acest act normativ.

LikeShare

Din categoria: Politica, Top Story Etichete: autostrada A13, autostrada A8, autostrada Brasov-Bacau, autostrada Moldova, Claudiu Ilisanu, Dragos Benea, parlamentari de bacau, PNL Bacau, PSD Bacau, Tudorita Lungu

Reader Interactions

Comentarii

  1. Democrit a zis

    7 noiembrie 2018 la ora 3:07 pm

    Patriotism, fie el si local, inseamna sa contruiesti ceva pentru oamenii pe care ii reprezinti, nu sa distrugi ce incearca „vecinii” sa construiasca. Sa te abtii de la votul pentru o autostrada care sa lege Moldova de civilizatie nu arata decat nimicnicie si provincialism ieftin.
    Nu ii impiedica nimic pe vajnicii alesi din Bacau sa fi avut tot atata determinare ca cei din Iasi. Probabil n-au vrut sa-l supere se sefu’…

    Răspunde
  2. bogdan a zis

    7 noiembrie 2018 la ora 5:18 pm

    din pacate continua atitudinea tip Sechelariu ,cel care a scos pana si semnele de circulatie care aratau directia Iasi…..nu am inteles niciodata ura asta….si pentru ca Dumnezeu nu doarme intre timp Iasul a depasit cu mult Bacaul la toate capitolele …mai sant dementi prin Bacau care cred ca pot tine pe loc un oras ca Iasul ? nu ar fi mai bine sa si vada fiecare de treaba lui.?

    Răspunde
    • Kross a zis

      8 noiembrie 2018 la ora 4:25 pm

      De unde ai mai scos-o pe asta cu Sechelariu ca ascos semnele spre Iasi?In rest de accord cu faptul ca alesii din zona ar trebui sa fie mai uniti pentru a dezvolta proiecte in interesul zonei Moldovei.
      Apropo,in perioada lui Sechelariu se puneau semen care pana atunci erau inexistente.Asa era in toata tara.La Bacau putem spune ca era un model de urmat si pentru alte orase.Acum orasul Bacau dupa administratia de 3 mandate PNL arata ca un oras in faliment.Veti spune ca Necula este vinovat.In doi ani ce puteai face? La nivel de judet alta pacoste,Benea.Probabil ca a fost cel mai pagubos tandem pentru Bacau ,Stavarache-Benea.Sa scada judetul cu 200.000 si orasul Bacau cu 100.000 ,este o performanta negative de neegalat.

      Răspunde
  3. Poporul a zis

    7 noiembrie 2018 la ora 5:51 pm

    Dl Benea nu a fost capabil sa faca nimic pt Bacau ci din contra a blocat dezvoltarea acestuia. A vrut sa treaca autostrada prin Bacau dar nu se poate pt ca aceasta nu-i finantata din bugetul judetului Bacau. Cunoastem faptul ca acesta confunda inca Bacaul ca si Sechelariu cu o mosie pe care o stapaneste si care o crede a sa.

    Răspunde
  4. Sica a zis

    7 noiembrie 2018 la ora 6:44 pm

    Singura varianta ca acest judet sa se dezvolte este ca sa fie legat direct de reteaua nationala de autostrazi.
    Pt tradatorii din PNL care spun ca dezvoltarea Moldovei sta in autostrada Iasi-Tg Mures, le spun ca Moldova este de la Suceava pana la Focsani, asta inseamna o autostrada a Moldovei.
    Cat de lipsit de bun simt sa fii ca la alegeri sa vii in fata bacauanilor sa le ceri votul si dupa alegeri sa le explici ca dezvoltarea judetului depinde de o autostrada care trece la sute de km de ei.
    Mai bine plecati cu toti .

    Răspunde
    • Liviu a zis

      7 noiembrie 2018 la ora 7:39 pm

      Autostrada Iasi-Tg. Mures trece pe la 70 km de Bacau, nu la cateva sute. Acum, pana la autostrada spre vest, bacauanii parcurg cam 300km pe drumuri cu un singur fir pe sens. Si ma gandesc ca Bacaul sufera din cauza izolarii fata de Occident, nu fiindca e izolat de Suceava sau Focsani (si mai departe, de Teleorman, bineinteles). De acord in schimb cu plecatul tuturor celor care au adus Bacaul in halul asta, indiferent de partid.

      Răspunde
    • Tommy a zis

      6 decembrie 2018 la ora 2:51 am

      După se face si autostrada bacău ce fraieri

      Răspunde
  5. psycho a zis

    7 noiembrie 2018 la ora 6:55 pm

    domnii ieșeni să mă scutească de autovictimizarea lor ieftină,autostrada începe sau se termină în județul lor oricum deci să vorbească alte județe de acest proiect.dacă bacăul pierde acest proiect putem să închidem și să plecăm….dar la slugoi de politicieni locali avem nu mă aștept la altceva.

    Răspunde
  6. Stranger a zis

    7 noiembrie 2018 la ora 8:16 pm

    Ca onestean, mi-aș dori enorm sa fie autostradă spre Brașov, dar fără un studiu de fezabilitate și o cuantificare măcar aproximativa a lucrărilor civile de pe traseu, e greu sa visezi așa ceva. Cunoaștem bine zona, iar traseul de la Bacău se poate imagina, cred, doar până în comuna Oituz, unde e valea destul de largă. De acolo însă, o nebuloasa. Din schița master planului, ar lua-o de-a lungul albiei râului până spre ultimul sat Oitoj, (Oituz-ul unguresc, aproape de serpentine) iar de acolo, sa străpungă cu un tunel de câțiva km, probabil, în partea cealaltă. Numai că asta e o lucrare absolut nebuneasca, aproape de neimaginat. S-ar distruge cred toată zona naturala, săpături în albie pentru un șir nesfârșit de stâlpi de viaducte, betoane, mini diguri de regularizare, ziduri imense de securizare a malurilor. Căci, pe unde sa o ia autostrada cu patru benzi, că abia are loc acolo bietul DN, îngust, surpat și vai de el? Sau, sa lase albia râului și să o ia pieziș zeci de km prin păduri cu defrișări, serii de viaducte si de tunele?
    Vor fi bani vreodată pentru așa ceva?
    Eu nu cred că se va construi vreodată, dar măcar să se cheltuie zecile de milioane de euro pentru studii. Să visăm și noi frumos.

    Răspunde
  7. Fan PDSR a zis

    7 noiembrie 2018 la ora 9:49 pm

    Alooo, colegii din PDSR Bacau, ce fumati ? Gandirea de tipul ” sa moara si capra vecinului ” va caracterizeaza. In Cluj incep studiile de fezabilitate pt metrou. Noi ne bucuram ca avem apa la WC. Iar despre propunerea voastra pt autostrada Iasi -Pascani-Tg neamt-Bacau-Brasov, vreau sa spun ca aceasta linie trasata in zig-zag pe harta poate fi facuta si sustinuta numai de cineva fumat, drogat.Proiecte sunt multe. O alta varianta de autostrada e Constanta-Suceava care leaga portul CT de Ucraina, Polonia si tarile nordice. Si vapoarele din China nu mai descarca la Amsterdam. Si m-as bucura daca ar trece prin Vaslui si nu prin Bacau.

    Răspunde
  8. Terminus a zis

    8 noiembrie 2018 la ora 12:44 am

    Nu pot intelege aceste sabotaje politice contra propriului interes.Ce dracu Bacaul nu e in Moldova? Trebuie sa treaca utopica aia de autostrada prin centrul Bacaului ca sa realizeze toti cat e de necesara o autostrada in Moldova?Mie mi se pare ca e o fudulie de neinteles din partea politicienilor bacaoani(cei din PSD).

    Răspunde
  9. Căpșuna a zis

    8 noiembrie 2018 la ora 7:08 am

    Mai bine ați vorbi pe la primărie sa nu se oprească apa la Iarnă. Nu de alta, dar până la autostradă, o sa fie nevoie sa ne ne spălăm, sa nu ne facem de râs. Hai sa fim serioși. De asta nu e dezvoltat Bacăul? Ca nu avem autostrada?!! Nu domnilor. Ci din cauză că nu mai există industrie. S-a furat la bucata tot. S-a distrus tot. Muncim în Bacău pe nimic. Suntem unul din orasele cu cele mai mici salarii din țară. Un oraș îmbătrânit.
    Oricum, uitați de o autostrada care trece prin Bacău.

    Răspunde
  10. Georgeta P. a zis

    8 noiembrie 2018 la ora 7:20 am

    Ăștia de la PSD nu pot să vadă dincolo de gard. Dc tartorul s-a abținut, e musai să o facă și ei. Poate la următoarele alegeri se abține și electoratul să îi mai voteze! Vai de capul vostru!

    Răspunde
  11. NeNe a zis

    8 noiembrie 2018 la ora 8:02 am

    Pana la autostrada care sa treaca fix prin Bacau, ganditi-va ca n-avem sosea de centura. Pana la sosea de centura, ganditi-va ca E85-ul care trece prin oras e plin de gropi si denivelari pe alocuri, de trec camioanele precum carutele, prin hartoape. Cand n-ai bunavointa si nici maruntis nici de plombat niste gropi pt o strada cu trafic atat de mare, sa nu votezi viitoarea autostrada, ca nu-ti trece fix pe ulita ta e semn de ingusta partinire paguboasa pt toti, si de prostie pt partidul ca o ciuma care ne conduce urbea. Oricum, stati linistiti la locurili voastre, ca nici Iasul nu va vedea autostrada aia in urmatorii 10 ani. Planuri au mai fost… la planuri stam bine, cu realizarile e mult mai greu la noi.

    Răspunde
  12. Sorin Iancu a zis

    8 noiembrie 2018 la ora 8:37 am

    Vad ca deputatii PSD de Bacau s-au abtinut………dar de ce nu au votat… IMPOTRIVA???Cat priveste pe cei liberali sa le fie rusine,votul lor arata caracterul lor degradat,Autostrada era a tuturor,nu a PSD-ului ,asa ca trebuiau sa lupte pentru ca aceasta sa fie in judetul lor…………….

    Răspunde
  13. Cristi a zis

    8 noiembrie 2018 la ora 8:46 am

    Da, deci cu ministrul transporturilor din BC si cu alti politicieni din Bc cu influenta, nu suntem in stare sa facem o amarata de centura care sa ocoleasca orasul si visam la autostrada.
    Astept scuzele, balbele si milogelile ca acusi incepe campania electorala. Sa nu uitam ca ai nostrii politicieni locali se certau pe un „studiu” ca atat stiu sa faca, sa dea din gura…nu sa puna osu’ la treaba
    https://ziaruldebacau.ro/reactii-la-studiul-referitor-la-bacau-brasov-unica-autostrada-rentabila-peste-carpatii-orientali-senatorul-benea-ironizeaza-conducerea-pnl-bacau/

    Răspunde
  14. Croitoru a zis

    8 noiembrie 2018 la ora 8:48 am

    Nu avem centura pentru oras, iar pe strada Chimiei asfaltul s-a incretit, numai santuri si bucle. Partidele politice au devenit niste clanuri mafiote care se lupta pentru suprematie.

    Răspunde
  15. Daniel a zis

    8 noiembrie 2018 la ora 8:58 am

    Nu cred ca Bacaul are ceva de castigat cu autostrada Tg.Mures-Iasi, ci din contra va creste si mai mult decalajul intre Iasi si Bacau. Nu sunt PSD-ist dar mi se pare corecta pozitia PSD Bacau. Bacaul nu are decat de pierdut din aceasta varianta. Zicea cineva ca nu sunt decat 70 km de la Bacau pana la intrarea pe autostrada…credeti ca va conta acest aspect pentru o firma care se gandeste daca sa deschida punt de lucru in Bacau sau in localitatile prin care trece autostrada? Eu nu cred…va alege sigur Iasul sau Pascaniul. PNL Bacau a exclus Bacaul de pe traseul autostrazii si vor veni acus sa ceara votul nostru.

    Răspunde
    • Mihnea a zis

      8 noiembrie 2018 la ora 9:32 am

      Lasand la o parte efectele unei autostrazi indiferent cat de departe ar trece fata de orasul Bacau, problema este ca nici o varianta propusa nu va fi construita. Moldova o sa ramana fara autostrazi cel putin pana in 2030. Iar pana atunci decalajele intre noi si zona de vest a tarii vor fi imense.

      Răspunde
    • Lumea a zis

      8 noiembrie 2018 la ora 12:10 pm

      @Daniel. Domnule Daniel decalajul dintre Bacau si Iasi sau alte orase din Moldova il da in primul rand modul in care este administrat un oras. Si pana acum fara autostrada Bacaul tot in jos se duce, asta deoarece PSD-ul i-a distrus industria l-au furat si l-au izolat in dorinta de-al stapani, pt ca atat pot gandi si face acesti oameni. Vor sa ne tina in saracie si izolati de lume precum comunismul odinioara cand tinea poporul in intuneric. Pana si Romanul a ajuns din urma Bacaul, primul in urcare Bacaul in cadere libera, datorita trioului PSD- Benea, Brasoveanu, Necula

      Răspunde
      • Leaving from Bacau a zis

        8 noiembrie 2018 la ora 9:22 pm

        Scuzati-ma ca va intrerup dar am doua intrebari, ca simplu cetatean al orasului Bacau: cine a adus orasul Bacau in stadiul deplorabil in care este?Nu e de azi asa sau din ultimii doi ani,ci de 14 ani arata tot mai prost si doi, de ce PNL a votat pentru o autostrada care da la o parte complet Bacaul,izolandu-l de restul oraselor importante?Nu inteleg rationamentul PNL.Tipati,urlati ca nu stiu ce ciuma rosie a adus judetul in halul asta dar ciuma galbena ce a facut in Bacau sau pe unde a mai avut administratii?Eu nu vad nimic bun.Dimpotriva,s-au ridicat tot felul de cladiri care nu au fost duse la bun sfarsit,au costat si sume enorme de bani si acum,nu mai au nicio utilitate.Cam toate sunt falimentare.Strazile din Bacau au fost refacute toate sau daca au fost,incep sa aiba gropi iarasi?Orasul miroase pestilential,de zici ca e un permanent WC public.Pur si simplu nu mai ofera nimic.Si da,e vorba, in principal, de o mostenire liberala de cel mai prost gust!Ca nu s-a facut mare lucru nici in ultimii doi ani,si asta e adevarat dar in alti 12 au fost ciumatii de liberali la conducere,nu?

        Răspunde
        • Lumea a zis

          9 noiembrie 2018 la ora 12:39 pm

          12 ani a fost Psd-ul la putere: 8 ani prin Sechelariu si 4 prin Necula . Comparand ambele ”regimuri”‘ vom observa ca in perioada lui Seche, Bacaul a fost furat de terenuri si devenit proprietatea acestuia, iar Necula habar n-are, este incapabil si nu poate face nimic nici sa continuie nu vorbim de a demara alte proiecte noi. In regimul PNL s-a facut cate ceva chiar daca nu la la cat ar fi trebuit dar s-a vazut un pasaj, doua poduri refacute de la zero, centura mica refacuta. Sigur ca au fost si la ei mari gafe ca Sala polivalenta, Stadionul distrus. Dar per ansamblu sunt putin pe plus fata de PSD.

          Răspunde
  16. Ina a zis

    8 noiembrie 2018 la ora 12:05 pm

    Vad ca pe langa domnii din PNL, care ar trebui sa sustina cresterea si evolutia judetului Bacau (de asta au fost alesi, de asta sunt platiti) mai sunt si bacauani, care cred ca autostrada Iasi-Targu Mures o sa-i scoata din foame..ceea ce e foarte trist! Nu sunt pro PSD in niciun caz, aici nu e vorba de politica, oameni buni! E vorba de a lupta pentru interesele judetului TAU! Si Da, doar o autostrada poate ridica Bacaul si poate atrage investitori, dar o autostrada care sa treaca prin Bacau, oameni buni! O alta varianta de autostrada nu ajuta cu nimic Bacaul, dimpotriva, il afunda si mai tare! Avand in vedere ca s-a facut acel studiu si Bacau-Brasov putea fi o alternativa, erai obligat sa o sustii, indiferent de culoarea politica! Pentru ca toti trebuie sa luptam impreuna pentru a putea da inainte! Rusine celor din PNL Bacau care au ales Iasi- Targu Mures in detrimentul Bacau-Brasov si si-au tradat judetul pe care ar trebui sa il sustina, nu sa il afunde!!

    Răspunde
    • NeNe a zis

      8 noiembrie 2018 la ora 1:04 pm

      N-au scos ei din palarie, pnl-istii din Bc, varianta Iasi-Tg mures in locul Bacau-Brasov, doar au votat pozitiv in parlament pt prima varianta in locul celei mai convenabile noua – care nici n-a fost propusa la vot. Iar pesedeii s-au abtinut.
      Altundeva a fost buba, si anume acolo unde ministrul Sova, bacauan, si cu Benea au avut putere de influenta fix pix, ca sa ajunga si varianta noastra la vot. Asta ca sa le stim valoarea…

      Răspunde
  17. Mihnea a zis

    8 noiembrie 2018 la ora 12:43 pm

    Ce prevedea legea asta mai exact? Obliga cumva institutiile statului si autoritatile locale sa faca toate demersurile pentru a construi autostrada respectiva intr-un anumit interval de timp? Sunt stipulate si consecintele in caz de nereusita? Spre exemplu daca dupa expirarea celor 30 de zile de la intrarea in vigoare a legii respective iar Ministerul Transportului face fix 0 barat pentru cosntructia autostrazii, cineva va raspunde?

    Lasand deoparte orgoliul local intre Iasi si Bacau, nimeni nu se intreaba exact ce efect si daca are vreo consecinta legea asta? Am impresie ca e doar praf in ochi aruncat regiunii de Nord Est (Moldova).

    Răspunde
  18. Seba a zis

    8 noiembrie 2018 la ora 2:29 pm

    Eu cred ca nimeni nu stie traseul Bacau-Brasov. Unde naiba sa faci autostrada pe Magura ? Daca apuc si autostrada suspendata pe Magura si tunel prin Oituz atunci……. Guvernul nu e in stare sa faca una la campie si vrea suspendata? Cat despre varianta Iasi sau Bacau e praf in ochi si una si alta. De curand am fost prin Vaslui: cel putin la drumuri suntem praffffff.

    Răspunde
    • Alin a zis

      9 noiembrie 2018 la ora 8:48 am

      Toti expertii comisiei europene spun ca e mai fezabila si mai ieftina Bacau-Brasov via Oituz si vine expertul de tine sa sustina ca nu e asa…vai de tine. Iasi-Targu mures strabate zone muntoase mult mai dificile si mai scumpe de realizat. Oricum nu mai conteaza dar ma enervez cand vad o gramada de habarnisti ca isi dau cu parerea…consolarea ta e ca nu esti singurul habarnist.

      Răspunde
      • Seba a zis

        9 noiembrie 2018 la ora 2:00 pm

        Una e sa strapungi un munte si alta sa faci autostrada suspendată. Autostrada nu poate fi serpuita si include minim 2 benzi si una de urgenta. Calculand ar insemna minim 3 benzi pe sens. Tu vezi pe Magura sosea cu 6 benzi? Daca vezi atunci ai dreptate. Cat despre experti iti spun eu cum s-a calculata fezabilitatea autostrazii: s-a calculat cate masini trec pe acest tronson de drum. Daca esti sofer sau biciclist si ai mers pe Magura ai vedea cat de serpuit e drumul. Iti imaginezi o sosea suspendata?

        Răspunde
      • Kiki a zis

        10 noiembrie 2018 la ora 1:11 pm

        Ce baliverne. Nu a facut nici un expert al UE nici un studiu de fezabilitate pentru Bacau-Onesti-Brasov. La UE se fac studii doar pentru marile culoare de transport pan-europene, nu pentru visele umede ale marilor boshi pesedisti. Autostrada A8 (pardon, linia trasata pe harta) leaga Ungheni de Iasi, de Tg Neamt si apoi de Tg Mures si mai departe spre Oradea si sistemul de transport din Ungaria. Pentru ca A8 este gandita ca parte a unui culoar de transport pan-european, se dau bani de la UE pentru ea. Pentru ca A13 NU apare pe aceasta lista, nu se dau bani de la UE. Simplu si clar, nu???

        Răspunde
  19. Gabi a zis

    11 noiembrie 2018 la ora 10:25 am

    Traseul ar fi Racaciuni-Onesti-Valea Oituzului-Bretcu-Brasov-Fagaras-Sibiu-Nadlac.

    Răspunde
  20. bogdan a zis

    11 noiembrie 2018 la ora 10:50 am

    daca te uiti putin la Ungheni Iasi Tg M ures si Bacau Brasov se vede foarte clar ca un traverseaza de la est la vest toata zona de nord est cam la mijlocul distantei dintre nord si sud si conecteaza toata regiunea de nord est, plus republica Moldova de vestul tarii in timp ce cealalta e doar o legatura intre Bacau si Brasov.nu vad nici o disputa intre cele doua.cu atat mai putin Iasi vs.Bacau.

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bara principală

Ultimele articole

Dorinel Umbrărescu, în topul constructorilor de autostrăzi, cu cele mai mari progrese în februarie

Compania Regională de Apă Bacău S.A. lansează licitații pentru contracte lotizate, parte din Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată

Un furnizor de droguri din Bacău, prins în flagrant de polițiști, cu ajutorul persoanei căreia îi vindea „cristale”

Un bărbat se întoarce după gratii pentru 24 de ani, după ce a folosit un card bancar găsit pe stradă

Graficul SOMA de colectare a deșeurilor reciclabile din mediul rural, din perioada martie-aprilie 2023

Locuri de muncă CONTAINERE FDC: sudor, lăcătuș confecții metalice, operator Abkant, electrician, instalator, vopsitor, tâmplar PVC, muncitor finisaje (parchet laminat, rigips), muncitor necalificat/semicalificat.

8 martie 2023

Locuri de muncă la SOMA Bacău: mecanic auto, sudor, șofer și lucrător operativ pentru autocompactoare

23 februarie 2023

SOMA Bacău angajează mecanic auto, sudor, șofer și lucrător operativ pentru autocompactoare

21 februarie 2023

Locuri de muncă disponibile la SOMA Bacău: mecanic auto, sudor, șofer și lucrător operativ pentru autocompactoare

20 februarie 2023

Ultimele comentarii

  • Gica Contra la S-a dublat numărul mașinilor electrice înmatriculate, în județ. Chiar și așa, băcăuanii nu se îngrămădesc să schimbe combustibilii fosili pe baterii
  • Ifrim la VIDEO: Consiliul Județean Bacău a finalizat asfaltarea străzii Orbic, din Buhuși
  • cezar la O firmă din Bacău face studiul de fezabilitate pentru extinderea DN24, pentru accesul la Spitalul Regional de Urgenţă Iaşi. Contractul este de peste 680.000 lei
  • Caesar la O firmă din Bacău face studiul de fezabilitate pentru extinderea DN24, pentru accesul la Spitalul Regional de Urgenţă Iaşi. Contractul este de peste 680.000 lei
  • Roch la O firmă din Bacău face studiul de fezabilitate pentru extinderea DN24, pentru accesul la Spitalul Regional de Urgenţă Iaşi. Contractul este de peste 680.000 lei

Cabinet parlamentar

Linkuri sponsorizate

  • Credius – Credite Nevoi Personale – Aprobare Rapida
  • Mokka – Card de Cumparaturi
  • Nova – Energie Electrica si Gaze Naturale
  • Salon cosmetica

Cabinete parlamentare PNL

Trafic Ziarul de Bacău · Copyright © 2023 · S.C. G&P News & Advertising S.R.L. · Știri mondene · Aghiuță · Presa Bacău