Aeroitalia își închide temporar baza operațională abia deschisă în Bacău. Compania va suspenda din noiembrie toate rutele spre România, majoritatea fiind de pe Aeroportul „George Enescu” din Bacău.
Astfel, zborurile din Bacău spre Bergamo, Cuneo și Roma nu vor mai fi disponibile din noiembrie. Aeroitalia vinde în continuare bilete de pe Aeroportul Bacău începând cu finalul lunii martie, conducerea Aeroportului Bacău susținând că există asigurări din partea companiei că va reveni.
Conform siteului Italiavola, Aeroitalia își concentrează atenția pe zborurile interne, în special Sicilia și Sardinia, acolo unde cererea este crescută în perioada de iarnă.
Rutele sunt acoperite
Directorul Aeroportului Bacău, Radu Bezniuc, ne-a declarat că rutele sunt însă acoperite de ceilalți operatori aerieni, iar pasagerii nu vor avea de suferit.
„Am avut o discuție cu cei de la Aeroitalia, ne-au informat luni că au o problemă în găsirea unei aeronave pentru zborurile din România. Aceasta urma să fie staționată în Bacău, însă nu a mai fost contractată de ei, din anumite motive tehnice.
Ne-au asigurat că piața din România e importantă și vor reveni, începând din 30 martie. Acum suntem în situația în care pentru zborurile spre Roma, zilele de operare vor fi acoperite de Wizz Air și Dan Air, iar zborurile spre Torino și Bergamo vor fi acoperite de Dan Air. Din punct de vedere al conectivității suntem acoperiți, impactul nu este așa mare.
Nu există însă niciun dubiu vizavi de calitatea serviciilor oferite de Aeroportul Bacău și vreau să vă zic că va fi atins obiectivul de jumătate de milion de pasageri în acest an. De asemenea, privim partea plină a paharului, anume că Wizz Air repune tot mai multe zboruri de pe Aeroportul Bacău. Creșterea frecvențelor pe Londra și Milano și redeschiderea curselor spre Roma, din octombrie înseamnă că proiectul și strategia noastră a dat roade și atragem operatorii”, a declarat Radu Bezniuc pentru Ziarul de Bacău.
Alx90 a zis
Avem trei aeroporturi in Moldova in care s-au bagat bani foarte foarte multi, era de ajuns unul singur si o mare autostrada care sa ne conecteze cu vestul tarii, cu Europa. Nu vine nici o companie aeriana serioasa la Bacau sau Suceava pentru ca nu pot zbura cu avionul gol.
IONUT a zis
Este o companie KLM sau alta mai neansemnata Lufthansa care ar vrea sa faca cap de pod la Bacau. Nu mai au loc avioanele la ei in curte si le vor la Bacau.
Marco Gianfranco a zis
Asta cu cererea crescuta in perioada de iarna spre Sardegna si Sicilia e o gogorita inventata nici macar plauzibila.
Aeroitalia are o flota frumusica, e de ajuns sa mergi pe aeroport la Roma sau sa te uti pe portalul lor sau portaluri de specialitate sa vezi cate aeronave au.
Adica din mai si pana in octombrie, cand e full de calatori, turisti si navetisti la Roma, toata Italia, inclusiv Sardegna si Sicilia, tu operezi si la Bacau…
Acum cand nu mai ai traficul de turisti pe Sardegna si Sicilia, inclusiv Roma, tu nu mai operzi de la Bacau.
E clar ca sunt intelegeri intre companii privind impartirea rutelor…
Adevarat ca navetistii in Sardegna de exemplu se plang pe forumuri, de faptul ca Aeroitalia si alte companii le fac figuri cu biletele, le spun ca nu mai sunt locuri disponibile si cand ajung sa zboare nu le vine sa creada ca jumatate de avion e gol.
Hai nu fiti tristi ca din primavara revin ca au pasageri full pentru toata Italia…
cezar a zis
nu reusesc sa inteleg ce se intampla acolo la Bacau….cum de nu a ajuns pana acuma aeroportul din Bacau nr 1 in Moldova asa cum prezicea Benea si Soava impreuna cu gigiexpertu….ca cica se afla in centrul Moldovei si va fi viitorul hub de transporturi de ce nu vin aia de la Iasi si Suceava sa ia avionul din capitala Moldovei Bacau ????? etc etc etc …….sa vina gigi sa ne explice!
sefulaexperti a zis
cezarica…imi place cum comentezi doar la articolele care iti convin, la ala in care scria ca dedeman si umb produc bani cat tot iasiul si suceava la un loc(judetele, nu orasele) nu l-ai vazut 🙂 . de aeroport ce sa iti zic…danair is scumpi, astia din italia is scumpi, blueair era ieftin dar era 50-50 daca pleci, la fel wizz. bacaul prefera sa mearga la bucuresti sa zboare. nu la iasi. ca bacau-iasi dureaza vreo 4 ore, ca stai vreo 2 la podu iloaiei. multumit acum? ai priceput? sau iti desenez ?
cezar a zis
gigi ti am mai explicat pib ul si venitul pe cap de locuitor reflecta adevarata situatie economica restul sunt bune doar pentru cei care nu se pricep.dealtfel se vede si din ceea ce se intampla cu profitul acestor companii: investitii in toata tara si peste hotare mai putin in Bacau…problema este ca profetiile tale nu se adeveresc deloc …A8 se face!spitalul regional se face!tii minte ca te bateai cu pumnul in piept caA8 nu se va face niciodata dar niciodata?????? pana si Benea si a revenit si recunoaste ca se va face!!! investiitiile in Iasi continua Mall Moldova Ikeasala,Kaufland,Gergen Kipper und Fahrzeugbau ,sala polivalenta etc etc etc ….
sefulaexperti a zis
Kaufland și mall, zici ? E clar, Iașul bate la fund și Clujul și Bucureștiul. Ce se face din A8 , nodul cu A7, face parte mai mult din A7. In rest, ca și A13, e in faza de licitație proiectare. Așa că nu înțeleg unde ai văzut tu utilaje la treabă și că se face. Și pe A1 Sb-Pi sunt niste turci care se chinuie sa proiecteze de vreo 3 ani lotul cel mai greu, de munte. Dar succes cu A8.
cezar a zis
A13 e in faza de studiu de fezabilitate cred ca nu esti bine informat .A8 este in faza de proiectare plus executie 2 loturi si alte 4 in faza de licitatie pentru proiectare si executie si tinand cont de faptul ca A8 a fost preluata integral de CNI unde sef este Catalin Urtoi (ieseanul) fa tu calculele! esti total gresit informat si despre cifra de afaceri m am uitat si eu pe economica.ro un site destul de serios si am constatat ca cifra de afaceri a jud iasi este dubla fata de dedeman si umb puse cap la cap!arunci cu niste gogomanii pe aici …..
in alta ordine de idei orice investitie care se face e bine venita! crezi ca o investie de peste 150 mil euro cazul mall moldova e nimica toata?????sa nu mai zic ca anul asta sau dat in folosinta 70 000 mp de spatii logistice(oresa park.elis park,proinvest park) ….daca erau la Bacau te tavaleai pe jos de bucurie …..
sefulaexperti a zis
cezarica, verifica pe cestrin ca vei avea surprize, la A8 sunt loturi unde inca nu s-a decis traseul sau se fac studii geo si se cer acorduri de mediu pentru traseu, dar daca ti-a zis tie urtoi ieseanul ca totul e ok, cine sunt eu sa iti risipesc visele. daca nu stii ce e cestrin da-i cu goagal, sigur nimeresti tu. cat despre A13 contractul e SF+PT si din mai 2024 s-a dat ok-ul la PT. nu l-a preluat urtoi si pe asta? probabil ca nu daca merge inainte.
cat despre hale si mall-uri se fac si la bacau dar nu se agita nimeni sa le bage la mari realizari. la iasi se vede altfel treaba. la scara mult mai mica. vezi parcul logistic dedeman din bacau. vezi ? nu s-a agitat nimeni pentru un mic parc logistic. dar din nou, ne agitam la scari diferite.
cezar a zis
bai baiatule acordul de mediu s a dat de aproape 2 ani pe intregul A8 ca sa se da nu pe bucati cum debitezi tu pe aici!esti absolut total dezinformat pe a13 acu 3 luni sa deblocat studiul de fezabilitate care l a preluat Conitrans…doamne fereste ce prostii debitezi!..nu i asa ca nici spitalul regional nu se face???…70 000 mp patrati vs 24 000 mp cat are parcul logistic dedeman e la o scara mai mica???/ stai rau tare si cu matematica!