– de simbata, Aeroportul Bacau are director nou – in nici un an, la conducerea acestuia s-au succedat numai putin de cinci directori – criza de conducere a institutiei este pusa pe seama apasatorului contract de concesionare pentru investitii majore in Aeroport – desi a fost semnat de un an, acesta nu isi produce efectele, iar concesionarul, Blue Air, si Consiliul Judetean au disensiuni majore pe masa Curtii de Arbitraj de pe linga Camera de Comert a Romaniei si se ameninta cu procesele
Aeroporul Internatioal „George Enescu” Bacau este in cadere libera. De mai bine de un an, proiectele de investitii pentru extinderea, dezvoltarea si modernizarea acetuia, cu peste 40 milioane de euro, s-au impotmolit in certuri si disensiuni intre concesionar si Consiliul Judetean (CJ) Bacau. Problemele contractuale au dus si la o criza la virful conducerii Aeroportului. In mai putin de un an, la cirma acestuia s-au succedat numai putin de cinci directori. Intii a venit de la Bucuresti, de la Baneasa, cu surle si trimbite, Radu Bondar. A plecat, insa, discret. Locul lui a fost luat de mantaua de ploaie, directorul tehnic, Lucian Sion, pina la numirea altui director. A urmat Mihail Staicu, dar si acesta a parasit numai dupa trei luni functia, demisionind din motive de sanatate. Pentru citeva zile, interimatul a fost asigurat de acelasi Lucian Sion. Simbata, in sedinta extraordinara de CJ, alesii judeteni au aprobat numirea cu delegatie, pina la organizarea concursului, a unui nou director. De data aceasta, pentru prima oara, la cirma institutiei a fost instalata o femeie. Este vorba de Maria Munteanu, care a ocupat pina simbata functia de contabil sef al Aeroportului. Dincolo de noua numire se ridica un semn de intrebarea. Numirea unui contabil in functie indica probleme financiare, stiut fiind faptul ca in orice firma contabilul este varianta cea mai potrivita pentru diminuarea cheltuielilor si taierea in carne vie a acestora, pentru a face unitatea sa supravietuiasca.
Aeroportul, marul discordiei intre CJ si Blue Air
Soarta investitiilor la Aeroportul International „George Enescu” Bacau este in continuare sub semnul intrebarii. Intre concesionar, Blue Air si Consiliul Judetean au aparut grave neintelegeri, de anul trecut, care sint departe de a se rezolva, in ciuda intilnirilor si medierilor care au avut loc. Toti incearca acum sa caute o o formula de act aditional prin care sa se realizeze investitia in continuare. Disensiunile sint pe masa Comisiei de Arbitraj, de pe linga Camera de Comert Bucuresti. Toate problemele de la Aeroport au fost cauzate de la faptul ca CJ Bacau i-a reprosat societatii Blue Air ca nu a respectat depunerea garantiei pentru viitoarea investitie, asa cum era prevazut in contract. Contractul de concesionare a fost semnat pe 19 ianuarie 2009. Concesionarul a efectuta unele lucrari de reparatii si intretinere a pistei, pentru mentinerea starii de operativitate. In conformitate cu contractul, aceste cheltuieli trebuiau deduse din obligatia de varsare a capitalului social din perioada de tranzitie, dar societatea a venit cu factura la Consiliul Judetean. De aceea, contractul nu a mai fost semnat, scandalul mutindu-se pe masa Comisiei de Arbitraj, iar in cazul in care nu se va gasi o solutie, in instanta.
Peste cinci miliarde de lei cheltuiti pentru o investitie in impas
Investitia de la Aeroport este in impas, in ciuda banilor de la bugetul judetului cheltuiti pina acum cu procedurile de licitatie, internationala. In total, pina acum au fost cheltuiti peste cinci miliarde de lei vechi. Licitatia a fost adjudecata de Blue Air, care avea obligatia sa realizeze in 30 de luni investitii de minim 45 milioane de euro, avind un drept de concesionare de 35 de ani. Lucrarile de modernizare ar trebui sa cuprinda un terminal nou ce va permite procesarea a 450 pasageri pe ora, modernizarea pistei de decolare, modernizarea cailor rulante din aeroport, platforma pentru spatii de parcare si operare la sol, drumuri interne sau parcare noua cu 300 locuri. Aeroportul Bacau prezinta si dezavantaje si avantaje. Astfel, coeficientul pisei este cu mult sub normativul european, dar in acelasi timp, aceeasi pista este una dintre cele mai lungi din tara.
Anonim a zis
Cine are majoritate in consiliul judetean?
OZN a zis
Cine are majoritatea in tara si nu aloca fondurile necesare?
daniel a zis
Sincer macar parcarea de 300 de locuri poate sa o faca si Primaria si CJ Bacau . Daca nu se misca repede Iasiul o sa ne faca praf…in curand cred k se va inchide si Aeroportul Bacau !! pacat….
Herbert a zis
Exemplu de administratie ieftina.
Cei din CJ nu-si dau seama de importanta unui aeroport international. Dupa modul ciudat cum s-a licitat la concesionarea aeroportului acum stopeaza complet dezvoltarea aeroportului prin tot felul de disensiuni. Lasati Blue Air sa-si faca treaba, nu va repeziti sa incasati garantia de 12 mil euro.
Pacat de orasul asta si de atu-urile care le-a mostenit (de la comunisti) care inca mai pot fi valorificate. Daca printr-o grava eroare de procedura se reziliaza contractul de consesionare al aeroportului, orasul se afunda si mai mult.
Kriss a zis
Da, va rog din suflet sa lasati BlueAir sa-si faca treaba, sa nu achite garantiile si sa stapaneasca peste Aeroportul Bacau asa cum vor ei, fara ca macar sa plateasca utilitatile. Stie cineva care sunt datoriile celor de la BlueAir catre CSJ? Dar catre ceilalti furnizori de servicii din oras? Aveti idee ce sume datoreaza BlueAir catre bugetul statului? Aveti idee ca li se cere insolventa de zeci de firme? A avut cineva curiozitatea sa caut de site-urile de tip antitepar ce se scrie despre aceasta firma?
Blue Air a zis
Poate mergea mai bine Aeroportul din Bacau daca nu intervenea ministrul in functie de acum 2 ani si anume Ludovic Orban (proprietar din umbra al Blue Air) … spunand cu surle si trambite ca nu mai trimite niciun ban la Bacau daca nu castiga Blue Air licitatia cu toate ca poate facea treaba buna si Casuneanu (PA & CO) pentru ca avea cash-ul. Traim in Romania – tara tuturor posibilitatilor 😉
Misu a zis
Numai magarii si marlanii se fac in aceasta tara !! Toti vor la cascaval ,dar nici unul nu ar pune mana sa faca ceva !!
Anonim a zis
blue air, daca orban zdringa-zdringa ar fi proprietar la asa companie nu s+ar mai milogi sa ajuga ministru! nu are el inte sa faca o astfel de afarcere!
nelu iordache a zis
n iordache este proprietarul blue air si face parte din grupul de interese din jurul lui viorel hrebenciuc.
gogu a zis
Gata, se pronunta starea de insolventa. Bafta multa, Blue Air.