Grupul de firme Agricola Bacau a inregistrat, in primul trimestru al anului, o cifra de afaceri estimata la aproximativ 83,023 de milioane de lei, cu 5,1% mai mult fata de primul trimestru al anului 2009 (79,007 milioane de lei). Cea mai mare crestere au avut-o Avicola Lumina Constanta (oua de consum), cu 50%, si Salbac Bacau (preparate fierte-afumate si salamuri crude uscate), cu 49,6%.
„Desi volumul de carne de pui comercializata in primul trimestru a fost cu 0,2% mai mare decit in perioada similara a anului trecut, veniturile obtinute din comercializarea carnii de pui se situeaza la minus 6,9 procente fata de trimestrul intii din 2009, un rezultat bun in comparatie cu evolutia pietei carnii de pui de la inceputul acestui an” – a opinat Grigore Horoi, presedintele companiei. Astfel, potrivit MEMRB (companie cipriota care furnizeaza informatii despre vinzarile de retail pentru diverse categorii de produse de consum), in primele luni din 2010 piata de profil a scazut in volum (consum) cu aproape 18%, iar in valoare cu peste 20%. De asemenea, pretul mediu de vinzare al pietei a scazut cu 13% (tinind cont si de rata inflatiei), in timp ce pretul mediu de vinzare la produsele Agricola a scazut cu doar 7%. „Se stie ca in mod traditional consumul de carne de pui este redus in anotimpul rece si mai ales in perioada postului Pastelui. Semnalele arata, insa, o revenire a vinzarilor pe segmentul carnii de pasare, desi eliminarea subventiilor din agricultura anuleaza in continuare marjele producatorilor” – a precizat Grigore Horoi.
Salamul de Sibiu bate piata
La salamurile crude-uscate si preparatele fierte afumate, obtinute la Salbac Dry Salami – ne-au informat specialistii de la Agricole -, vinzarile au inregistrat cresteri cu 52% în volum si, respectiv, 49,6% in valoare, in conditiile unei nesemnificative scaderi a pretului mediu practicat de Agricola pe kilogram, dar mai ales in conditiile unei scaderi in volum a pietei cu 1,5% si o scadere in valoare de aproape 1,9%. Se remarca, in continuare, sortimentul cu cea mai mare notorietate, Salamul de Sibiu Agricola Bacau, care in a doua jumatate a anului 2009 a ajuns lider în total segment Salam Sibiu comercializat pe piaţa din Romania, cu o cota de 31%. Si in luna ianuarie 2010, Salamul de Sibiu Agricola Bacau a fost lider in vinzari in total segment, urmind ca la sfirsitul acestei luni sa se confirme aceasta performanta pentru lunile februarie-martie a.c. La categoria semipreparate si produse pre-gatite din carne, din fabrica Europrod, s-a inregistrat o creştere în volum a vinzarilor cu 23% si o crestere valorica de 17,1%, pe fondul unei diminuari cu 6% a pretului mediu de vinzare si a mentinerii trendului unei scaderi pronuntate a pietii acestor produse. De asemenea, vinzarile de produse pre-gatite vegetale Sav’Or, in perioada Postului Pastelui 2010, au avut vinzari cu 39% mai mari fata de perioada postului de anul trecut.
Sav’Or tine steagul sus
Trendul vinzarilor de produse semipreparate si produse pre-gatite este ascendent in canalul retailului modern. In luna martie, Agricola a inregistrat o crestere a vinzarilor cu 41% pe acest canal, fata de luna precedenta (plus 27% fata de martie 2009). Cele mai vindute sortimente in aceasta perioada au fost Cordon Bleu semipreparat Agricola si Nuggets de pui Sav’Or. La nivelul Grupului, Agricola si-a bugetat o crestere a cifrei de afaceri, pentru anul 2010, cu aproximativ 17%, cu o marja neta de variatie de 3,5 – 4%, in condiţiile in care piata va accepta inevitabilele cresteri ale preturilor.
Lasă un răspuns