Pînă să ajungă șomeri cu acte în regulă, băcăuanii trebuie, mai întîi, să se scotocească adînc prin buzunare, pentru a-și achita toate taxele și impozitele locale. Conform legislației în vigoare, dosarul de șomaj trebuie să cuprindă și o adeverință eliberata de Direcția de Taxe și Impozite Locale (DTIL) din cadrul Primăriei Bacău, care să ateste că solicitantul nu desfășoară activități economice în calitate de persoană fizică autorizată. Însă, conform unei dispoziții interne, Primăria Bacău nu eliberează nici un act fără dovada că cel care are nevoie de document și-a achitat toate dările către bugetul local. Așa că, dacă are de unde face rost de bani, viitorul șomer își plătește toate dările, după care dă fuga la Agenția Județeana pentru Ocuparea Forței de Muncă Bacău și își depune dosarul pentru a putea primi indemnizația de șomaj.
„Mai sînt și cazuri de excepție, cînd nu îi putem lăsa pe oameni în imposibilitatea de a-și ridica ajutorul de șomaj. În situația în care solicitanții adeverințelor sînt înregistrați cu datorii mari în contul taxelor și impozitelor locale, pot depune, pe loc, măcar jumătate din sumă, după care încheiem cu ei un angajament de plată, restul sumei urmînd a fi achitată după ce primesc indemnizațiile. De regulă, oamenii sînt corecți, vin să își plătească datoriile imediat cum fac rost de bani”, spune Tiberiu Ciobanu, directorul adjunct al DTIL. Celelalte acte necesare pentru întocmirea dosarului de șomaj sînt: carnetul de muncă, dacă este cazul, buletinul sau cartea de identitate, diploma de studii, certificatul de naștere, certificatul de căsătorie, toate în original și în copie. Viitorul șomer mai are nevoie de o adeverință de la ultimul loc de muncă din care să rezulte motivul încetării contractului de muncă, o adeverință medicală și o declarație pe proprie raspundere în care să declare că nu are serviciu și nu realizează alte venituri. (E.S.)
Lasă un răspuns