Circa 20 de salariaţi ai unor instituţii publice din Bacău sunt beneficiarii unui proiect derulat de Asociaţia Sprijin pentru Părinţi Bacău, în perioada iulie – noiembrie 2014, prin care sunt învăţați limbajul mimico-gestual. Este vorba despre reprezentanţi ai serviciilor publice de asistenţă socială, stare civilă, ai poliţiei comunitare şi birourilor de informare a cetăţenilor, cadre didactice şi reprezentanţi ai serviciilor de ambulanţă din tot judeţul şi care în luna august 2014 vor participa, în cadrul proiectului „Învăţ, comunic, mă joc” al asociaţiei amintite, la un program de formare profesională în vederea comunicării cu persoanele care au deficienţe senzoriale de auz.
„Programul se desfăşoară în concordanţă cu prevederile legale referitoare la accesibilizarea mediului informaţional în instituţiile publice – a spus Adriana Roşu, preşedintele Asociaţiei Sprijin pentru Părinţi Bacău -, beneficiarii lui, persoane angajate în unităţi din administraţia publică, urmând să-şi formeze şi să dezvolte abilităţi de comunicare în limbaj mimico-gestual”.
Scopul general al proiectului „Învăţ, mă joc, comunic” este conştientizarea populaţiei generale cu privire la drepturile copilului de a beneficia de servicii sociale şi/sau terapeutice în comunitatea din care face parte, precum şi creşterea accseului la informaţie pentru persoanele cu deficienţe de auz, la nivelul instituţiilor administraţiei publice.
Proiectul se derulează cu finanţare nerambursabilă de la Consiliul Judeţean Bacău, în baza Legii 350/2005.
nela a zis
In sfarsit o initiativa demna de toata lauda!! Este promitator acest inceput in domeniul abilitarii persoanelor angajate in sistemul administratiei publice si asistentei sociale in utilizarea limbajului mimico-gestual! Persoanele cu deficiente de auz merita respect,ca oricare alta persoana!De ce sa nu poata comunica direct cu cei platiti pentru a-i deservi? De ce asistentii sociali nu parcurg in timpul studiilor un asemenea curs? De ce in completarea dosarelor sau rapoartelor sa nu se poata descurca preluind informatii ,nu de la intermediari ci direct de la clienti? Felicitari celor care ,prin sustinerea financiara,dovedesc,inca o data, o atitudine pozitiva fata de cei cu deficiente senzoriale!