De obicei, o teză de doctorat este o lucrare cu iz academic greu de digerat de către necunoscători. De această dată, lucrarea de doctorat a pictoriței Monica D. Carp, „Simboluri din arta populară și arta creștină-ortodoxă integrate în pictură”, conține o parte ușor accesibilă unui public deschis către frumos. Acest capitol cromatic este oferit băcăuanilor sub forma unei expoziții cu titlul „Perpetuarea artei românești prin formă și culoare”. Ea a fost vernisată vineri, 13 iunie, pe simeza Galeriei „Hol” din incinta Muzeului de Istorie. Lucrările Monicăi Carp par crâmpeie din memoria unuia care, după mulți ani, încearcă să-și retrăiască clipele de copilărie din casa bunicilor. Elemente care odinioară au făcut parte din cotidianul țăranului român, sunt recompuse cu rigoare academică în opere de artă de sine stătătoare. „Monica D. Carp extrage esența artei populare – a subliniat criticul și istoricul de artă Iulian Bucur, șeful secției de Etnografie din cadrul Complexului Muzeal «Iulian Antonescu» – pe care o transformă într-un fir director ce parcurge întreaga expoziție”. De asemenea, în picturile autoarei se pot distinge elemente „împrumutate” din icoanele vechi lucrate într-o manieră naivă, ferestre către Dumnezeu care împodobeau casa țăranului român. Demersul plastic oferit spre vizionare reprezintă un manifest al artistei plastice pentru revalorificarea tradiționalului în arta românească.
Lasă un răspuns