Guvernul va aproba în luna mai indicatorii tehnico-economici pentru construirea secotrului Bacău – Pașcani, parte din Autostrada A7 Moldova, ultimul pas înainte ca proiectul să fie scos la licitație de execuție. Traseul autostrăzii este amplasat pe raza județelor Bacău, Neamț și Iași. Unitățile Administrativ Teritoriale traversate sunt: Săucești (BC); Itești (BC); Berești-Bistrița (BC); Filipești (BC); Moldoveni (NT); Secuieni (NT); Horia (NT); Trifești (NT); Dulcești (NT); Cordun (NT); Săbăoani (NT); Gherăești (NT); Mircești (IS); Hălăucești (IS); Mogoșești – Siret (IS); Stolniceni – Prăjescu (IS); Pașcani (IS).
„Volumele de trafic estimate ce vor fi atrase de autostradă, exprimate ca medie zilnică anuală (MZA) pentru anul 2025 sunt circa 31.000 vehicule etalon (MZA) între Bacău și Roman, 21.000 vehicule etalon (MZA) între Roman și Săbăoani și circa 5.500 vehicule etalon (MZA) între Săbăoani și Pașcani, în condițiile în care de la Pașcani va exista o continuare a unui drum de mare viteză spre Suceava, Tg. Neamț (Transilvania) sau Iași. La nivelul anului 2045, aceste valori cresc la circa 38.000 vehicule etalon, 28.500 vehicule etalon și 31.000 vehicule etalon”, se arată într-un document al Guvernului, consultat de apix.ro.
Unde vor fi construite cele 9 noduri rutiere ale tronsonului Bacău – Pașcani
- Nod Bacău – Nord -amplasat la km 0+508 al autostrăzii și se dezvoltă ținând cont de Varianta de Ocolire Bacău. Geometria este de tip „Trompetă”, nodul rutier este de tip “B”. Nodul este amplasat pe raza UAT Săucești. Având în vedere că acest nod rutier conține o bretea din Varianta de Ocolire Bacău, ce se va executa după ce acesta va fi dată în exploatare, se va trata separat. După terminarea lucrărilor la Varianta de Ocolire în zona km 0+000 a autostrăzii vor fi necesare lucrări de demolare. Pe tronsonul principal de autostradă este prevăzută o bretea de legătură cu Varianta de Ocolire Bacău, aproximativ poziție kilometrică 0+500, care permite schimbarea direcției în ambele sensuri de circulație, Bretea Bacău Nord.
- Nod Filipești – amplasat la km 17+512 al autostrăzii. Geometria este de tip „Trompetă”, cu descărcare în DN2 (E85), nodul rutier este de tip “B”. Trompeta descarcă traficul într-o intersecție giratorie la DN2, conexiunea realizându-se printr-o bretea cu lungime de aprox. 700 m care traversează magistrala de cale ferată CF500.
- Nod Roman Sud – amplasat la km 29+850 al autostrăzii. Geometria este de tip „Trompetă”, cu descărcare în DN2 (E85), nodul rutier este de tip “B”. Conexiunea se realizează printr-o bretea cu lungime de aprox. 1400 m care traversează magistrala de cale ferată CF500.
- Nod Roman Vest – amplasat la km 34+815 al autostrăzii. Geometria este de tip „Treflă Parțială”, cu descărcare în DN15D într-o intersecție giratorie. Nodul rutier este de tip “B”.
- Nod Roman Nord – amplasat la km 41+335 al autostrăzii. Geometria este de tip „Trompetă Dublă”, cu descărcarea în DN2 (E85), nodul rutier este de tip “B”. Cele 2 trompete sunt conectate printr-o bretea cu lungime de aprox. 4100 m care traversează magistrala de cale ferată CF500. În cadrul acestui nod sunt prevăzute două intersecții giratorii pe DN2 respectiv la intersecția între DN 2 – DJ 201C.
- Nod Săbăoani – amplasat la km 47+437 al autostrăzii. Geometria este de tip „Trompetă Dublă”, cu descărcare în DN2 (E85), în apropierea intersecției dintre DN2 și DN28. Nodul rutier este de tip “B”. Cele 2 brațe ale nodului rutier asigură relațiile de ieșire / intrare de pe / în autostradă și descarcă în DN2 cu câte o intersecție giratorie ce asigură restul de relații (direcții).
- Nodul Mogoșești Siret – amplasat la km 59+178 al autostrăzii. Geometria este de tip „Trompetă”, cu descărcare în DJ 208, nodul rutier este de tip “B”. Trompeta descarcă traficul printr-o bretea într-o intersecție giratorie la DJ208.
- Nod Rutier Autostrada – Autostrada Târgu Mureș – Iași – amplasat la km 71+374 al autostrăzii. Geometria este de tip „Turbion”. Particularitatea acestui nod constă în faptul că are rolul de a realiza conexiunea între Autostrada Bacău-Pașcani cu Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț –Iași. Acest nod rutier este de tip “A”.
- Nod Rutier Pașcani – amplasat la km 76+505 al autostrăzii. Geometria este de tip „Trompetă”, se descarcă traficul printr-o bretea într-o intersecție giratorie în DN 28A, nodul rutier este de tip “B”.
Construcția Autostrăzii A7 Moldova (Ploiești – Pașcani), cu o lungime de aproximativ 320 de km, va avea un cost estimat de 25,8 miliarde de lei (fără TVA) și va fi finanțată prin PNRR.
Eu a zis
Am circulat pe autostrada A7 de la Holt la N. Balcescu…e posibil sa gasesti biciclistul ce face antrenament ?