• ArtFin EXPERT a lansat ieri semnătura electronică • documentele autentificate în acest fel sînt acceptate ca mijloace de probare în instanță a activității informatice
Oamenii de afaceri și conducătorii de instituții publice din Bacău pot de acum să încheie contracte sau să expedieze mesaje prin Internet, semnate electronic. Firma ArtFin EXPERT a lansat ieri, în premieră în Bacău, semnătura electronică, în cadru festiv, la Centrul „George Apostu”. Gheorghe Chirvase, administratorul firmei, a spus că „în 2001, am fost primii operatori în arhiva electronică a garanțiilor mobiliare, iar acum, prin parteneriat public-privat, dorim să facilităm munca în administrație și afaceri prin introducerea semnăturii electronice”. Prefectul Cătălin Mardare a apreciat că „semnătura electronică și poșta electronică sînt instrumente pe care știința ni le pune la dispoziție pentru a-i servi pe cetățeni”.
Datorită semnăturii electronice, este posibilă realizarea prin Internet a oricărui tip de tranzacție comercială, economică sau legală. De asemenea, este posibilă întreținerea electronică a relațiilor cu administrația publică, companiile mai vechi sau mai noi, bănci, companii de asigurări și altele, care pot avea acum încredere în relațiile cu tehnologia web, știind că are recunoaștere legală.
ArtFin EXPERT este partener și distribuitor al E-Sign România pentru zona de est a României. E-Sign România este primul furnizor AC (Autoritate de Certificare) din România, ce permite organizațiilor, dar și utilizatorilor privați să comunice cu încredere și să încheie tranzacții prin intermediul rețelelor digitale. E-Sign România este primul emitent de certificate digitale calificate pentru România, în concordanăț cu legea româna nr. 455/2001 și cu directiva UE EC/99/93 cu privire la semnăturile electronice, care acordă semnăturilor digitale aceeași valoare ca și semnăturii olografe. Practic, un document semnat electronic corespunde unui contract, unei scrisori de intenție sau unui ordin de achiziție semnat pe hîrtie în prezența tuturor părților implicate. La evenimentul de ieri au mai participat Dragoș Benea, viceprimarul municipiului Bacău, directori de instituții, bancheri, oameni de afaceri. Dragoș Benea a anunțat că Dumitru Sechelariu este primul primar din țară care a achiziționat sistemul ce îi permite să semneze electronic. Benea a apreciat că și directorii din Primărie vor apela la acest sistem. De altfel, semnătura electronică va fi utilizată din ce în ce mai mult. Raluca Damian, asociat la firma ArtFin EXPERT, a preconizat că, din anul 2004, „instituțiile publice vor fi obligate să utilizeze semnătura electronică”.
Costurile pe care le are de suportat un doritor al acestui sistem nu sînt foarte mari. În jur de de 100 de euro costă certificatul calificat și dispozitivele necesare autentificării utilizatorului. În plus, programele software costă între 100 și 3.000 de euro, în funcție de gradul de securizare dorit de client. (Florin POPESCU)
Lasă un răspuns