Spedition UMB SRL și Tehnostrade SRL, firmele omului de afaceri băcăuan Dorin Umbrărescu, au câștigat corect licitația pentru Centura Bacăului. Curtea de Apel București a respins joi seara o contestație a turcilor de la IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret AS. Până la finalul procedurii de achiziție, mai este de rezolvat ultima contestație, la CNSC, depusă tot de firma turcească.
Istoricul licitației
Licitația pentru Centura Bacău a fost lansată pe 16 decembrie 2017, ofertele au fost deschise pe 12 februarie 2018, iar două din cele patru asocieri participante au depus contestații în urma descalificării, printre care și turcii de la Ictas Insaat.
CNAIR a anunțat câștigătorul pe 9 august, asocierea UMB-Tehnostrade cu suma de 668,3 milioane de lei fără TVA, circa 86% din prețul estimat. Dar contestația IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret AS a fost admisă de CNSC, iar CNAIR a fost obligată să le reevalueze oferta. Turcii au contestat și raportul prin care românii erau desemnați câștigători.
CNAIR a reevaluat oferta celor de la IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret AS, dar au descalificat-o din nou pe motiv că nu ar fi răspuns la solicitarea de prelungire a valabilității ofertei și a garanției de participare la licitație, potrivit asociației Pro Infrastrucrută. Turcii au atacat și această decizie, iar CNAIR a anunțat pe 15 noiembrie că a desemnat după reevaluare constructorul român drept câștigător.
Contestația rezultatului reevaluării a fost respinsă joi, 22 noiembrie 2018. În calea semnării contractului mai stă rezolvarea la CNSC a contestației referitoare la descalificarea pe motivul neprezentării prelungirii scrisorii de garanție și a valabilității ofertei.
„Voi construi Centura Bacăului, voi începe autostrada Bacău – Brașov”
Pentru Ziarul de Bacău, Lucian Șova, ministrul Transporturilor, a declarat: „Băcăuanii să știe că atât timp cât conduc Ministerul Transporturilor veghez ca legea și cei cinstiți să fie respectați. Voi construi Centura Bacăului, voi începe autostrada Bacău – Brașov și voi construi autostrăzi și căi ferate care să facă din România ceea ce merită muncitorii cinstiți ai acstei țări!”.
Contactat de Ziarul de Bacău, senatorul Dragoș Benea (PSD Bacău) și-a exprimat speranța că și ultima cale de atac va avea aceeași rezolvare. „O nouă bătălie, dintre cele câștigate în instanță sau la CNSC. Cred că este a treia sau a patra decizie de respingere a contestațiilor, dar războiul nu s-a tranșat. Mai există o singură și ultimă cale de atac din partea turcilor, sperăm cu șanse zero de reușită”, a declarat senatorul Benea.
Detaliile tehnice ale Centurii Bacăului
Ofertantul desemnat câștigator este asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, cu preţul de 668,3 milioane lei fără TVA. Durata contractului cuprinde 6 luni perioada de proiectare, 30 luni perioada de execuție a lucrărilor și o perioadă de garanție de 84 de luni.
Realizarea contractului presupune proiectarea și execuția lucrărilor de construire a 30,8 km de drum nou la standarde europene, din care 16,269 km la profil de autostradă.
Centura Bacăului va avea trei sectoare:
– Sectorul 1: legătura rutieră DN 2 (sudul Bacăului) cu DN 2 (nordul Bacăului), în lungime de 20,180 km, sector ce se suprapune cu viitoarea Autostradă Moldova, între km 2 + 413 și km 18 + 682;
– Sectorul 2: legătura rutieră de la nord de Bacău, între DN 15 și DN 2, în lungime de 3,160 km;
– Sectorul 3: legătura rutieră de la sud de Bacău, între DN 2 și DN 11, în lungime de 7,360 km.
a a zis
ce desene frumoase stiu astia sa faca!
gigiexpertu a zis
Ce sa va mai faca bre Șova? Că deja e pa de la transporturi. Gogonata aia cu autostrada spre Brașov o mai băgați mult pentru fraieri ? Și nu-i mai ziceți centura , că nu aduce cu centura. Mai degrabă cu o semiluna (sic!) :))
kross a zis
Cei care fac caietele de sarcini sant prosti de bubuie.Cum sa obligi sa dai termen de garantie la o autostrada 4 ani? Putin mai mult decat un aspirator.Voi santeti cretini? Toata problema contestarilor vine de la legile si cerintele din caietele de sarcini care sant facute cu ..urul. Mama voastra de cretinoizi !!!!
Argintul viu a zis
Poate le spune cineva constructorilor care tronson este mai important.
După părerea mea, sectorul I (din articol) ar fi prioritar pentru că ar descongestiona orașul prin mutarea traficului de tranzit pe centură.
Dar, la precedenta tentativă de construire a centurii, turci s-au apucat de alt tronson …..
Până la urmă toată centura trebuie construită, dar cineva ar trebui să impună prioritățile acestui oraș.
Să fie oare Primăria sau Consiliul local ?
Ro a zis
Aveti perfecta dreptate in privinta prioritatii tronsonului 1.