• din cauza noului sistem de operare, abonații stau și o oră la coadă • reprezentanții Electrica spun că aglomerația va dispărea după ce toți consumatorii vor fi luați în evidență în noul program de calcul
Băcăuanii care vor să-și plătească facturile la energie electrică trebuie să stea cel puțin o oră la coadă. În ultima săptămînă, abonații care își achită facturile lunar la Electrica, la sediul din strada Ștefan cel Mare, pierd timp pe la cozi ce par fără sfîrșit. „Am venit pe la 9,00 să plăteasc factura la curent și am stat aproape o oră la coadă. Merge foarte greu, pentru că, din cîte am înțeles, acum se dau trei facturi în loc de una. E foarte mult timp pierdut, trebuie să mai ajung și la serviciu și mai am de făcut și altceva, în loc să stau la cozi interminabile aici”, ne-a declarat, revoltată, Maria Burcă, un abonat pe care am întîlnit-o la ghișeele Electrica. Potrivit reprezentanților Electrica, sistemul greoi în care sînt achitate facturile are drept cauză implementarea unui nou sistem de calcul, prin care abonații primesc trei facturi separate.
Faptul că Electrica încasează pe facturi separate curentul electric, taxa radio și taxa tv înseamnă că băcăuanii nu mai sînt obligați să plătească și taxele radio și tv în același timp cu cea pentru curent electric. Acest lucru nu înseamnă că facturile la radio sau tv nu mai trebuie plătite, ci doar că nu mai e obligatoriu să fie plătite odată cu energia electrică. În plus, în aceste zile, cozile au fost ceva mai mari și pentru că au fost date pensiile, iar consumatorii de vîrsta a treia s-au înghesuit să-și onoreze obligațiile de plată. „Aglomerația are dept principală explicație implementarea unui nou program de evidență a abonaților. Cîteva zile, casieriile au fost închise, apoi a venit perioada în care au fost plătite salariile și pensiile. În general, aglomerație este numai dimineața, pentru că spre după-amiază foarte puțină lume vine să plătească. O altă problemă, care va fi rezolvată în aproximativ o lună, ține de codul abonaților. Acum, cei care vin să plătească sînt căutați în baza de date în funcție de nume și stradă, însă după ce toți vor primi codul de abonat, plata va decurge mult mai ușor”, spune Anca Hagimă, purtătorul de cuvînt al Sucursalei Electrica Bacău.
Pînă cînd reprezentanții de la Electrica vor rezolva problema, abonații care achită facturile deloc subțiri la elergie electrică vor trebuia să plece de acasă cu cel puțin o oră mai devreme, pentru a scăpa de penalități. (Costinela BREAHNĂ)
Lasă un răspuns