Crima produsă săptămîna trecută în Bacău, cînd o fată de numai 15 ani și-a ucis cu sînge rece prietena, pentru a-i lua hainele și bijuteriile, a devenit subiect de discuție la nivel național. Cei care au aflat acest cutremurător caz pun în discuție nu numai că o fată de numai 15 ani a fost în stare să ucidă cu sînge rece, ci și faptul că Cătălina Adelina Galisz a fost inspirată să comită crima de un promoțional văzut la televizor. În timpul audierilor, criminala de numai 15 ani a declarat polițiștilor că, numai cu o seară înainte, a urmărit la televizor o scenă în care o colegă își ștrangula prietena cu eșarfa, lucru pe care l-a făcut și ea, ulterior.
„Există studii făcute în SUA care dovedesc că televiziunile au o influență negativă, exercitată în principal asupra copiilor, dar și asupra adulților. Cîteodată, din nefericire, această influență ia forme dramatice. Cum în România nu există nici un fel de dezbatere asupra audiovizualului, încercările noastre cu avertismentul au fost ironizate, subiectivizate de către jurnaliști, lăsînd impresia că sînt inutile. Asta a permis unor posturi tv să se abată de la aceste rigori și să difuzeze atît promo-uri, cît și emisiuni violente”, a declarat Radu Filip, președintele Consiliului Național al Audiovizualului (CNA), comentînd cazul crimei de la Bacău, produsă după un promo văzut la televizor. Promoționalul care a inspirat-o pe Cătălina Galisz să comită o crimă la indigo a fost pentru filmul „Colega de cameră”, difuzat la sfîrșitul săptămînii trecute la PRO TV. Membrii CNA anchetează în aceste zile orele de difuzare a promoționalului amintit, în cazul în care se va dovedi că postul național se face vinovat, ar putea fi sancționat. (Costinela BREAHNĂ)
Lasă un răspuns