Cînd posesorul unui card emis de orice bancă din țară sau străinătate, sub siglele VISA, EUROCARD/MASTERCARD dorește să achite contravaloarea unui serviciu sau produs, acesta va prezenta „plasticul” lucrătorului comercial, recepționerului etc. Înaintea efectuării tranzacției, comerciantul trebuie să verifice prezența hologramei „VISA”, „EUROCARD/MASTERCARD”, perioada de valabilitate și integritatea cardului. Semnătura de pe card trebuie să corespundă cu cea pe care clientul a pus-o pe documentul semnat în momentul achiziției. Plata se poate face în două feluri:
• prin POS (Point of SALES). Acest terminal utilizat pentru transferul electronic al fondurilor permite preluarea și transmiterea informațiilor privind plata cu card de la comerciant la centrul de autorizare (banca). Folosind informația conținută pe banda magnetică a cardului și prin tastarea codului PIN de către client și a valorii tranzacției la POS de către comerciant, acesta din urmă primește automat autorizarea privind plata (În circa 30 de secunde). După autorizare, dispozitivul furnizează nota de plată în două exemplare: una rămîne la comerciant iar cealaltă, la cumpărător. Posesorii de carduri trebuie să tasteze personal codul PIN, fiind neindicată devăluirea acestuia vînzătorului.
• prin ZIP-ZAP. Este o modalitate mai puțin rapidă, care presupune contactarea telefonică a centrului de autorizare de către comerciant, pentru a comunica elementul de identificare al cardului (numărul) și valoarea tranzacției. După primirea autorizării, vînzătorul întocmește, folosind imprinterul, nota de plată în trei exemplare destinate comerciantului, cumpărătorului și băncii. (Florin POPESCU)
Lasă un răspuns