• cererile pentru acordarea subvenției pe luna noiembrie se depun
la asociațiile de proprietari sau la sediile primărilor din județ, pînă la
date de 25 decembrie
Primăria municipiului Bacău a început în aceste zile să multiplice formularele tipizate de cereri și declarațiile privind veniturile realizate, ce vor fi trebui completate de persoanele care beneficiază
de subvențiile pentru plata căldurii. „Formularele au fost întocmite de către Consiliul Județean. După ce acestea vor fi multiplicate, de săptămîna viitoare va începe distribuția lor la asociațiile de proprietari de pe raze municipiului. Tot săptămîna viitoare, administratorii și președinții asociațiilor de proprietari vor fi convocați la o instruire în privința modului de completare a acestor cereri precum și a condițiilor ce vor trebui să fie îndeplinite de cei care vor solicita acordarea acestor subvenții”, ne-a declarat ieri Dumitru Popa, secretarul municipiului Bacău. El a mai precizat că luna noiembrie este prima lună în care se acordă subvențiile pentru plata căldurii. „Persoanele din municipiul Bacău vor putea depune cererile privind subvențiile pentru gaz metan, lemne, cărbuni sau combustibili petrolieri la sediul Primăriei 2. În această categorie sînt cuprinse și persoanele care au montate în apartamente microcentrale termice de paratament și îndeplinesc condițiile necesare pentru acordarea acestor subvenții. Familiile racordate la sistemul centralizat de furnizare a agentului termic vor solicita formularele de cerere pentru subvenții de la asociațiile de proprietari unde sînt arondați. Cererile privind acordarea subvențiilor vor putea fi depuse pînă la data de 25 a lunii următoare. Pentru luna noiembrie, cererile, însoțite de actele care să ateste veniturile familiei și o dovadă din partea asociației de proprietari privind valoarea facturii la întreținere, vor putea fi depuse de către solicitanți, după caz, la sediile asociațiilor sau la registratura Primăriei 2, din Bulevardul Unirii, începînd cu data de 1 decembrie și pînă la date de 25 decembrie”, ne-a declarat Elena Șova Gîțu, directorul Direcției Sociale din cadrul Primăriei Bacău.
Cine beneficiază de subvenții la plata căldurii
Familiile racordate la sistemul centralizat de încălzire care un venit
mediu lunar de pînă la 1.053.000 lei de persoană vor primi un
ajutor de 980.000 lei, iar cele cu venituri cuprinse între 1.053.001
lei și 1.287.000 lei primesc 588.000 lei. Familiile cu venituri lunare
medii de la 1.287.001 lei pîna la 1.638.000 lei vor primi o subvenție
lunară de 294.000 lei, iar pentru cei cu venituri de cuprinse între
1.638.001 lei și 2.106.000 lei, ajutorul este de 154.000 lei lunar.
Persoanele care utilizează pentru încălzire gazele naturale vor
primi un ajutor de 500.000 lei lunar, dacă au venituri de pînă la
1.053.000 lei de persoană, 300.000 lei pentru venituri cuprinse
între 1.053.001 lei și 1.287.000 lei, respectiv 150.000 lei în cazul
unui venit cuprins între 1.287.001 lei și 1.638.000 lei pe membru de
familie. De asemenea, persoanele care folosesc pentru încălzirea
locuinței lemne, cărbuni și combustibili petrolieri vor beneficia de un
ajutor lunar de 300.000 lei. Ajutorul este acordat numai pentru
locuința de domiciliu sau de reședință. Beneficiar al ajutorului poate
fi proprietarul locuinței, titularul contractului de închiriere sau un alt
membru al familiei, major și legal împuternicit de aceștia.
Acte necesare pentru acordarea subvențiilor
Odată cu formularul tipizat care se obține de la sediul asociației,
solicitanții vor trebui să depună, odată cu cererea, copii după
certificatele de naștere ale copiilor, adeverințe de salarizare sau
ultimul cupon de pensie, dovada valorii alocației pentru copiii, a
alocației suplimentare sau a burselor de merit sau de studii, iar
acolo unde este necesar, o dovadă care să ateste titlul de
proprietate asupra locuinței și buletinul de identitate al solicitantului.
Aceleași acte sînt necesare și pentru solicitanții pentru plata
subvențiilor pentru încălzirea cu gaz metan, lemne, cărbuni sau
combustibili petrolieri. Pentru băcăuani, singura diferență este că
aceste cereri se depun la registratura Primăriei 2. (E.SOLOMON)
Lasă un răspuns