Valentin Ivancea, preşedintele Consiliului Judeţean Bacău, în administrarea căruia se află Aeroportul Internaţional „George Enescu” Bacău, spune că în urma unui audit făcut la terminalul din Bacău, se impun măsuri, cum ar fi extinderea serviciilor către zona de cargo. După transformarea în societate pe acțiuni, Consiliul Județean va rămâne acționar majoritar, iar o parte dintre acțiuni ar urma să fie tranzacționate la bursă.
„Trebuie să fie înfiinţat un departament de vânzări care să se ocupe exclusiv de vânzarea serviciilor din cadrul aeroportului, cooptarea de operatori noi, deschiderea de noi rute, măsurarea satisfacţiei beneficiarului, plus direcţii orientate către dezvoltare, nu trebuie privit doar din punct de vedere al pasagerului. Trebuie dezvoltată această strategie şi pe zona de cargo şi pe zona de servicii conexe“, a spus Valentin Ivancea, preşedintele CJ Bacău, la o conferinţă de presă care a avut loc ieri.
Ivancea a explicat, în contextul demisiei președintelui executiv Oana Chelaru, că auditul nu a fost comandat împotriva conducerii aeroportului, ci pentru a fi identificate soluții de dezvoltare. Președintele CJ a amintit că echipa care a condus regia autonomă este cea care a implementat investiții de peste 75 de milioane de euro din fonduri europene și a apreciat că decizia Wizz Air, de a retrage un avion de la Bacău nu are cauze locale, mai ales că, în decembrie, au fost reduse la jumătate taxele aeroportuare.
De asemenea, criza provocată de pandemie și de războiul din Ucraina a afectat întreaga industrie, drept dovadă că și Ryanair, companie care nu operează în Bacău, a anunțat închiderea unor baze din România.
„Nu suntem la graniță, dar suntem într-o zonă strategică”
Potrivit președintelui CJ, comparația cu aeroporturile din Iași și Suceava nu se justifică, deoarece acestea au crescut în urma războiului, pentru că au preluat pasagerii din Ucraina și Republica Moldova. De altfel, traficul de pasageri, în 2022, pe Aeroportul Bacău, a fost de 556.327, în creștere față de 2019, când a fost de 447.531.
În acest moment, activitatea de la aeroport nu se ridică la nivelul puterii economice a județului, unde activează o serie de firme importante la nivel național. „Dezvoltarea aeroportului trebuie legată de PUZ-ul aprobat acum 2 ani. Trebuie aduse firme care să lucreze în apropierea aeroportului și să dezvoltăm zona de cargo”, a spus Ivancea. Pentru asta, pot fi concesionate terenuri sau chiar cumpărate, după cum și Primăria Bacău ar putea pune la dispoziție suprafețele pe care le are în zonă.
Deja, a fost contractată o casă de avocatură specializată, care să indice pașii legali pentru transformarea din regie în societate pe acțiuni. „Consiliul Județean va fi majoritar, dar cu posibilitatea ca o parte dintre acțiuni să fie listate la bursă”, a afirmat președintele Ivancea. Astfel, companii mari, ca Aerostar, Dedeman, Chimcomplex, dar și altele din țară, ca și persoanele fizice, vor putea deveni acționare la Aeroport, după ce acesta va deveni profitabil și va putea intra pe bursă.
„Nu suntem la graniță, dar suntem într-o zonă strategică”, a mai spus Ivancea, cu referire la faptul că pista Aeroportului este utilizată pentru zboruri militare, dar și de Aerostar, unde se va asigura mentenanța avioanelor F16.
După expirarea preavizului președintelui-executiv demisionar, vor fi numiți un director și un președinte interimari, apoi se va organiza concurs.
Bla a zis
Și 13 anu cât a fost asta la conducere , Ivancea și restul nu s-au gândit la asta ?! Pe mana lor lăsăm județul?! AOLEU !
Nicu a zis
Vorbe goale!! Să prezinte Ivancea și situația serviciilor medicale de la SJU Bacau, apoi de la CRAP Bacau etc. El este cel care alege (din alte județe) managerii acestor instituții, băcăuanii doar plătesc.
Gabi a zis
Doamne, ăștia nu au nici o legătură cu realitatea economica , efectiv nu înțeleg cum funcționează companiile private , trezeste-te omule , nimeni nu investește în cai morți
IONUT a zis
Sa scoata postul de manager la concurs! Iar echipele de examinare sa fie INDEPENDENTE fara influente politice . Numai asa vom putea sa reusim !! Si daca in termen de jumatate de mandat nu reuseste, managerul sa fie obligat la DEMISIE prin clauza contractuala! Dar mi e teama ca postul e deja dat.. pe ochi frumosi de partid ! Ia sa vedem ce si cum !
Adriana a zis
Postul de la Aeoport e „castigat” de mult tot de un maganager marca partidul mult iubit…iti dau un singur indiciu – apa plata vara !
Leo a zis
Perfect,sa pus punctul pe „i”, aeroporturile din Suceava și Iași au preluat traficul de persoane din Ucraina și Moldova,cunosc o grămadă de persoane care stau prin Nord Italia care merg acasă prin tranzit nord Romania, este doar o perioadă care va trece. Iașul va rămâne în urma Chișinăului cînd acesta va deveni al doilea oraș al României și Noua capitală a Moldovei.LA MULȚI ANI!!!!! Noua Europa și Marea Românie!!! AUGURI.
Veteranul a zis
Principalul factor care a facut sa creasca numarul de calatori a fost migratia economica masiva, nicidecum dezvoltarea mediului de afaceri, afluxul de turisti, etc, etc. Cum criza si-a facut simtita prezenta si romanasii nu-si mai permit una, doua calatorii in tara, e si normal ca numarul de pasageri sa scada. Probabil ca toate aeroporturile din provincie, poate mai putin cele din Ardeal vor resimti acelasi efect, asa ca nu e cazul sa ne plangem in pumni.
circus_rom_anus a zis
De ce numai Aerostar si Dedeman?! De ce nu si UMB Umbrarescu ! Eu spun ca e un exemplu de seriozitate si management pozitiv !!!
actionarii a zis
Nu il cunosc personal pe nici unul dintre frații Pavel de la Dedeman, dar, atâta cat mă pricep eu, oamenii ăștia au făcut avere pentru ca au fost deștepți si au știut si cat, si unde sa investească, dar si unde sa nu investească. Crede Ivancea ca de-acuma au început sa se prostească?
Franco a zis
Pe dracu, au făcut avere cu marfa din China , ce investiții au făcut? Ce produc?
El a zis
Ei eu din China, restul au din Germania de aceea nu s a imbogatit?
:-) a zis
Mai oameni buni.Nici DEDEMAN si nici AEROSTAR,nu vor a vrea sa aiba parte in afacerea asta,si va spun de ce.Chiar daca este modernizat,nu ajuta mare lucru.Cu atat mai mult,a fost condus PROST si spre FALIMENT aproape,de fosta conducere.Si angajati erau de nedorit a cere informati.Ca atare,slabe sanse,cel putin a DEDEMANULUI sa doreasca in a investi,in ce?In ce priveste pe madame Chelaru,nu ramane ea flamanda.Nu o lasa taticutul ei,sa crape de foame.Sunt insa curios,unde o „instaleaza” pe viitor.
Nastase a zis
A dat ordin Hrebe si nu are voie UMB!!
Dragos a zis
Și cu Oana C. la conducere …
Dragomirescu Dan a zis
Am o nelamurire. In ultimii 3-4 ani am zburat cam de 2-3 ori pe an pe relatia Bacau-Brussels. Inainte de faliment, BlueAir avea 2 sau 3 zboruri pe saptamana, (depindea de sezon) de pe Zaventem. In paralel, WizzAir zbura la Bacau de la Brussels Charleroi de 2 ori pe saptamana. Fiecare avion in care am zburat eu avea pasageri la capacitatea de 98-100%. Ma gandeam, dupa iesirea din scena a BlueAir, ca WizzAir are securizate cursele de Bacau din punct de vedere al incarcarii avioanelor.
Cum se face ca pana acum 6-7 luni (timp de 3-4 ani in urma) era economic profitabil sa zboare cel putin 4 avioane BRU-BAC iar acum nu mai e profitabil nici macar 1 avion pe saptamana?
Piloteanu a zis
Pentru cine nu s-a prins inca aeroportul Bacau / BCM va ramane in curand doar pentru Baza Militara 95 si aeroport tehnic pentru Aerostar. Cine n-a priceput ca Wizzair a venit in Bacau doar sa ii incurce pe cei de la Blueair a ratat aterizarea, a fost doar o mutare pe tabla de sah. Pe principiul daca dam sah mat e bine, daca nu mutam calul.
De asemenea, dupa ce se vor face autostrazile la deal si la vale (daca se vor face) cel mult vom ramane in zona cu Iasi, Brasov si Bucuresti – OTP, cu Wizzair si Ryanair cu curse scumpe si cu overbooking, cu ruscsacele in loc de valize, si anulari si mutari pe alte aeroporturi in ultima zi.
Apropos, mai stie cineva cat e slotul pe BCM si handling-ul? Dar la Iasi? Asa de curiozitate…
Ardei a zis
Aeroportul bacău e de că_
at. Multumim PSD pentru faptul că anii anteriori DOAR Blueair avea exclusivitate. A venit ”reversul medaliei”. pe bune, ne-a luat Suceava?