• Skip to primary navigation
  • Skip to secondary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Despre
  • Contact
  • Arhiva 2002-2008
  • Publicitate
  • Anunțuri în Ziarul de Bacău
  • Newsletter
  • Locuri de muncă

Ziarul de Bacău

  • Top Story
  • Actualitate
  • Politică
  • Dosar
  • Economie
  • Educatie-Cultura
  • Expert
  • Foto Video
  • Anunțuri
Ești aici: Acasă / Top Story / Dedeman și Aerostar, invitate să devină acționare la Aeroportul din Bacău. Ivancea anunță tranzacționarea unei părți a acțiunilor la bursă

Dedeman și Aerostar, invitate să devină acționare la Aeroportul din Bacău. Ivancea anunță tranzacționarea unei părți a acțiunilor la bursă

Florin Popescu 12 ianuarie 2023 17 comentarii

LikeShare

Valentin Ivancea, preşedintele Consiliului Judeţean Bacău, în administrarea căruia se află Aeroportul Internaţional „George Enescu” Bacău, spune că în urma unui audit făcut la terminalul din Bacău, se impun măsuri, cum ar fi extinderea serviciilor către zona de cargo. După transformarea în societate pe acțiuni, Consiliul Județean va rămâne acționar majoritar, iar o parte dintre acțiuni ar urma să fie tranzacționate la bursă.

„Trebuie să fie înfiinţat un departament de vânzări care să se ocupe exclusiv de vânzarea serviciilor din ca­drul aeroportului, cooptarea de operatori noi, deschi­derea de noi rute, măsurarea satisfacţiei beneficiarului, plus direcţii orientate către dezvoltare, nu trebuie privit doar din punct de vedere al pasagerului. Trebuie dezvoltată a­ceastă strategie şi pe zona de cargo şi pe zona de servicii conexe“, a spus Valentin Ivancea, preşedintele CJ Bacău, la o conferinţă de presă  care a avut loc ieri.

Ivancea a explicat, în contextul demisiei președintelui executiv Oana Chelaru, că auditul nu a fost comandat împotriva conducerii aeroportului, ci pentru a fi identificate soluții de dezvoltare. Președintele CJ a amintit că echipa care a condus regia autonomă este cea care a implementat investiții de peste 75 de milioane de euro din fonduri europene și a apreciat că decizia Wizz Air, de a retrage un avion de la Bacău nu are cauze locale, mai ales că, în decembrie, au fost reduse la jumătate taxele aeroportuare.

De asemenea, criza provocată de pandemie și de războiul din Ucraina a afectat întreaga industrie, drept dovadă că și Ryanair, companie care nu operează în Bacău, a anunțat închiderea unor baze din România.

„Nu suntem la graniță, dar suntem într-o zonă strategică”

Potrivit președintelui CJ, comparația cu aeroporturile din Iași și Suceava nu se justifică, deoarece acestea au crescut în urma războiului, pentru că au preluat pasagerii din Ucraina și Republica Moldova. De altfel, traficul de pasageri, în 2022, pe Aeroportul Bacău, a fost de 556.327, în creștere față de 2019, când a fost de 447.531.

În acest moment, activitatea de la aeroport nu se ridică la nivelul puterii economice a județului, unde activează o serie de firme importante la nivel național. „Dezvoltarea aeroportului trebuie legată de PUZ-ul aprobat acum 2 ani. Trebuie aduse firme care să lucreze în apropierea aeroportului și să dezvoltăm zona de cargo”, a spus Ivancea. Pentru asta, pot fi concesionate terenuri sau chiar cumpărate, după cum și Primăria Bacău ar putea pune la dispoziție suprafețele pe care le are în zonă.

Deja, a fost contractată o casă de avocatură specializată, care să indice pașii legali pentru transformarea din regie în societate pe acțiuni. „Consiliul Județean va fi majoritar, dar cu posibilitatea ca o parte dintre acțiuni să fie listate la bursă”, a afirmat președintele Ivancea. Astfel, companii mari, ca Aerostar, Dedeman, Chimcomplex, dar și altele din țară, ca și persoanele fizice, vor putea deveni acționare la Aeroport, după ce acesta va deveni profitabil și va putea intra pe bursă.

„Nu suntem la graniță, dar suntem într-o zonă strategică”, a mai spus Ivancea, cu referire la faptul că pista Aeroportului este utilizată pentru zboruri militare, dar și de Aerostar, unde se va asigura mentenanța avioanelor F16.

După expirarea preavizului președintelui-executiv demisionar, vor fi numiți un director și un președinte interimari, apoi se va organiza concurs.

LikeShare

Din categoria: Economie, Top Story Etichete: Aeroportul Bacau, Consiliul Judetean Bacau, Valentin Ivancea

Reader Interactions

Comentarii

  1. Bla a zis

    12 ianuarie 2023 la ora 10:05 am

    Și 13 anu cât a fost asta la conducere , Ivancea și restul nu s-au gândit la asta ?! Pe mana lor lăsăm județul?! AOLEU !

    Răspunde
  2. Nicu a zis

    12 ianuarie 2023 la ora 10:56 am

    Vorbe goale!! Să prezinte Ivancea și situația serviciilor medicale de la SJU Bacau, apoi de la CRAP Bacau etc. El este cel care alege (din alte județe) managerii acestor instituții, băcăuanii doar plătesc.

    Răspunde
  3. Gabi a zis

    12 ianuarie 2023 la ora 11:34 am

    Doamne, ăștia nu au nici o legătură cu realitatea economica , efectiv nu înțeleg cum funcționează companiile private , trezeste-te omule , nimeni nu investește în cai morți

    Răspunde
  4. IONUT a zis

    12 ianuarie 2023 la ora 11:42 am

    Sa scoata postul de manager la concurs! Iar echipele de examinare sa fie INDEPENDENTE fara influente politice . Numai asa vom putea sa reusim !! Si daca in termen de jumatate de mandat nu reuseste, managerul sa fie obligat la DEMISIE prin clauza contractuala! Dar mi e teama ca postul e deja dat.. pe ochi frumosi de partid ! Ia sa vedem ce si cum !

    Răspunde
    • Adriana a zis

      13 ianuarie 2023 la ora 8:22 am

      Postul de la Aeoport e „castigat” de mult tot de un maganager marca partidul mult iubit…iti dau un singur indiciu – apa plata vara !

      Răspunde
  5. Leo a zis

    12 ianuarie 2023 la ora 11:59 am

    Perfect,sa pus punctul pe „i”, aeroporturile din Suceava și Iași au preluat traficul de persoane din Ucraina și Moldova,cunosc o grămadă de persoane care stau prin Nord Italia care merg acasă prin tranzit nord Romania, este doar o perioadă care va trece. Iașul va rămâne în urma Chișinăului cînd acesta va deveni al doilea oraș al României și Noua capitală a Moldovei.LA MULȚI ANI!!!!! Noua Europa și Marea Românie!!! AUGURI.

    Răspunde
  6. Veteranul a zis

    12 ianuarie 2023 la ora 12:33 pm

    Principalul factor care a facut sa creasca numarul de calatori a fost migratia economica masiva, nicidecum dezvoltarea mediului de afaceri, afluxul de turisti, etc, etc. Cum criza si-a facut simtita prezenta si romanasii nu-si mai permit una, doua calatorii in tara, e si normal ca numarul de pasageri sa scada. Probabil ca toate aeroporturile din provincie, poate mai putin cele din Ardeal vor resimti acelasi efect, asa ca nu e cazul sa ne plangem in pumni.

    Răspunde
    • circus_rom_anus a zis

      12 ianuarie 2023 la ora 4:08 pm

      De ce numai Aerostar si Dedeman?! De ce nu si UMB Umbrarescu ! Eu spun ca e un exemplu de seriozitate si management pozitiv !!!

      Răspunde
  7. actionarii a zis

    12 ianuarie 2023 la ora 3:10 pm

    Nu il cunosc personal pe nici unul dintre frații Pavel de la Dedeman, dar, atâta cat mă pricep eu, oamenii ăștia au făcut avere pentru ca au fost deștepți si au știut si cat, si unde sa investească, dar si unde sa nu investească. Crede Ivancea ca de-acuma au început sa se prostească?

    Răspunde
    • Franco a zis

      13 ianuarie 2023 la ora 1:11 pm

      Pe dracu, au făcut avere cu marfa din China , ce investiții au făcut? Ce produc?

      Răspunde
      • El a zis

        15 ianuarie 2023 la ora 12:32 pm

        Ei eu din China, restul au din Germania de aceea nu s a imbogatit?

        Răspunde
  8. :-) a zis

    12 ianuarie 2023 la ora 5:11 pm

    Mai oameni buni.Nici DEDEMAN si nici AEROSTAR,nu vor a vrea sa aiba parte in afacerea asta,si va spun de ce.Chiar daca este modernizat,nu ajuta mare lucru.Cu atat mai mult,a fost condus PROST si spre FALIMENT aproape,de fosta conducere.Si angajati erau de nedorit a cere informati.Ca atare,slabe sanse,cel putin a DEDEMANULUI sa doreasca in a investi,in ce?In ce priveste pe madame Chelaru,nu ramane ea flamanda.Nu o lasa taticutul ei,sa crape de foame.Sunt insa curios,unde o „instaleaza” pe viitor.

    Răspunde
  9. Nastase a zis

    12 ianuarie 2023 la ora 6:18 pm

    A dat ordin Hrebe si nu are voie UMB!!

    Răspunde
  10. Dragos a zis

    13 ianuarie 2023 la ora 7:02 am

    Și cu Oana C. la conducere …

    Răspunde
  11. Dragomirescu Dan a zis

    13 ianuarie 2023 la ora 8:47 am

    Am o nelamurire. In ultimii 3-4 ani am zburat cam de 2-3 ori pe an pe relatia Bacau-Brussels. Inainte de faliment, BlueAir avea 2 sau 3 zboruri pe saptamana, (depindea de sezon) de pe Zaventem. In paralel, WizzAir zbura la Bacau de la Brussels Charleroi de 2 ori pe saptamana. Fiecare avion in care am zburat eu avea pasageri la capacitatea de 98-100%. Ma gandeam, dupa iesirea din scena a BlueAir, ca WizzAir are securizate cursele de Bacau din punct de vedere al incarcarii avioanelor.
    Cum se face ca pana acum 6-7 luni (timp de 3-4 ani in urma) era economic profitabil sa zboare cel putin 4 avioane BRU-BAC iar acum nu mai e profitabil nici macar 1 avion pe saptamana?

    Răspunde
  12. Piloteanu a zis

    13 ianuarie 2023 la ora 9:59 pm

    Pentru cine nu s-a prins inca aeroportul Bacau / BCM va ramane in curand doar pentru Baza Militara 95 si aeroport tehnic pentru Aerostar. Cine n-a priceput ca Wizzair a venit in Bacau doar sa ii incurce pe cei de la Blueair a ratat aterizarea, a fost doar o mutare pe tabla de sah. Pe principiul daca dam sah mat e bine, daca nu mutam calul.
    De asemenea, dupa ce se vor face autostrazile la deal si la vale (daca se vor face) cel mult vom ramane in zona cu Iasi, Brasov si Bucuresti – OTP, cu Wizzair si Ryanair cu curse scumpe si cu overbooking, cu ruscsacele in loc de valize, si anulari si mutari pe alte aeroporturi in ultima zi.
    Apropos, mai stie cineva cat e slotul pe BCM si handling-ul? Dar la Iasi? Asa de curiozitate…

    Răspunde
    • Ardei a zis

      16 ianuarie 2023 la ora 10:28 pm

      Aeroportul bacău e de că_
      at. Multumim PSD pentru faptul că anii anteriori DOAR Blueair avea exclusivitate. A venit ”reversul medaliei”. pe bune, ne-a luat Suceava?

      Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bara principală

 

Ultimele articole

Petru Umbrărescu, primul pilot român care câștigă o etapă din Campionatul Mondial de Anduranță

Razie de noapte la Târgu Ocna. Polițiștii au dat 32 de sancțiuni

62 de permise de conducere reținute de polițiști pentru viteză excesivă. Doi șoferi, surprinși de radar cu 134 km/h și 144 km/h în localitate

OPINIE. Blocuri în Parcul Catedralei, faza trocului imobiliar

VIDEO – Autostrada A7, sectorul Focșani – Bacău, construit de Umbrărescu. Vezi care este stadiul lucrărilor și când trebuie deschisă circulația!

Loc de muncă la Răcăciuni, județul Bacău

14 iulie 2025

Loc de muncă la Răcăciuni, județul Bacău

13 iulie 2025

S.C. Reciclare deşeuri sticlă de ambalaj angajează pentru punctul de lucru din Răcăciuni

12 iulie 2025

S.C. Reciclare deşeuri sticlă de ambalaj angajează pentru punctul de lucru din Răcăciuni

11 iulie 2025

Ultimele comentarii

  • Crom 21 la 62 de permise de conducere reținute de polițiști pentru viteză excesivă. Doi șoferi, surprinși de radar cu 134 km/h și 144 km/h în localitate
  • Marius P la 62 de permise de conducere reținute de polițiști pentru viteză excesivă. Doi șoferi, surprinși de radar cu 134 km/h și 144 km/h în localitate
  • Mihai la VIDEO – Autostrada A7, sectorul Focșani – Bacău, construit de Umbrărescu. Vezi care este stadiul lucrărilor și când trebuie deschisă circulația!
  • Vasile la VIDEO – Autostrada A7, sectorul Focșani – Bacău, construit de Umbrărescu. Vezi care este stadiul lucrărilor și când trebuie deschisă circulația!
  • Novac Iulian la VIDEO – Autostrada A7, sectorul Focșani – Bacău, construit de Umbrărescu. Vezi care este stadiul lucrărilor și când trebuie deschisă circulația!

Cabinet parlamentar PNL

Linkuri sponsorizate

  • Credius – Credite Nevoi Personale – Aprobare Rapida
  • Nova – Energie Electrica si Gaze Naturale

Cabinete parlamentare PSD

Cabinet parlamentar AUR

Găzduit de Simplenet

Copyright © 2025 · S.C. G&P News & Advertising S.R.L. · Știri mondene · Aghiuță · Presa Bacău