Cum intri în piață, încotro te îndrepți, auzi un amalgam de melodii care mai săltărețe, care mai „deocheate”; e plin de muzică peste tot. Să fie oare chiar așa profitabil să vinzi muzică? Intrînd în standul de la piață, dau de un raion cu muzică mai „cultă”. Abordez vînzătoarea, pe care o întreb ce cumpără tinerii, ce stiluri de muzică. „Depinde de cultura lor. Eu, una, nu pot spune că am clienți foarte tineri, clienții mei sînt trecuți de 30 de ani!”, ne spune ea. Se pare însă că pentru cei tineri „febra manelelor” încă nu a trecut. După spusele vînzătoarei, din puținii clienți tineri pe care îi are, 70% întreabă de manele. Rămîn cei 30% care cumpără Shakira, Jennifer Lopez, Enrique Iglesias, iar băieții cer mai mult Eminem, Dr. Dree.
Foarte bine se vinde aici muzica clasică pe care o cer cumpărătorii de peste 30 de ani, cum ar fi Pavarotti, Mozart, spre deosebire de muzica instrumentală, care se vinde puțin mai greu, de exemplu „Vanghelis”. Încă se vinde bine Julio Iglesias și Abba iar pe aceeași linie, dacă putem spune așa, se află românul nostru, Stefan Bănică Jr. care e în fruntea clasamentului (la acest raion de muzică) fiindu-i vîndute toate casetele cu ultimul lui album.
Surprinzător rămîne faptul că, deși telenovelele continuă să fie în top, cîntărețe ca Thalia și Natalia Oreiro nu mai sunt așa cerute cum erau odinioară. Dar vînzările vor crește curînd, avînd în vedere faptul că Natalia Oreiro revine pe micile ecrane cu noua sa telenovelă, iar Thalia a lansat un nou hit ce se bucură de succes.
Lasă un răspuns