Avionul indian de pasageri abandonat la societatea Aerostar și pus în vânzare de Administrația Județeană a Finanțelor Publice (AJFP) Bacău a rămas fără cumpărători și la al cincilea termen al licitației. Termenul s-a consumat vineri, 14 februarie. De acest aparat – spunea directorul executiv al AJFP, Mircea Muntean – s-au interesat, inițial, unii investitori, chiar și din Marea Britanie și din Grecia, dar nici ei nu au mai venit să depună oferte, deși prețul de începere a licitației a scăzut la circa un sfert din prețul inițial, adică la 3,3 milioane de lei, inclusiv TVA.
„Acum – ne-a declarat purtătorul de cuvânt al AJFP, Adrian Anghel -, comisia de evaluare și de organizare a licitației se va întruni din nou și va stabili ce se va întâmpla în continuare. Probabil va fi o nouă licitație, dar așteptăm hotărârea comisiei”.
Avionul se află în custodia societății Aerostar Bacău până la valorificarea acestuia, iar condițiile de ridicare a lui, dupa o eventuală adjudecare, se vor stabili între adjudecatar și Aerostar.
Conform uzanțelor internaționale, avioanele abandonate pe teritoriul unui stat sunt valorificate de statul gazdă. În Bacău este al doilea caz în circa un an și jumătate, după ce o aeronavă Boeing 737-200, adusă pentru reparații, din Nigeria, a fost de asemenea abandonată în curtea Aerostar. Acel avion a fost scos la licitație la începutul anului 2012 și a fost vândut cu numai 360.000 de lei, la al doilea termen.
Aeronava din India, în vârstă de peste 18 ani, a fost fabricată de British Aerospace și a avut primul zbor pe 24 aprilie 1996, dar a intrat în programul curent de zbor pe 14 martie 2007, până pe 5 noiembrie 2009. Aeroportul său de domiciliu era „Indira Ghandhi International”.
in tirg a zis
La Serbanesti e locul cel mai bun de vinzare!
valet a zis
dati-l la baietii cu ”FERUL”si vi-l valorifica ei mai bine decat poate fiscul