Moda cumparaturilor in complexuri comerciale mari a ajuns in Bacau acum patru ani, cind compania Arena City Center a deschis primul mall din zona, botezat, cum altfel, decit Arena Mall. Un proiect inspirat si sustinut, de la prima citire, de catre bancheri a transformat o veche hala industriala in ceea ce este astazi Arena Mall. Primul cancioc de mortar la temelia lui a fost pusa pe 12 decembrie 2007 de chiar proprietarul sau, omul de afaceri Ovidiu Budeanu. De atunci au trecut patru ani, in care viata comerciala a Bacaului s-a schimbat.
„Zero bani, zero know-how – acestea sunt ingredientele primului mall dezvoltat in Bacau de un antreprenor local” – scrie, la numai un an de la deschiderea magazinului revista Money Express, intr-un Cover Story dedicat lui Ovidiu Budeanu. Acum, insa, Arena Mall se numara printre primele sapte malluri din Romania dupa raportul dintre cifra de afaceri si investitia initiala. Mall-ul a devenit – spun proprietarii lui – o lume a brandurilor nationale si internationale: Zara, Bershka, Pull and Bear, Stradivarius, Intersport, Motivi, Orsay, Stone Creek, New Yorker etc.
„Aici iti poti gasi stilul care ti se potriveste, dar si ceva in plus, descoperi si iti pui in valoare atuurile cu machiajul sau parfumurile special create pentru tine de branduri cu renume – scrie pe site-ul magazinului. Aici te distrezi impreuna cu prietenii la film, la Bowling sau Billiard si traiesti experiente noi la 7D Cinema. Dar poti incerca si combinatiile culinare ale celor mai bune restaurante si fast food-uri din oras, KFC, Sphinx si altele”.
Cu Ovidiu Budeanu am stat de vorba chiar in preajma sarbatoririi evenimentului de astazi, cind Arena Mall implineste patru ani. Am calculat, astfel, impreuna, la o cafea fara cofeina, ca traficul vizitatorilor si clientilor, unul dintre cei mai importanti indicatori economici ai unui mall, a ajuns la 240.000 intr-o luna, la circa trei milioane pe an si, deci, la 12 milioane in toti cei patru ani. Oameni care vin la mall sint din Bacau, dar si din tot judetul si din judete limitrofe, Neamt si Vrancea.
Numarul de angajati in Arena Mall si in toate magazinele din complex a ajuns la circa 1.200, iar gradul de ocupare a spatiului la 97%. „In septembrie 2012 – a precizat Ovidiu -, Arena Mall Bacau va avea inca un brand foarte mare, alaturi de cele deja existente, despre care insa vom afla mai multe amanunte la timpul poitrivit. Atunci, gradul de ocupare in mall va fi de suta la suta. Practic complexul intra, in anul 2012, cu noi modernizari, prin aducerea de noi branduri, de talie internationala.
Complexul comercial va avea, astfel, si un nou look”. Pentru a completa tabloul sa mai spunem si ca volumul vinzarilor in mall a ajuns, pe cei 25.800 mp de suprafata inchiriabila, din care peste 25.000 inchiriata (GLA – Gross leasable area) la circa 1.500 de euro pe metrul patrat (care arata productivitatea mall-ului), adica la circa 35 de milioane de euro pe an. In patru ani, acest indicator a ajuns la 140 de milioane de euro.
Numai anul trecut, ultimul pentru care calculele au fost batute in cuie, Arena Mall a atras peste 4 milioane de vizitatori. Comparativ cu 2009, traficul a crescut cu 15%. „A fost un an dificil in care am facut eforturi destul de mari pentru sustinerea intregului proiect si atingerea obiectivelor stabilite pentru 2010 – declara ziaristilor Ovidiu Budeanu. Consideram, insa, ca beneficiul pe care l-a adus intrarea marilor retaileri în Arena Mall, a meritat. Acum ne bucuram de un consumator matur, obisnuit sa gasesca aici confortul unui comert civilizat.”
Lasă un răspuns