– angajatii CFR au intirziat nepermis de mult intreruperea curentului electric in cazul accidentului feroviar petrecut duminica dupa-amiaza in Bacau – conform procedurii, ceferistii aveau termen limita jumatate de ora sa intrerupa curentul electric, astfel incit sa faciliteze accesul pompierilor
Accidentul feroviar produs duminica dupa amiaza in triajul statiei CFR Bacau i-a luat pe nepregatite pe angajatii CFR. Accidentul s-a produs in timpul efectuarii manevrei cu o garnitura de tren, manevra care a condus la desprinderea unui grup de vagoane din componenta garniturii. Grupul de vagoane aflat in partea din fata a fost frinat, iar cele desprinse, din inertie au lovit primul grup. Vagoanele intrate in coliziune erau incarcate cu motorina si ciment. „In urma coliziunii, unul dintre vagoanele cisterna desprins, cu incarcatura de 43 tone motorina, a deraiat si a ramas sprijinit de vagonul cu care a intrat in coliziune. Un alt vagon din garnitura desprinsa, incarcat cu ciment a sarit cu un boghiu de pe sina. Au fost constatate scurgeri de motorina cu un debit de 5-10 litri/minut. In urma incidentului nu au rezultat victime. Pentru gestionarea situatiei de urgenta, a fost intrerupta circulatia trenurilor pe tronsonul afectat si s-a inceput lucrul pentru degajarea vagoanelor implicate in coliziune si identificarea unei solutii pentru transvazarea motorinei in alta cisterna”, a declarat lt. Andrei Grecu, ofiter de relatii publice in cadrul Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta (ISU) Bacau. La locul accidentului s-a deplasat garda de interventie din cadrul Detasamentului de pompieri, precum si grupa operativa a ISU Bacau.
Intreruperea curentului a durat prea mult
In conditiile in care accidentul s-a produs la ora 16:05, intreruperea curentului electric s-a realizat abia la ora 17:25, cind pompierii au realizat un covor de spuma pentru preintimpinarea aprinderii combustibilului scurs pe terasament. In astfel de situatii, angajatii CFR au termen limita de jumatate de ora pentru a intrerupe curentul electric, timp in care sint anuntate toate trenurile care circula in zona respectiva. Pina la intreruperea curentului electric, pompierii nu au putut interveni, existind pericol de electrocutare si de explozie. „Se putea crea oricind un arc electric, iar scinteia aprindea cu siguranta combustibilul, ceea ce ar fi condus la un dezastru”, a adaugat lt. Grecu. Circulatia trenurilor prin zona in care s-a produs accidentul s-a reluat duminica seara pe o singura linie, cu locomotive Diesel, din locatia Valea Seaca si invers. Din documentele de transport a rezultat faptul ca cele doua vagoane cu motorina contineau, unul 53 de tone de combustibil, iar celalalt 43 de tone combustibil. In urma incidentului, in cisterna vagonului ce transporta 43 de tone de motorina a aparut o fisura prin care se scurgea combustibil. Pentru transvazarea motorinei din vagoanele afectate in urma coliziunii, la fata locului au ajuns trei autocisterne. Au fost sapate santuri pe sub calea ferata pentru montarea tuburilor de transvazare, iar la ora 21.30 au inceput operatiunile de transvazare din vagonul cisterna ce continea cele 53 tone de motorina. Operatiunile de transvazare a combustibilului in autocisterne au fost finalizate luni, la ora 03.30. Lucratorii Statiei CF Bacau au trecut la verificarea liniei de cale ferata pe care s-a produs evenimentul. Pina la inchiderea editiei, nu a putut fi aflata opinia conducerii SNCFR. Vom reveni cu detalii.
Lasă un răspuns