Consiliul Județean Brașov a reacționat după mutarea companiei DAN AIR la Bacău și a anunțat că pregătește deja o schema „de minimis” care să vină în ajutorul operatorilor aerieni și care să fie aprobată de către Comisia Europeană. Se încearcă astfel copierea facilităților anunțate de Consiliul Județean Bacău.
În luna septembrie, Consiliul Județean Bacău a găsit o soluție mai puțin obișnuită pentru a atrage operatorii de zbor și a deschide noi rute: acordarea de bani, sub forma unui ajutor „de minimis”. Prima companie care a decis să se mute în Bacău este DAN AIR, care a anunțat că părăsește Brașovul, dar nu e singurul operator care analizează oportunitatea oferită de Consiliul Județean Bacău.
„S-a lucrat mult la acest proiect. Schema de finanțare dă rezultate, mai mulți operatori s-au grăbit să se intereseze”, declară, pentru Ziarul de Bacău, Radu Bezniuc, managerul Aeroportului Internațional „George Enescu” (AIGE) Bacău. Potrivit acestuia, DAN AIR poate aplica la CJ pentru accesarea ajutorului, până la 31 decembrie 2023, însă banii nu se acordă așa cum s-a speculat public. „DAN AIR a anunțat 8 destinații de la Bacău, dar asta nu înseamnă că vor accesa bani pentru toate rutele operate. Schema de finanțare, de 200.000 de euro, se poate acorda numai pentru una dintre aceste rute”, precizează Bezniuc. De asemenea, menținerea facilităților depinde și de respectarea altor angajamente.
Din 13 noiembrie, cursele DAN Air de la Braşov se vor opera conform programului, dar cu decolare şi aterizare de pe Aeroportul Bacău, urmând ca, din 11 decembrie, operaţiunile să fie mutate complet pe Aeroportul din Bacău. Călătorii vor putea ajunge în 8 destinaţii europene: Londra – Luton, Dublin, Bruxelles, Madrid, Barcelona, Torino, Liverpool şi Roma.
vlad a zis
o sa decoleze doar dupa banuti, la Bucuresti compania DAN AIR amana lansarea zborurilor , deci o alta teapa BLU AIR
Rodi a zis
O vacuta de muls, apoi cauta motiv sa plece ca dela Brasov si noi ramanem si fara curse si cu banuti luati.
Ciprian a zis
Exact cum se face la blue air
contribuabil a zis
de bine de rau se incerca ceva,nimic de zis aici.cu tanti oana la butoane erau pe punctul de intrare in conservare…
dar economic nu e viabil economic si pe termen lung cu exceptii si sponsorizari,chiar asta incearca sa taie ciolacul de victoria.
asta ar fi primul pas in vremuri de restriste dar fara o crestere economica/turistica/sportiva/cultutrala a judetului in final tot la nivel de aerogara ramai.
de asta trebuie stadion,sali de sport aduse la standard european,evenimente culturale,hub-uri de investitii,facilitati pentru investitori,etc…sa te faci auzit si vazut,sa fi pe harta,sa te caute si sa cauti oameni.
ENACHE MARIA a zis
Ruta Bacău – Paris și Paris – Bacău,de ce nu se negociază? Sunt atâția băcăuani în Franța- Paris . Va rog poate faceți și pentru ei ceva,măcar o cursa pe săptămână,contează mult.
Ciprian a zis
Acum sunt la nebunie cu LONDRA DAR TREBUIE SĂ FIE MAI MULTI NEGOCIATORI
nicu a zis
cautati companii serioare sa opereze pe Bacau, ca astea cu un biet avion ne lasa cu ochii in soare si cu bani luati.
Ciprian a zis
Blue air a furat la toti banii am zis ca sa mergem in stradă dar nu ne aude nimeni