NAVOMODELISM: Doi dintre navomodeliștii de la Sport Club Municipal Bacău, Marius Cheșcu și Călin Raț, s-au întors cu medalii de la campionatele europene din Polonia, desfășurate la sfîrșitul lunii trecute. Cheșcu, campion și vicecampion mondial anul trecut la două clase diferite, a urcat de două ori pe cea de a doua treaptă a podiumului, iar Raț, participant, în premieră, la un campionat european, a obținut o medalie de argint.
„Deși avem sportivi campioni ai lumii, lucrăm în condiții grele, nu avem bani și materiale etc. Secția noastră de modelism este cea mai bună din Moldova, conform rezultatelor. Numai în 2002 am obținut 46 de medalii la concursuri naționale și două la Campionatul Mondial de Navomodelism. Vrem și noi să fim ascultați și sprijiniți, că nu facem rău nimănui. Cu toată lipsa de modestie, Bacăul este cunoscut în lume și datorită realizărilor noastre, dar nu vreau să fac mare caz de acest lucru. În acest an, pînă la această dată, secția de modelism de la Sport Club Municipal Bacău a cucerit 45 de medalii, dintre care 3 la Campionatul European. Eu spun că numărul acetora va trece de 50 în 2003, pentru că mai avem de participat la o serie de competiții” afirmă Petru Zaharioaia, maestru al sportului, antrenor coordonator al secției de modelism de la SCM Bacău.
Marius Cheșcu a cucerit anul trecut titlul de campion modial cu navomodelul „Yamato” la clasa C2 (nave de război), la Campionatele Mondiale de la Hanovra, în Germania. El a intrat, de asemenea, în posesia unei medalii de argint la aceeași competiție cu modelul „Delft”. Macheta navei „Yamato”, „amiralul” flotei japoneze din cel de al doilea război mondial, considerat cel mai puternic vas de luptă din toate timpurile, a fost piesa de rezistență a lui Marius Cheșcu, la fel ca și construcția originală. Cheșcu a „scufundat” machetele celorlalți participanți și a întrunit aprecieri unanime din partea celor cinci arbitri judecători. Macheta este construită la scara 1:300 și va constitui de acum înainte una dintre piesele de referință ale navomodelismului românesc. Cealaltă navă a lui Cheșcu, „Delft”, copie a navei de linie cu vele olandeze construită în 1782, a fost foarte aproape de a urca și ea pe prima treaptă la mondiale. Modelul, de clasa C1, este realizat la scara 1:75 din lemn de păr american. Anul acesta, Cheșcu nu a coborît ștacheta, însă la „europene” a fost mai slab cotat decît la „mondialele” din 2002. Dublul campion național din 2003 a participat în Polonia cu două machete noi, lucrate în stilul caracteristic. Din păcate, arbitrajul nu a mai fost la înălțime, ca la „mondiale”, Cheșcu fiind frustrat de cel puțin o medalie de aur. Din cîte se văd, un campionat european este mai „tare”, în 2003, decît unul mondial. Oricum, performanțele lui Cheșcu și ale lui Raț sînt remarcabile și mai mult decît demne de scos în evidență. (Marius AMBROZIE)
Lasă un răspuns