Filiala Bapului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania (CECCAR) a organizat, pentru membrii ei, la mijlocul acestei saptamini, o noua intilnire cu reprezentanti ai Directiei Generale a Finantelor Publice (DGFP) Bacau, pe probleme care tin de profesia contabila si obligatiile de raportare a platilor la bugetul statului din partea contribuabililor asistati de expertii contabili.
La reuniunea de acum citeva zile au fost reluate probleme legate de raportarile prin Declaratia unica 112, de raportarile contabile cu termen 16 august 2011, de semnatura digitala a expertilor contabili si de sistemul simplificat de contabilitate. De asemenea, au fost abordate probleme privind asumarea raspunderii administratorilor in cazurile in care contabilitatea nu este tinuta de un expert si de Registrul operatorilor intracomunitari, de Registrul de evidenta a zilierilor si de esalonarile la plata impozitelor sau de sediile secundare ale intreprinderilor. Au participat, la un veritabil dialog de lucru cu expertii contabili, Zoana Sarghie, seful Biroului Asistenta Contribuabili a DGFP, si Elena Barbieru, consilier superior al aceleiasi institutii.
Cine este informat cistiga
„Profesionistii care nu tin pasul cu noul, cu actualizarea legislatiei din domeniul financiar-contabil nu vor putea sa performeze – a opinat presedintele filialei CECCAR, Marcel Bulinschi. Trebuie sa schimbam mentalitatea vizavi si de modul in care noi, profesionistii contabili, privim relatiile cu Fiscul. Controlul fiscal nu este o sperietoare, de care sa fugim. Dar, pentru a face fata controlului, noi trebuie sa avem clarificate problemele, sa avem argumente pentru orice intrebare. Trebuie sa armonizam relatiile noastre”. Zoana Sarghie a opinat ca un contabil foarte bine informat are posibilitatea sa faca motivarea oricarei situatii si abordarea lor numai pe text de lege. Dar, modificarile din legislatie nu sint putine si nu privesc numai o speta. „Noi am facut cunoscute nouatile care apar, chiar prin CECCAR, dar si la dialogurile sociale cu expertii, la intilnirile de la Camera de Comert, prin materiale informative si articole de presa” – a precizat seful Biroului de asistenta a contribuabililor. De altfel, participarile la asemenea reuniuni de lucru vor fi luate in considerare de CECCAR la acordarea de calificateive cabinetelor de expertiza contabile anuale. „Vom face o propunere in acest sens – a precizat Marcel Bulinschi -, ca pe un sistem de punctaj sa acordam unele bonusuri celor care participa constant la intilnirile noastre, care vor ridica stacheta pentru cabinetele de expertiza contabila la auditul anual de calitate”.
Ai depus Declaratia 112. Ce faci dupa?
Reprezentantele Fiscului i-au sfatuit pe expertii contabili in legatura cu depunerea Declaratiei 112. „Trebuie verificata starea ei, pe site-ul ANAF – a precizat Elena Barbieru. Daca declaratia este validata, dar are erori, se depune o declartie rectificativa, completata corect, iar daca se primeste mesajul de declaratie nevalidata, atucnci trebuie depusa o noua Declaratie 112, pentru ca ea nu a intrat in baza de date. Neconsultarea recipisei si verificarea indexului in 60 de zile aduc imposibilitatea consultarii lui”. Zoana Sarghie i-a mai sfatuit pe experti sa nu se lase pe ultima zi cu depunerea Declaratiei 112. Situatia inregistrata pe 25 iulie este relevanta, deja, in sensul ca la ghisee s-au format cozi. „Structura ANAF este acum modificata, subtiata prin reorganizartile care au avut loc recent, iar volumul de lucru pe un functionar este acum mult mai mare – a spus seful Biroului Asistenta Contribuabili. De aceea, depunerea declaratiilor electronic este o solutie foarte buna. Administratiile finaciare din judet se gindesc sa deschida, totusi, ghisee speciale pentru problemele care vor aparea in legatura cu Declaratia 112”. Sint, de asemenea, situatii in care unii agenti economici nu vor sa ia drepturi de semnatura digitala, pe motiv ca nu mai au salariati. „Vrem sa facem intilniri separate cu ei – a mai spus Zoana Sarghie -, pentru a le lamuri aceste probleme, dar rugamintea noastra este ca si ei sa dea curs invitatiilor la intilnirile care vor avea loc. In fond, ei nici nu sint obligati sa obtina semnatura digitala, ci pot da procuri expertilor contabili care o au”.
Lasă un răspuns