• Skip to primary navigation
  • Skip to secondary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Despre
  • Contact
  • Arhiva 2002-2008
  • Publicitate
  • Anunțuri în Ziarul de Bacău
  • Newsletter
  • Locuri de muncă

Ziarul de Bacău

Cotidian de știri și investigații

  • Top Story
  • Actualitate
  • Politică
  • Dosar
  • Economie
  • Educatie-Cultura
  • Expert
  • Foto Video
  • Anunțuri
Ești aici: Acasă / Economie / Master Planul pe Transport. Cu ce se alege județul Bacău în următorii 15 ani

Master Planul pe Transport. Cu ce se alege județul Bacău în următorii 15 ani

Ziarul de Bacau 26 iulie 2015 Un comentariu

LikeShare

În următorii 15 ani, Bacăul va fi legat de Iași prin Pașcani, tot pe acolo va putea ajunge la Târgu Mureș, pe autostradă, iar Moldova va avea o a doua străpungere spre Ardeal prin autostrada Brașov-Bacău. În teorie, vom avea și drumuri expres, aeroport modernizat și parte a unui centru multimodal. Totul însă are termene de realizare lungi și depinde în foarte mare măsură de calitatea guvernării.

aeroport

Așa cum Ziarul de Bacău a anunțat săptămâna trecută, potrivit ultimei variante a Master Planului pe Transport, care a fost aprobată la Bruxelles, tronsonul de autostradă Bacău – Paşcani devine drum expres. În scenariul optimist, ar începe lucrările la autostrada Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş, la care s-ar adăuga un drum expres Ploieşti – Bacău – Paşcani.

tabel autostrazi

Pe lista de investiţii stabilită de Ministerul Transporturilor şi aprobată de Comisia Europeană, autostrada Ungheni – Iaşi – Târgu Neamţ se află pe poziţia a cincea, faţă de poziţia a patra, ocupată în prima variantă a masterplanului, redactată în februarie. Pentru realizarea celor 135 km ai autostrăzii a fost estimat un cost de 1,13 miliarde euro. Tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ a urcat pe locul 8, de pe locul 10 iniţial, înaintea autostrăzii Bacău – Braşov.

În prima variantă a masterplanului, între Paşcani şi Braşov urma să fie construită o autostradă, prin Bacău. Prin varianta finală însă, tronsonul Paşcani – Bacău, a fost retrogradat la statutul de drum expres, aflându-se pe locul trei în lista de priorităţi.

detalii Brasov Bacau

Ce spune Master Planul, despre soluțiile alese și „retrogradarea” unor proiecte?

tabel drumuri expresÎn documentul aprobat la Bruxelles, se afirmă că au apărut unele modificări ale proiectelor la nivel individual, anume conexiunea directă între Bacău și Iași. Deoarece va exista o autostradă care va conecta Bacău și Iași ca parte a proiectului Bacău – Suceava iar Pașcani și Iași sunt conectate ca parte a proiectului Târgu Mureș – Iași, care oferă astfel o conexiune de calitate înaltă între Bacău și Iași via Pașcani. Dacă se adaugă și condițiile geologice dificile întâlnite pe traseul direct Bacău – Iași, atunci cea mai bună opțiune pentru conectarea acestor două orașe importante este traseul via Pașcani.

Masterplanul prevede şi reabilitarea drumului de importanță regională Iaşi – Vaslui – Bacău, în lungime de 151 km şi la un cost de 99,5 milioane euro (locul 8).

În document, apar șoseaua de centură a Bacăului, ca parte a drumului expres Bacău – Pașcani, șoseaua de centură a Oneștiului, ca parte a autostrăzii Brașov – Bacău, centura Buhușiului, din drumul expres Bacău – Piatra Neamț.

Se modernizează calea ferată și stația CFR Bacău

În privinţa căilor ferate, masterplanul include proiectul de reabilitare a sectorului Bucureşti – Buzău – Bacău – Paşcani – Iaşi. Conform documentului, se are în vedere modernizarea facilităților oferite în stații: București, Ploiești, Buzău, Râmnicu Sărat, Focșani, Mărășești, Adjud, Bacău, Roman, Pașcani, Dolhasca, Verești, Suceava, Făurei, Brăila, Galați, Târgu Frumos și Iași.

Vor crește nu numai viteza, ci și cadența, îmbunătățiri permise de materialul rulant nou. Intervalele de succesiune propuse sunt: București – Galați (0,5 trenuri pe oră), București – Iași via Bacău (0,5 trenuri pe oră), București – Suceava (0,5 trenuri pe oră), București – Focșani (0,5 trenuri pe oră) și Suceava – Iași (0,5 trenuri pe oră).

Aeroportul se modernizează. Se face și centru „multimodal”

Strategia din Master Plan include până în 2020 și proiecte de modernizare a infrastructurii aeroportuare din țară (Tulcea, Craiova, Bucuresti Otopeni, Timisoara, Cluj Napoca), precum și realizarea mai multor centre multimodale (Timișoara, București, Cluj Napoca, Bacău, Oradea).

În acest moment, Aeroportul Bacău are cel mai mare număr de pasageri din Regiunea Nord-Est.
pasageri aeroport 2014

Modernizarea aeroportului Bacău ar urma să coste peste 68 de milioane de euro. Proiectul include: Extindere terminal pasageri,Cale rulare terminal pasageri, Platformă staționare terminal pasageri, Reabilitare pistă, platformă de staționare, Dotarea cu echipamente de siguranță, modernizare aeroport

Master Planul pe Transport atribuie Consiliului Local realizarea unei platforme multimodale, care să contribuie la dezvoltarea economică a zonei:
multimodal
Clasificarea aeroporturilor este: Aeroport Internațional Major, Aeroport Hub Internațional, Aeroport Regional, Aeroport Regional Mic. Aeroportul Bacău este clasificat ca aeroport Regional.

LikeShare

Din categoria: Economie, Top Story Etichete: aeroportul din Bacău, autostrada bacau - pascani, autostrada Brasov-Bacau, Bacau, Iasi, master plan, modernizare aeroport bacau

Reader Interactions

Comentarii

  1. Matt a zis

    27 iulie 2015 la ora 2:36 pm

    Eu tot nu inteleg de ce e atat de liniste in privinta centurii Bacaului cand lucrarile trebuiau sa fi fost incepute dupa 49 de zile de la semnarea contractului…

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bara principală

Ultimele articole

Municipalitatea aruncă administrarea blocurilor ANL în spinarea chiriașilor, printr-o hotărâre contestată de asociațiile de locatari. „Vor să se spele pe mâini de reparații și întreținerea locuințelor”

Graficul de colectare a deșeurilor reciclabile din mediul rural, în perioada martie-aprilie 2023

FOTO! Parcul „Cancicov” va trece printr-un amplu proces de modernizare și extindere. Vezi care sunt cele mai importante schimbări

Primarul Viziteu vrea să angajeze avocați de 180.000 de lei ca să evite plata unor amenzi de 170.000 de lei, de la Garda de Mediu

Încep înscrierile la Rabla Clasic și Rabla Plus. Primele de casare au fost majorate

Locuri de muncă CONTAINERE FDC: sudor, lăcătuș confecții metalice, operator Abkant, electrician, instalator, vopsitor, tâmplar PVC, muncitor finisaje (parchet laminat, rigips), muncitor necalificat/semicalificat.

8 martie 2023

Locuri de muncă la SOMA Bacău: mecanic auto, sudor, șofer și lucrător operativ pentru autocompactoare

23 februarie 2023

SOMA Bacău angajează mecanic auto, sudor, șofer și lucrător operativ pentru autocompactoare

21 februarie 2023

Locuri de muncă disponibile la SOMA Bacău: mecanic auto, sudor, șofer și lucrător operativ pentru autocompactoare

20 februarie 2023

Ultimele comentarii

  • Omv la Primarul Viziteu vrea să angajeze avocați de 180.000 de lei ca să evite plata unor amenzi de 170.000 de lei, de la Garda de Mediu
  • Anaf la Primarul Viziteu vrea să angajeze avocați de 180.000 de lei ca să evite plata unor amenzi de 170.000 de lei, de la Garda de Mediu
  • Baba Yaga la Un bărbat a încercat să intre cu un cuţit de 25 de cm în Judecătoria Buhuși. A fost oprit de jandarmi
  • Verde la FOTO! Parcul „Cancicov” va trece printr-un amplu proces de modernizare și extindere. Vezi care sunt cele mai importante schimbări
  • Veteranul la Primarul Viziteu vrea să angajeze avocați de 180.000 de lei ca să evite plata unor amenzi de 170.000 de lei, de la Garda de Mediu

Cabinet parlamentar

Linkuri sponsorizate

  • Credius – Credite Nevoi Personale – Aprobare Rapida
  • Mokka – Card de Cumparaturi
  • Nova – Energie Electrica si Gaze Naturale
  • Salon cosmetica

Cabinete parlamentare PNL

Trafic Ziarul de Bacău · Copyright © 2023 · S.C. G&P News & Advertising S.R.L. · Știri mondene · Aghiuță · Presa Bacău