– constructorii pasajului subteran vor incepe marti lansarea colosului de beton pe sub liniile de cale ferata – pe parcursul lucrarilor, premiera in Romania si chiar in Europa data fiind marimea prefabricatului, in Bacau sint asteptate si televiziuni italiene sa filmeze evenimentul – drumarii au organizat vineri o conferinta nationala pentru prezentarea proiectului
Constructia pasajului subteran str. Oituz – Stefan Guse, din municipiul Bacau, a ajuns la o noua etapa. Marti vor incepe lucrarile de lansare a prefabricatului pe sub liniile de cale ferata. Aceasta va fi o premiera nationala si chiar europeana, deoarece pina acum nu s-a mai impins pneumatic un colos de beton de asa dimensiuni. Prefabricatul are aproape 100 metri lungime si doi pereti inalti de 10-12 metri. Chiar un post de televiziune mare din Italia si-a anuntat prezenta in Bacau sa realizeze un reportaj in momentul in care va demara actiunea de impingere a mastodontului de beton pe sub liniile de cale ferata. Lucrarile la pasajul subteran sint realizate pina acum in proportie de 55% pe proiect. Gradul de realizare a pasajului propriu zis este de 65%, mutarea provizorie a retelelor utilitare s-a realizat in porportie de 80%, iar continuitatea traficului stradal este realizata in proportie de 60%.
Pasajul, model de buna practica pentru alte judete
La sfirsitul saptaminii trecute, la Bacau a avut loc o conferinta (foto) nationala organizata de Primaria Bacau si Asociatia Profesionala de Drumuri si Poduri (APDP) filiala Bacau, in care s-a prezentat specialistilor solutia tehnica a proiectului pasajului subteran Oituz – Stefan Guse. La prezentare au participat cadre universitare, specialisti in infrastructura, membri ai asociatiei de pe plan local si de la nivel national. La dezbateri au fost prezenti si primarul Romeo Stavarache, care a vorbit despre importanta pasajului pentru viata comunitatii bacauane. «Trebuie sa fim bucurosi ca sintem contemporani cu aceasta lucrare. Proiectul a demarat in 2005, cind s-a facut prima analiza a dezvoltarii orasului pe ciclul financiar al UE pe anii 2004 – 2013. Dezvoltarea infrastructurii sociale si economice nu se poate face fara dezvoltarea celei rutiere. In Bacau avem proiecte de dezvoltare pe exercitiul bugetar al UE de peste 300 miloane de euro, ce vor schimba in anii urmatori radical fata orasului. Acestor fonduri europene li se adauga si cei peste sase milioane de euro de la bugetul local, pentru investitii, in perioada 2004 – 2013», a declarat primarul Bacaului. Constantin Apostol, directorul Agentiei pentru Dezvoltare Nord – Est, a vorbit despre oportunitatea orasului de a se dezvolta pe o noua axa, deschiderea municipiului in zona de vest. El a mai spus ca la Iasi se va face un pasaj asemanator celui din Bacau, pe aceeasi solutie tehnica. Discutiile au inceput cu istoricul pasajului, au urmat prezentarile sustinute de beneficiar (Primaria Bacau), proiectant si constructor. Dupa discutiile teoretice, invitatii s-au deplasat pe santier, pentru a vedea cum s-au pus toate solutiile tehnice in practica.
Printre cele mai moderne pasaje
Pasajului subteran este o investitie ce se realizeaza prin fonduri europene, prin Programul Operational Regional. Suma pusa la bataie de UE se ridica la peste opt milioane de euro. Pasajul va avea o lungime de 300 de metri si va traversa cele 14 linii de cale ferata de la strada Oituz, pina in cartierul CFR, in zona Penitenciarului. El este structurat pe trei zone distincte: rampa Stefan Guse, ce va avea o lungime de 107,07 m, pasajul rutier subteran propriu-zis, cu o lungime de 86,70 m si rampa Oituz, ce va avea o lungime de 67,80 m. Continuitatea traficului pe strada Garii, respectiv Constantei va fi asigurata prin doua pasaje superioare în lungime de 16 m, respectiv 10 m.
Lasă un răspuns