• vechile formulare tipizate nu pot fi distruse decît după verificările inspectorilor fiscali
Direcția Generală a Finanțelor Publice (DGFP) Bacău, în calitate de distribuitor, și utilizatorii finali, societăți comerciale sau instituții, au obligația să comercializeze și să folosească tipizatele executate pe hîrtie obișnuită aflate în stoc, pînă cel mai tîrziu la 31 decembrie 2002. Conform unui ordin al ministrului Finanțelor Publice, documentele cu regim special (facturi, avize, chitanțe etc) vor fi realizate pe hîrtie autocopiativă cu elemente de securitate specială. Maricel Radu, purtător de cuvînt al DGFP Bacău, spune că, din cauza numărului mare al formularelor utilizate, trecerea la documentele securizate a început deja, dar se face treptat. De la 1 ianuarie 2003, formularele nepersonalizate sau personalizate rămase în stoc nu vor mai putea fi folosite și vor urma regimul anulării la unități, dar nu și al distrugerii. Această ultimă operațiune se va putea face numai după verificarea integrității și justificării acestora, cu ocazia controalelor programate ale organelor fiscale.
Hîrtia autocopiativă din care sînt realizate noile imprimate permite copierea înscrisului de pe pagina 1 pe exemplarele 2 și 3, dar cu o altă culoare (verde, albastru etc.), fapt posibil datorită unor microcapsule de cerneală aplicate pe spatele hîrtiei. Prima pagină a facturii va avea un element de securitate deosebit, fiind tratată cu un lichid special, astfel încît, atinsă cu o carioca, hîrtia se colorează instantaneu. Suplimentar, în masa hîrtiei sînt încorporate fibre fluorescente, cu lungime de doi milimetri, vizibile în spectrul ultraviolet. (Florin POPESCU)
Lasă un răspuns