1. Domnule Mitrucă PUŞCAŞU, OTP Bank a fost votată „Banca anului 2009 în România”, în cadrul sondajului început de Money.ro la sfârşitul anului trecut şi finalizat în 15 ianuarie 2010. Cum aţi reuşit acest lucru?
În sondajul realizat de Money.ro, şi-au exprimat preferinţele 6.500 de utilizatori unici, instituţiile financiare fiind votate în baza a patru criterii: relaţii cu clienţii, produse bancare, campanii de promovare şi cultură organizaţională. Pentru fiecare criteriu, băncilor li s-a acordat câte o notă de la 1 la 5.
Numărul mare de voturi acordate, dar şi notele primite, dovedesc încrederea pe care clienţii o au în OTP Bank România.
2. OTP Bank România a ocupat prima poziție în trei din cele patru categorii ale sondajului – produse bancare, campanii de promovare şi cultură organizaţională – şi poziţia a doua la categoria relaţii clienţi.
Cum am reuşit acest lucru? Răspunsul este unul simplu: prin muncă, seriozitate, dedicare şi, cel mai important, cu aportul unei echipe de profesionişti.
3. Cu ce particularităţi se evidenţiază OTP Bank faţă de celelalte instituţii bancare?
În 2009 s-au împlinit 5 ani de la intrarea OTP Bank pe piaţa din România, un moment de sărbătoare, dar şi de analiză a ceea ce am reuşit în toata aceasta perioadă. Putem spune, cu mândrie, că momentul bilanţului a adus confirmarea valorilor băncii, acele valori care ne-au făcut remarcaţi în rândul celorlalte instituţii de profil: inovaţie, responsabilitate şi stabilitate – aceştia sunt cei trei piloni pe care ne-am cladit evoluţia şi care ne-au evidenţiat.
Noi oferim nu doar produse şi servicii bancare, ci şi sfaturi, consiliere. Tocmai de aceea, ne dorim ca toţi clienţii noştri să îi perceapă pe angajaţii OTP Bank România ca fiind consilierii lor financiari, reali parteneri.
OTP Bank îşi îndrumă potenţialii clienţi către oferte corecte şi servicii la cele mai înalte standarde. Am ales să ne remarcam prin servicii de calitate, inovatoare, multe dintre ele în premieră pe piaţa locală, precum şi printr-o abordare personalizată.
Am crescut responsabil de-a lungul celor 5 ani, prin analiza atentă a mediului economic şi prin abordarea unei politici de risc stricte. Astfel, am reuşit să ajungem la stabilitatea de care ne bucurăm astăzi şi care le oferă clienţilor şi potenţialilor clienţi toate motivele să „aibă încredere”.
Cred cu tărie că economia românească va începe să crească din nou în 2010, iar principala noastră responsabilitate şi oportunitate, totodată, este să contribuim şi să participăm la relansarea ei.
Dincolo de responsabilitatea pe care o avem faţă de clienţii noştri – prin oferirea de produse şi servicii bancare – avem şi o datorie morală faţă de societate şi de comunitatea în care ne desfăşurăm activitatea. Tocmai de aceea, încă de la înfiinţare, în 2004, am integrat strategiile de CSR în programul nostru de creştere şi consolidare a poziţiei deţinute pe piaţa de profil. Astfel, ne implicăm activ în iniţiative de protejare a spaţiilor verzi, susţinem evenimente cultural-artistice şi sportive – în calitate de sponsor – şi sprijinim educaţia, pentru că profesioniştii de mâine sunt elevii de astăzi.
Angajaţii sunt, fără ndoială, unul dintre cele mai importante publicuri directe. Pentru ei, OTP Bank România derulează o serie de programe interne de dezvoltare profesională şi personală.
Totodată, responsabilitatea socială este o practică generală în cadrul băncii noastre. Angajaţii OTP Bank folosesc hârtie reciclată, fac uz în mod responsabil de energia electrică, datorită sistemelor inteligente de reducere, pe bază de senzori, a consumului de energie şi se implică în programe de voluntariat.
4. Avem nevoie de bănci, fără nicio îndoială, şi în postura de persoane fizice şi ca agenţi economici, fiindcă veniturile noastre curente nu ne permit investiţii mari. Ce recomandaţi clientelei dvs. în postura de bancher, celor două mari categorii de clienţi?
Cred că acum, mai mult ca oricând, pentru toate categoriile de clienţi, băncile au devenit indispensabile. Recomand clienţilor şi potenţialilor clienţi ai OTP Bank România S.A. să aibă încredere în produsele şi serviciile băncii noastre, în profesionalismul şi experienţa colegilor mei.
Banca este un consultant, nu doar un furnizor de produse şi servicii bancare. Aceast tip de relaţie este extrem de benefică, cu atât mai mult cu cât mulţi clienţi ne-au rămas fideli şi apelează cu încredere la noi pentru a găsi împreună răspunsuri la necesităţile lor de finanţare. Credem că reuşim să împletim aceste necesităţi cu produsele şi serviciile bancare moderne, marca OTP Bank România. În concluzie, singurul sfat pe care îl dau este să „aibă încredere”!
5. Pentru că traversăm o perioadă critică şi în special persoanele fizice au nevoie de credite pentru achiziţionarea de locuinţe şi nu numai, care sunt costurile pentru aceste credite şi condiţiile de acordare?
OTP Bank , pe lângă consiliere profesională, oferă şi soluţii financiare flexibile. Un exemplu în acest sens îl constituie creditele ipotecare şi cele de nevoi personale cu ipotecă, cu comision lunar, pentru care dobânda este de EURIBOR la 3M + 3,5%, adică de 4,21 %, cu un DAE de 7,97%. Pentru aceleaşi tipuri de credite, dar exprimate în moneda naţională, dobânda este de ROBOR la 3L + 0,5%, respectiv de ROBOR 3L + 1,5%. Mai mult, OTP Bank le propune o ofertă flexibila şi clientilor ce doresc refinanţarea altor credite.
6. Aţi avut, prin natura profesiei, numeroase contacte cu mediul economic din cadrul zonei Moldova. Cum apreciaţi evoluţia acestuia în timp? Ce şanse sunt pentru viitorul apropiat în ceea ce priveşte relansarea economică a acestea?
Mediul economic din zona Moldovei a cunoscut, pană la declanşarea crizei economice, o evoluţie ascendenta şi sper ca aceasta să revină, iar contextul actual să ne facă pe toţi mai performanţi, munca şi perseverenţa fiindu-ne călăuză. Fără o muncă susţinută din partea tuturor, fără o conştientizare clară a ceea ce facem şi fără multă seriozitate, cred că evoluţia ascendentă va fi extrem de anevoioasă.
7. Ce planuri de viitor aveţi ? Ce aşteptaţi să vă aducă ziua de mâine?
Aşa cum am menţionat şi anterior, ne propunem să ne remarcăm în continuare drept unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa financiar-bancară din zona Moldovei. Acest proces va continua indiferent de „surprizele” zilei de mâine.
Misu a zis
Sper sa nu ajungeti la gradul de nesimtire si parsivenie ca cei dela BRD,BCR si Raiffeisen!!