Vânzările de carne de pasăre ale companiei Agricola Bacău au crescut, în 2013, cu 8% în valoare față de anul precedent, deși sunt în continuare de perioade dificile pentru producători și necorelări juste între prețurile resurselor și prețul de raft al cărnii. Cifra de afaceri înregistrată de Agricola Internațional este de aproximativ 363,59 mil. lei (circa 82 mil. euro). Performanța economică a companiilor din industria zootehnică a fost serios afectată de decalajul mare între prețurile foarte ridicate la resursele de bază din prima parte a anului trecut și prețul la raft al cărnii de pasăre. În a doua parte a anului, după o recoltă record la cereale, lucrurile s-au reglat, astfel încât, la finalul lui 2013 vânzările de carne de pui ale Agricola au crescut efectiv cu 7% în volum (34.724 de tone) față de anul precedent, respectiv cu 8% în valoare – un preț mediu mai mare cu aproape un procent obținut în principal din mixul de produse comercializate.
„Rezultatul continuă trendul crescător pe care Agricola îl menține în ultimii 5 ani – ne-a declarat Grigore Horoi, președintele Agricola. Vorbim de o dublare a vânzărilor în acest interval, în contextul în care piața cărnii de pasăre este aproximativ constantă. Anul trecut, 85% din carnea de pui comercializată a fost carne refrigerată. Exporturile s-au diminuat cu aproximativ 30% față de anul trecut (circa 12% din producția de carne) deoarece ne-am concentrat mai mult pe piața internă, în special în zona retailului tradițional, unde livrăm astăzi 34% din producția de carne, față de 22% anul trecut.”
Estimările arată o cotă de piață de 16% pentru Agricola în 2013, iar pentru anul în curs obiectivul este creșterea cu încă un procent.
Grupul de firme Agricola a înregistrat în 2013 o cifră totală de afaceri de 590,468 mil. lei (aprox. 133 mil. euro), similară celei din anul precedent, ca urmare a diminuării cifrei de afaceri la ouă consum, din cauza scăderii prețurilor, respectiv a cifrei de afaceri din business-ul cu nutrețuri combinate pentru rumegătoare produse la firma mixtă româno-franceză GA – Nutriție Animală, unde Agricola deține 49% din acțiuni. În acest caz a fost vorba de o politică de vânzări orientată către gestionarea mai bună a încasărilor din creanțe.
La toate celelalte categorii de produse Agricola a înregistrat creșteri. Astfel, la categoria mezeluri (salamurile crud-uscate și preparatele fiert-afumate obținute la Salbac, companie din cadrul Grupului Agricola), valoarea totală a vânzărilor a fost cu 7,5% mai mare decât în 2012, în condițiile în care această piață a continuat să se contracte (32% în ultimii patru ani).
De remarcat sunt rezultatele – pentru al cincilea an consecutiv – obținute de salamurile crud-uscate Agricola, care au înregistrat anul trecut o creștere valorică a vânzărilor de aproape 12%. „Ne consolidăm poziția de lideri de piață în România la grupa salamurilor crud-uscate, cu vânzări de 14% din total segment – a precizat Grigore Horoi. De asemenea, sortimentul nostru cel mai de preț, Salamul de Sibiu Agricola, a înregistrat pe parcursul anului trecut o cotă de piață medie valorică de 53%, respectiv o cotă medie în volum de 50% din total segment Salam de Sibiu comercializat pe piața internă. Anul trecut am vândut cu 9% mai mult Salam de Sibiu Agricola decât în anul 2012, în condițiile în care piața a înregistrat pentru prima dată o scădere și la acest segment” .
Europrod, companie din Grupul Agricola care comercializează semipreparate și produse tip ready-meal, si-a menținut anul trecut, cumulat, o cotă de piață de 19% și poziția de lider în categorie. Astfel, față de anul precedent vânzările de semipreparate și produse ready to eat (gata de mâncat) au crescut cu 4% în valoare, în condițiile menținerii volumelor comercializate.
La ouă de consum, produse la Avicola Lumina Constanța, s-a înregistrat o diminuare a prețului mediu de vânzare de apoape 21% față de anul 2012. Creșterea cu aproape 14% a bucăților vândute în 2013 (59,534 mil. buc.) a condus la o diminuare cu doar 10% a cifrei de afaceri.
„Prețurile cărnii, produselor din carne și ouălor pentru consum în țările UE continuă să fie mai mari cu 35 – 60% în condițiile unor costuri similare cu ale noastre. Suntem hotărâți să ne continuăm trendul ascendent din ultimii ani. Avem în continuare obiective de creștere. Pentru anul 2014 ne-am fixat o creștere cu 5% a vânzărilor de carne de pasăre, de 6% la mezeluri și de 7% la semipreparate și produse ready-meal. Ne îndreptăm atenția către creșterea profitabilității, în special prin selecția riguroasă a portofoliului de produse și rentabilizarea raftului, însă investim în continuare în diferențiere, astfel încât anul acesta vom lansa pe piață produse noi, inovatoare, care să consolideze valoarea brandului Agricola” – a încheiat președintele Grigore Horoi.
Lasă un răspuns