• cei care îndeplinesc condițiile și vor să beneficieze de facilități trebuie să depună cît mai repede cereri la asociație
Reprezentanții Primăriei Municipilui Bacău au stabilit zilele acestea numărul aproximativ al băcăuanilor care ar putea beneficia de facilitățile prevăzute de Ordonanța 6/2003. Ordonanța împarte restanțierii la întreținere în trei mari categorii, însă pentru a beneficia de ajutoare este obligatoriu ca datoriile însumate la căldură și apă caldă să fie mai vechi de trei luni și mai mari de 5 milioane de lei. În afara condiției referitoare la tranșele de venit, o altă restricție impusă de legiuitor face referire la proprietăți, pentru orice altă proprietate, în afară de locuința de domiciliu, locatarii datorinici fiind excluși de pe lista potențialilor beneficiari. Prima categorie va cuprinde restanțierii insolvabili, categorie în care vor intra toate familiile în care venitul mediu lunar pe fiecare membru este mai mic de 1,8 milioane lei, respectiv două milioane de lei în cazul persoanelor singre. Datoriile acestor familii vor fi șterse prin ajutoare de urgență. A o doua categorie va cuprinde familiile care au un venituri între 1.800.000 și 2.500.000 lei pe fiecare membru. Acestea ar urma să beneficieze de un credit fără dobîndă, rambursabil în doi ani, din care să fie plătite datoriile la plata facturilor pentru încălzire și apă caldă menajeră. Cea ce-a treia categorie la care Ordonanța 6 face referire vizează familiile unde fiecare membru de familie are un venit mai mare de 2.500.000 de lei. În acest caz, actul normativ stipulează că datoriile la agent termic vor fi recuperate prin exectare silită sau scoaterea la vînzare a imobilelor pe care le au în proprietate.
Potrivit tabelelor înaintate primăriei de către asociațiile de proprietari din municipiul Bacău, numărul aproximativ al locatarilor care ar putea beneficia de aceste facilități este de circa 4.000. „Cifra reprezintă numărul potențial al celor care ar putea beneficia de ștergerea datoriilor sau de accesarea de credite. Pînă la efectuarea anchetelor sociale de reprezentanții asociațiilor și cei ai primăriei, nu vom putea stabili cîți beneficiari vor fi în Bacău”, ne-a declarat Delia Săchelariu, șeful Biroului Asociații de Proprietari din cadrul Primăriei Municipiului Bacău. Pentru a beneficia, însă, de facilitățile stipulate în actul normativ menționat, peroanele interesate trebuie să depună, la sediile asociațiilor, cereri prin care solicită facilitățile. Pînă la data de 1 martie, primăriile trebuie să identifice toți restanțierii la plata întreținerii. (Costinela BREAHNĂ)
Lasă un răspuns