Transportatorii legali, cei ilegali și A.R.R. Bacău au „dat-o la pace”
Transportul public de călători pe traseul Moinești – Comănești se desfășoară mai degrabă după „legea junglei”, decît după reglementările legale în vigoare. Cu toate că traseul respectiv a fost atribuit asociației Trans Moinești, în urma unei licitații organizate de Autoritatea Rutieră Română, filiala Bacău, există mai multe firme care deservesc traseul fără a avea acest drept, cu microbuze depășite din punct de vedere al siguranței și confortului.
A.R.R. aplică măsuri „extreme”: monitorizează
Șeful reprezentanței Bacău a Autorității Rutiere Române, Valeriu Avram, recunoaște că „situația este foarte complicată. Documentație a depus numai Trans Moinești, care a și cîștigat licitația, pentru că are microbuze noi, tip Mercedes Sprinter. Ceilalți au circulat fără a avea acest drept, motivînd că nu au știut. Noi am amendat deja firmele SC Transmar SRL, Mont Grup SRL și Tudoreanu Com Mixt. Și Poliția le-a dat amenzi. Vom monitoriza în continuare situația și vor rămîne numai cei care au dreptul să desfășoare această activitate”. Măsurile luate de A.R.R. și de Poliție au fost mai degrabă timide și nu au avut darul de a-i descuraja pe cei care efectuează transport fără acte-n regulă. „Pirații”, firme și persoane fizice, au ajuns să pună în circulație mai multe microbuze, 17, decît asociația autorizată, care deține 15. Interesantă este însă și poziția transportatorilor care dețin licență, adică Asociația Trans Moinești. Marți, unul dintre reprezentanții asociației s-a declarat extrem de nemulțumit de situația menționată, acuzînd și lipsa de implicare a reprezentanței A.R.R.
Ședința care i-a împăcat pe toți
În mod ciudat, miercuri, după o ședință organizată de A.R.R cu principalii transportatori, respectivul membru al asociației a refuzat să își mai asume responsabilitatea pentru cele declarate, precizînd chiar că reprezentanții A.R.R. au promis că situația se va rezolva în două săptămîni. Mai mult, Asociația Trans Moinești nu a putut prezenta un punct de vedere oficial, deoarece, din explicațiile interlocutorului de la asociație, organizația nu are un președinte! După plecarea fostului președinte, actualul președinte are actele depuse la notariat, însă și-a păzit cu strășnicie pînă și numele, refuzînd orice colaborare cu presa.
Rezolvarea propusă și, se pare, acceptată de toate părțile, înseamnă includerea cîtorva dintre microbuzele-pirat pe traseul respectiv, în condiții legale. Această măsură va fi valabilă numai pentru microbuzele care îndeplinesc cerințe tehnice și de confort la nivelul celor ale Asociației Trans Moinești. Aceasta înseamnă că și actualii „pirați” vor primi o felie din cîștigurile înregistrate pe acest traseu, includerea lor în afacere fiind, se pare, singura soluție găsită de A.R.R. Reprezentanții asociației Trans Moldova așteaptă să treacă cele două săptămîni propuse ca termen de A.R.R. pentru a vedea dacă problemele lor se vor rezolva sau vor fi nevoiți să mai dea o „anonimă” la presă. (Codrin POP)
Lasă un răspuns