Oficiul Teritorial pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (OTIMMC) Bacau a anuntat, marti, 23 iunie, lansarea programului cu finantare nerambursabila, destinat, in exclusivitate, tinerilor: „Programul START pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale în rindul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare”. Programul are doua etape, prima pentru cursuri de pregatire antreprenoriala UNCTAD EMPRETEC România pentru sprijinirea dezvoltarii IMM, destinate beneficiarilor Programului, iar a doua pentru finantarea implementarii celor mai bune planuri de afaceri prin alocatie financiara nerambursabila în limita bugetului alocat (maxim 60.000 lei/beneficiar).
„Obiectivul urmarit – spune Cristina Ghinda, seful Oficiului OTIMMC Bacau – este stimularea înfiintarii de noi microîntreprinderi, îmbunatatirea performantelor economice ale celor existente, cresterea potentialului de accesare a surselor de finantare si dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale tinerilor în scopul implicarii acestora în structuri economice private”. Bugetul alocat Programului, pentru anul 2009, este de cinci milioane de lei. Beneficiarii eligibili sint persoanele fizice, persoanele fizice autorizate si asociatiile familiale, persoanele juridice. Beneficiarii potentiali pot fi persoane fizice si juridice (microîntreprinderi) care trebuie sa îndeplineasca, cumulativ, la data depunerii formularelor de înscriere, conditiile specificate de procedura Programului.
Tipurile de ajutor financiar
Prin Program se finanteaza, în etapa I, cursuri de pregatire antreprenoriala UNCTAD EMPRETEC România. Este vorba despre un atelier de lucru pentru dezvoltarea competentelor personale antreprenoriale, dezvoltat de Universitatea Harvard împreuna cu Management Systems International si McBeer & Co, care se va desfasura pe parcursul a noua zile. In zona Moldovei, cursurile se vor tine in Iasi, in perioada 20 – 29 iulie. Serviciile de instruire specifice Programului vor fi efectuate de traineri nationali certificati si în curs de certificare de catre UNCTAD Geneva. Tinerii care se vor inscrie vor beneficia gratuit de aceste cursuri, ei urmind sa suporte doar costurile de transport.
In etapa a II-a, prin Schema de finantare cu credit bancar finantarea se face prin:
n Alocatie financiara nerambursabila – maxim 49% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului de investitii, dar nu mai mult de 60.000 lei/beneficiar;
n Credit bancar – maxim 41% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului de investitii, dar nu mai mult de 50.000 lei/beneficiar – acordat de institutia de credit partenera. Institutia de credit partenera poate acorda finantare si pentru cheltuielile neeligibile aferente proiectului de investitii;
n Contributie proprie – minim 10% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului de investitii;
Tot in etapa a II-a, prin Schema de finantare fara credit bancar finantarea se face prin:
n Alocatie financiara nerambursabila – maxim 49% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului de investitii, dar nu mai mult de 60.000 lei/beneficiar
n contributie proprie – minim 51% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului de investitii.
Obiectul finantarii trebuie sa se încadreze în una sau mai multe din categoriile eligibile: echipamente tehnologice; aparate si instalatii de masura, control si reglare; mijloace de transport auto pentru marfuri; licente, brevete, marci, francize, etichetare ecologica; taxe pentru înfiintare societate comerciala la Registrul Comertului. Obiectul finantarii trebuie sa fie direct legat de codul CAEN accesat în cadrul Programului.
Înscrierea în program se face online, pe site-ul www.animmc.ro, conform procedurii interne de înscriere online. Perioada de inscriere este 25 iunie – 1 iulie.
Lasă un răspuns