Tot mai mulți băcăuani acuză, în ultima vreme, calitatea necorespunzătoare a produselor alimentare, care sînt vechi, cu termenele de garanție expirate, depozitate în condiții neigienice sau expuse în condiții improprii la vînzare. Acestea devin, astfel, surse de toxiinfecții alimentare, cu efecte uneori grave asupra sănătății consumatorilor. Știți cui să vă adresați în astfel de situații? Vă cunoașteți drepturile? Iată răspunsurile băcăuanilor:
Lidia Stanciu, 42 de ani, operator tehnic: „Bineînțeles că știu. De obicei, mă uit pe termenul de garanție, iar dacă termenul nu este expirat și totuși produsul arată dubios, cer să mi-l schimbe. În cazul în care nu o fac, merg la Protecția Consumatorului. Apoi, sper ca persoanele care lucrează acolo să-și facă treaba bine”.
Mihaela Anchidiu, 34 de ani, confecționer: „În cazul în care, după ce cumpărăm un produs, constatăm că termenul de garanție este expirat, mergem la Protecția Consumatorului să reclamăm. Poate astfel fac și un control la acea unitate. Chiar nu-mi cunosc drepturile și bănuiesc că mai sînt și alte persoane care nu le cunosc. Ar fi foarte bine dacă ne-ați învăța. Scrieți în ziare, să știm și noi”.
Gabriela Pavel, 22 de ani, confecționer: „Este foarte importantă sănătatea noastră și de aceea trebuie să fim atenți atunci cînd cumpărăm un produs alimentar. Nu ne obligă nimeni să-l cumpărăm dacă nu este bun, dar vînzătorul are obligația morală să vadă dacă termenele de garanție nu sînt expirate. Dacă depistăm că un produs este alterat, bine ar fi să mergem la Protecția Consumatorului, dar timpul nu ne permite să mai batem drumul și pînă acolo”.
Elena Ghiuță, 41 de ani, casnică: „Fiecare cumpărător să fie atent înainte de a cumpăra ceva. Să urmărească dacă termenul de valabilitate este bun, dacă arată bine produsul și, mai ales, să nu-l cumpere decît de la magazine autorizate. Eu nu am bani mulți, așa încît nu-mi permit să cumpăr un lucru care să nu fie bun. De obicei, sînt foarte atentă, în special pentru a evita astfel de situații. Dacă s-ar întîmpla, m-aș duce înapoi la magazin, deși sînt conștientă că nu aș rezolva nimic. Nu, la Protecția Consumatorului n-aș merge, pentru că nu am fost niciodată și, oricum, nu am timp de făcut reclamații”.
A consemnat Geanina ISTRATE
Lasă un răspuns