• de săptămîna viitoare, Școala „Mihai Drăgan” va organiza întîlniri cu părinții care vor să afle mai multe informații despre această inițiativă educațională, nouă în Bacău
Băcăuanii care au copii ce trebuie să intre în clasa întîi vor avea, din toamna acestui an, o alternativă de învățămînt interesantă. Școala „Mihai Drăgan” din Bacău și-a propus ca din anul școlar viitor să înființeze o clasă în care predarea să se facă după metodele pedagogiei Freinet. „Învățămîntul de tip Freinet este o formă alternativă, care face trecerea de la învățămîntul clasic, la cel alternativ, de tip Step by Step. Este o soluție foarte bună, recomandată părinților care nu sînt foarte deschiși spre nou, dar vor altă variantă de predare decît cea clasică”, spune Liliana Ichim, directorul Școlii Mihai Drăgan din Bacău.
Ideea înființării unei clase de învățămînt alternativ la această școală a apărut după ce mai mulți părinți au solicitat o variantă de program în care elevii să-și poată face temele la școală. Cererea a venit în special de la părinții foarte ocupați, care nu au timp să se ocupe de teme. „Rolul nostru este acela de a veni în întîmpinarea solicitărilor venite din comunitate. Inițial, ne-am propus să înființăm o clasă Step by Step, dar, după ce am aflat mai multe date despre învățămîntul Freinet, am considerat că este o variantă alternativă mai bună. Ca să răspundem și dorinței părinților, vom combina învățămîntul Freinet cu școala de după-amiază”, a continuat directorul Ichim.
Ca și învățămîntul alternativ de tip „Step by Step”, și învățămîntul de tip Freinet presupune dezvoltarea abilităților de comunicare a copiilor și implicarea acestora în luarea deciziilor. Spre exemplu, la începutul zilei de școală, elevii reuniți în ateliere de lucru sînt cei care decid cu ce materie să înceapă orele și cu care să încheie. Fiecare vizită, drumeție sau tabără realizată de elevii din clasă se finalizează cu înscrierea celor mai importante evenimente în jurnalul de bord. Învățămîntul Freinet pune accentul pe individualizarea educației, implicarea familiei în educația copiilor și folosirea unor metode și mijloace de exploatare și cunoaștere individuale. „Predarea la învățămîntul alternativ de tip Freinet se face după curriculum național, îmbinînd tehnicile alternative cu metodele și procedeele tradiționale. Spre deosebire de Step by Step, unde nu există o cuantificare a rezultatelor elevilor, la această formă se folosesc calificativele care dau imaginea informațiilor acumulate de elevi”, a explicat directorul Liliana Ichim.
De săptămîna viitoare, cadrele didactice și conducerea Școlii „Mihai Drăgan” vor organiza întîlniri de informare cu părinții care vor să afle avantajele și dezavantajele învățămîntului alternativ și clasic, astfel încît aceștia să fie în măsură să ia o decizie în ce privește viitorul copiilor lor, în cunoștință de cauză. (Costinela BREAHNĂ)
Lasă un răspuns