Activitate pe echipe, jurnal școlar, anchetă documentară, muncă individualizată sînt cîteva dintre caracteristicile pedagogiei Freinent, promovată, în premieră la Bacău, de Școala „Mihai Drăgan”. Noua tehnică de învățare a fost prezentată la Școala „Mihai Drăgan”, în cadrul activității opționale „Pași pe ogorul înțelepciunii”, de clasa a III-a A, condusă de învățătoarea Luminița Todirică. Cele cîteva zeci de educatori și dascăli școlari prezenți la evenimentul organizat ieri dimineață s-au arătat încîntați de abordarea și organizarea muncii la clasă. Scopul acestui nou model de abordare a unei ore școlare este acela de a permite copiilor să emită, să verificie și să-și modifice propriile ipoteze, care să ducă la realizarea unor cunoștințe personalizate. „În cadrul alternativei educaționale Freinet, am mizat pe activitatea bazată pe cinci grupuri de elevi, jurnal școlar, biblioteca clasei, anchetă documentară, împărțirea responsabilităților și expunere scrisă și desen”, ne-a declarat învățătoarea Todirică. Liliana Ichim, directorulșcolii, crede că pedagogia Freinet este viitorul în învățămîntul gimnazial, pentru că mizează pe tehnici de stimulare a creativității și a încrederii elevului în ceea ce poate face. (Constantin GHERASIM)
Lasă un răspuns