• Skip to primary navigation
  • Skip to secondary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Despre
  • Contact
  • Arhiva 2002-2008
  • Publicitate
  • Anunțuri în Ziarul de Bacău
  • Newsletter
  • Locuri de muncă

Ziarul de Bacău

Cotidian de știri și investigații

  • Top Story
  • Actualitate
  • Politică
  • Dosar
  • Economie
  • Educatie-Cultura
  • Expert
  • Foto Video
  • Anunțuri
Ești aici: Acasă / Politica / Șeful celui mai mare parc logistic din România cere autostrăzi în Moldova. Parlamentarii PSD Bacău susțin varianta Iași – Bacău – Brașov

Șeful celui mai mare parc logistic din România cere autostrăzi în Moldova. Parlamentarii PSD Bacău susțin varianta Iași – Bacău – Brașov

Ziarul de Bacau 1 noiembrie 2017 4 comentarii

LikeShare

Lipsa autostrăzilor care să lege Moldova de Ardeal, dar și de Capitala României, este un impediment major în atragerea de investitori în zonă. Oamenii de afaceri trag un semnal de alarmă referitor la problema șomajului din Nord-Estul României.


Infrastructura este unul dintre principalele criterii la care se uită investitorii din logistică atunci când vor să aleagă o nouă destinaţie pentru extindere, iar din acest motiv regiunea Moldovei are de suferit, a spus Ian Worboys, CEO al P3 Logistic Parks, companie care deţine cel mai mare parc logistic din România, citat de Ziarul Financiar.

„Vrem să cumpărăm terenuri pentru construcţia unor depozite în zona de vest a ţării, ne uităm spre Timişoara, Arad sau Cluj. În Moldova este dificil să vină noi investiţii, pentru că nu sunt autostrăzi, în ciuda faptului că au fost bani de la Uniunea Europeană pentru construirea lor. Am fost recent la Piatra-Neamţ şi am făcut foarte mult pe drum. Noi, ca investitori, ne-am dori să beneficiem de forţa de muncă disponibilă de acolo, pentru că ştiu că şomajul este încă ridicat în zonă”, a mai spus Ian Worboys.

Autostradă obligatorie pentru Regiunea de Nord-Est

Senatorul Dragoș Benea, președintele PSD Bacău, a reacționat și a confirmat afirmațiile omului de afaceri, printr-o postare pe Facebook, intitulată „Autostrada Moldova-Transilvania, obligatorie pentru viitorul regiunii de Nord-Est”. Benea a criticat atitudinea unor politicieni care au susținut autostrada Iași-Târgu-Mureș, deoarece este este mult prea scumpă.

Senatorul Dragoș Benea, președintele PSD Bacău

„Sper ca actualul guvern să găsească varianta de autostradă cea mai fezabilă, finanțabilă care să conecteze Moldova cu Transilvania. Populismul și patriotismul local exagerat al unor politicieni a dăunat suficient Moldovei. Continui să cred că tronsonul Tg. Neamț-Tg. Mureș este dificil de executat și presupune costuri ridicate. Varianta Iași-Pașcani-Tg Neamț-Bacău-Onești-Brașov este cea mai realistă propunere din toate punctele de vedere (costuri, relief, avize de mediu, conexiune la culoarele de transport IV și IX)”, a notat senatorul social-democrat.

De asemenea, „parlamentarii PSD Bacău vor avea o poziție comună susținând proiectul de autostradă care are șansele cele mai mari de finanțare și nu variantele pitorești, scumpe, ce stau de un deceniu pe planșete”, a mai precizat liderul PSD Bacău.

Ce spune Masterplanul

Pe lista de investiţii stabilită în 2015 de Ministerul Transporturilor şi aprobată de Comisia Europeană, autostrada Ungheni – Iaşi – Târgu Neamţ se află pe poziţia a cincea. Pentru realizarea celor 135 km ai autostrăzii a fost estimat un cost de 1,13 miliarde euro. După ce inițial s-a aflat pe primul loc, proiectul autostrăzii Bacău – Braşov a ajuns pe locul al zecelea, în ordinea priorităților.

LikeShare

Din categoria: Politica Etichete: autostrada Iasi Tg Mures, autostrada Moldova, autostrăzi în Moldova, Dragos Benea, Ian Worboys, Regiunea Nord-Est

Reader Interactions

Comentarii

  1. MITICISTAN S.R.L. a zis

    1 noiembrie 2017 la ora 3:23 pm

    – Moldova nu va avea drumuri decat daca se separa de Rromania , Bucuresti-miticistan .
    Numai singuri se poate rezolva problema . Altfel va ramane o zona de slugi , votanti prost platiti , someri … Niciodata nu va cunoaste adevarata dezvoltare , bunastare . Sa ne amintim de Stefan , Eminescu ,Creanga … Nu de lcheii din bucuresti si tradatorii cu 2.fete din ardeal …

    Răspunde
  2. Hai hui a zis

    1 noiembrie 2017 la ora 3:26 pm

    Si cu centura Bacaului cum ramane domnu Benea?!?!?!

    Răspunde
  3. Jean a zis

    1 noiembrie 2017 la ora 3:43 pm

    Ieseam mai ieftin daca construiam autostrazi noi, in cei 27 de ani s-au bagat in drumuri aproximativ 20 miliarde de euro, in 90% din cazuri in carpeli care dispareau la prima ploaie, puteam din banii astia sa facem autostrazi cu 5 benzi pe sens. In schimb noi am avut regi ai asfaltului fara asfalt, politicieni care s-au bagat pana la gat in banii pentru drumuri, dezapeziri la costuri de 5-10 ori mai mari ca in Norvegia unde zapada este prezenta mai mult de jumatate de an, mii de studii de fezabilitate pe zeci de milioane de euro la care s-a schimbat doar data pe coperta, parchete si procurori care isi pun mainile la ochi, nici cu DNA nu s-a schimbat nimic, aproape nici un dosar cu privire la jaful din infrastructura. Declaratiile politicienilor sunt la fel de valoroase ca si o hartie igienica folosita, ca dovada – ei s-au ocupat de lefurile bugetarilor care se lupta zilnic cu somnul prin birouri, nicidecum de problemele acute ale tarii ca lipsa infrastructurii, jaful multinationalelor, sanatatea si educatia, declaratiile pe FB sunt egale cu zero, Benea mai bine facea ceva util pentru Bacau cat a pierdut timpul pe FB, ce oras era Bacaul in urma cu 10 ani si ce catun a ajuns sub supravegherea lui stavarache si a lui benea, nici macar groapa aia de gunoi nu au fost in stare sa o termine.

    Răspunde
  4. Flaviu Amarandei a zis

    5 noiembrie 2017 la ora 10:15 am

    Autostrada Iasi Tg Mures este cu mult mai probabila si ar ajuta ca toti parlamentarii din Moldova sa se uneasca in acest proiect. Varianta pe Bacau e doar un PowerPoint.

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bara principală

Ultimele articole

FOTO: Blocată de nămeți! Primăria Bacău a uitat că strada Poligonului aparține municipiului

BACĂU: Se circulă în condiții de iarnă pe toate drumurile din județ. Polițiștii recomandă prudență șoferilor

Comparaţie între cazinourile offline şi online – există o diferenţă?

VIDEO: Codul galben de ninsori, prelungit până duminică! Primarul Viziteu anunță măsurile pentru deszăpezire

VIDEO! Avarie la o conductă de apă pe strada 9 Mai din Bacău. Echipele CRAB încearcă remedierea fără să oprească apa în zonă

Post de inginer diplomat PNA/CNS la R.A. ROMATSA – D.S.N.A. Bacău

22 octombrie 2022

Post de inginer diplomat PNA/CNS la R.A. ROMATSA – D.S.N.A. Bacău

21 octombrie 2022

Loc de muncă la R.A. ROMATSA – D.S.N.A. Bacău

15 octombrie 2022

Loc de muncă la R.A. ROMATSA – D.S.N.A. Bacău

14 octombrie 2022

Ultimele comentarii

  • Geo la Reacții în scandalul elevului de 9 ani, sărbătorit în clasă de animatori și o cântăreață de muzică populară. Tatăl său este primar, cu dosar penal
  • Ardei la Most Wanted! 24 din 90 de infractori de pe lista Poliției Române sunt din Bacău. Ei au mandate de arestare pentru înșelăciune, trafic de persoane, viol sau trafic de droguri
  • Să fim civilizați! Natura ,o cere. la Cântăreață de muzică populară și șampanie, la aniversarea unui copil de la Școala Miron Costin. Părinții altor elevi acuză: „Unii copii abia au bani de pachet!”
  • Sorin la Reacții în scandalul elevului de 9 ani, sărbătorit în clasă de animatori și o cântăreață de muzică populară. Tatăl său este primar, cu dosar penal
  • base la VIDEO: Codul galben de ninsori, prelungit până duminică! Primarul Viziteu anunță măsurile pentru deszăpezire

Cabinet parlamentar

Linkuri sponsorizate

  • Credius – Credite Nevoi Personale – Aprobare Rapida
  • Mokka – Card de Cumparaturi
  • Oferte Energie Electrica si Gaze Naturale 2023
  • Salon cosmetica

Cabinete parlamentare PNL

Trafic Ziarul de Bacău · Copyright © 2023 · S.C. G&P News & Advertising S.R.L. · Știri mondene · Aghiuță · Presa Bacău