Autostrada Braşov – Bacău (A13) este singura variantă rentabilă de legare a Ardealului de Moldova, potrivit unei analize ce a inclus patru trasee peste Carpaţii Orientali, anunță Economica.net, citând surse oficiale. Potrivit lor, autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni nu îndeplineşte condiţiile pentru obţinerea finanţării europene.
Singura autostradă peste Carpaţii Orientali care se califică pentru finanţarea din fonduri europene este Braşov – Bacău (A13), rezultă dintr-o analiză realizată la cererea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în cadrului programului de asistenţă PASSA, încheiat cu Banca Europeană de Investiţii (BEI).
În cadrul studiului au fost analizate patru trasee: Cluj – Bistriţa – Suceava; Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni; Târgu Mureş – Sighişoara – Bacău; Braşov – Bacău.
„Din analiza cost – beneficiu se poate constata că singurul proiect uşor peste limita de rentabilitate este Autostrada Braşov – Bacău”, se arată în analiza experţilor. Potrivit lor, varianta Braşov – Bacău se califică pentru fondurile europene, fiind singura care îndeplineşte condiţiile de rentabilitate, cu un coeficient mai mare de 5%.
„Se sugerează să se meargă pe o singură variantă, Braşov – Bacău, pentru că dacă se va merge pe două, atunci se va împărţi traficul şi ar pica ambele variante”, susține sursa menționată, cu referire la studiu.
Conform informaţiilor Economica, varianta Tg Mureş – Iaşi – Ungheni (A8) ar fi avut un MZA (trafic mediu zilnic anual) de doar 3.000, de peste trei ori mai mic faţă de cel aferent unei autostrăzi. În plus, din cauza numeroaselor arii protejate pe care le traversează, nu ar fi primit niciodată Acord de Mediu, document fără de care nu poate fi eliberată ulterior Autorizaţia de Construire.
În aceste condiţii, A8, botezată şi Autostrada Unirii, nu îndeplineşte condiţiile de eligibiltate pentru oţinerea de finanţare din fonduri UE. (sursa: economica.net)
gigiexpertu a zis
Din când în când mai iese cate unul și aruncă o știre de asta pentru fraierii de moldoveni. Au ajuns Bacăul și Iașiul sa se certe pe o iluzie ce o servește Bucureștiul când are mnealui chef. De 15 ani se fac aceleași studii și nimic. Moldova nu va vedea autostrada în următorii 10-15 ani. Cel mult un asfalt nou peste E85. Cu centura ce se mai aude ? Trece și iarnă și tot nu se semnează contractul.
Cristi a zis
Cred ca deja a inceput campania electorala….inca nu au inghetat apele, dar cu siguranta vor urma si alte minciuni( pardon, promisiuni) si mai gogonate….!
Dan Cristescu a zis
Moldova TREBUIE sa aibe o autostrada nord -sud suceava – Bucuresti cu o ramificatie de tip drum express la patru benzi, scoasa din localitati, Bacau – Bradov.
Democrit a zis
Ca sa transformam concurenta Iasi vs Bacau tip „divide et impera” in ceva constructiv, trebuie ca societatea civila sa se grupeze in doua entitati tip Grup de Initiativa Locala (Iasi-Tg.Mures & Bacau-Brasov), care sa aplice pentru fonduri europene. Sunt convins ca Uniunea Europeana ar agrea (cu entuziasm chiar) parteneri viabili de discutie/implementare, in locul celor care ne reprezinta acum, si ar permite crearea unei masuri speciale pentru acest tip de finantare.
Statul sa se ocupe de ale lui, adica spagi, nepotisme, amantlacuri, si sa ne lase in pace, ca oricum doar incurca.
adrian a zis
ce autostrada trece prin Brasov? Ce leaga Bacau – Brasov?
Gogu Steriade a zis
Moldova trebuie să aibă legătură cu Transilvania prin Tg. Mureș.
marius a zis
adica CORINA CRETU e proasta si Benea destept!
Al3xp a zis
Divide și cucerește! Găsești vreo 4 proiecte, ii pui pe oameni sa se certe între ei, care e mai bun și care nu, și pana la urma nu faci nimic. Ba pardon, mai tragi niște comisioane din studii de fezabilitate. Praf în ochi, studiu realizat la comanda cnair. E clar ca nu vor sa facă nimic pe fonduri europene.