• licitația pentru acordarea traseelor de transport public din oraș pare să fi liniștit spiritele transportatorilor moineșteni • asociația „Trans Moinești” pare să se păstereze pentru bătălia pentru traseul Moinești – Comănești • unul dintre cele trei trasee a rămas liber
Licitația organizată de către Primăria Moinești pentru alocarea traseelor de transport public din oraș pare să fie adus liniștea în rîndul firmelor de profil din localitate. Amintim că, grupați în două asociații, „Trans Moinești”, respectiv „Transloc”, transportatorii din Moinești au fost la un pas de a se încăiera la propriu, după ce primii i-au acuzat pe ceilalți că sînt pirați și că le fură călătorii de pe traseul Moinești-Comănești. De altfel, rezultatele licitației organizată de Primărie lasă să se înțeleagă faptul că cei de la „Trans Moinești” mizează mai degrabă pe ruta dintre cele două orașe învecinate, decît pe traseele din oraș. Concret, Primăria a pus la bătaie trei trasee, dintre care unul, Centru – Găzărie, a rămas liber, pentru că nu a fost solicitat de nimeni. Pentru traseul ce străbate municipiul Moinești de la ieșirea dinspre Zemeș pînă la granița cu orașul Comănești au luptat Asociația „Trans Moinești” și societățile „Trans Danina” și „Transmar”, ambele făcînd parte din Asociația „Transloc”, care a preferat, însă, să „meargă” pe mîna firmelor componente. „Cei de la «Transmar» au avut cîștig de cauză, pentru că au oferit un preț de 2,5 milioane de lei drept chirie anuală pentru traseu, față de 600.000 de lei, cît au dat ceilalți. Cît privește prețul unui bilet, acesta a fost stabilit la 6.000 de lei”, ne-a declarat Isabela Petecuță, directorul Direcției Urbanism din cadrul Primăriei Moinești. Cel de-al doilea traseu scos la licitație, Moinești – Găzărie – graniță comuna Măgirești, a fost rîvnit tot de trei societăți: SC „Mondgroup Taxi 2001”, SC „Nembracceb Prod Impex” și aceeași SC „Transmar”. Prima a avut cîștig de cauză, singura diferență compartiv cu primul traseu fiind tariful unei călătorii, care aici va fi de 5.000 de lei. Directoarea Petecuță spune că, foarte curînd, va fi organizată o nouă licitație pentru traseul rămas neadjudecat, pentru că „firmele care au pierdut acum s-au arătat interesate de el”. Pe de altă parte, aceasta a lăsat să se înțeleagă că firmele din Asociația „Transloc” se vor mulțumi cu traseele „interne” și nici nu vor mai participa la licitația care se va derula, foarte probabil, în luna iunie pentru traseele interjudețene, inclusiv Moinești – Comănești, acesta rămînd în grija celor de la Asociația „Trans Moinești”. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns