Umbrărescu a câștigat contractele și pentru cele trei loturi ale Autostrăzii Bacău – Pașcani, ultima secțiune a Autostrăzii Moldovei A7, potrivit surselor Pro Infrastructură, scrie economedia.ro.
Constructorul băcăuan are șanse mari să lucreze pe toate șantierele de la Buzău până la Pașcani, ceea ce ar însemna garanția respectării bornei PNRR, august 2026, și chiar șanse de a devansa termenele. Evident, toate acestea depind de mulți factori, printre care contestațiile, răspunsurile comisiei de evaluare din CNAIR și viteza cu care statul își face treaba la exproprieri, avize și autorizații.
„Pe Focșani – Bacău a parafat ieri cele trei contracte (aproape 100 kilometri!) iar sursele noastre spun că va fi anunțat câștigător și pe restul de trei segmente rămase pe A7, adică pe Bacău – Pașcani”, a transmis vineri Asociația Pro Infrastructură despre UMB.
Pentru secțiunea Bacău – Pașcani (77 km), autostradă care include și nodul rutier de la intersecția cu Autostrada Unirii, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a transmis joi, la Bacău, la semnarea contractelor Focșani – Bacău, că a trasat CNAIR sarcina de a desemna câștigătorul până la sfârșitul lunii, deci în cel mult două săptămâni. CNAIR a primit în septembrie 23 de oferte.
Pe secțiunea Bacău – Pașcani, la intersecția cu Autostrada Unirii A8, este proiectat un nod rutier de tip turbion, adică o intersecție cu bretele de viteză pentru toate direcțiile. Pe traseu vor fi construite peste 100 de poduri, pasaje și structuri casetate, 9 noduri rutiere și 50 de spații de servicii prevăzute cu stații de încărcare pentru mașini electrice.
Pentru Lotul 1 (Săucești – Trifești), care are o lungime de 30,3 km și o valoare de construcție estimată la 2,04 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 7 constructori și asocieri din Romania, Turcia și Ucraina.
Pentru Lotul 2 (Trifești – Gherăești) – cu o lungime de 18,99 km și o valoare estimată de 1,60 miliarde de lei (fără TVA) – au depus oferte 8 constructori și asocieri din România, Turcia și Ucraina.
Pentru Lotul 3 (Mircești – Pașcani) – cu o lungime de 28.09 km și o valoare estimată de 2,21 miliarde de lei (fără TVA) – au depus oferte 8 constructori și Asocieri din România, Turcia și Ucraina. Construcția acestei autostrăzi este finanțată prin PNRR și are o valoare totală estimată la 5,85 miliarde de lei (fără TVA). Perioada de execuție prevăzută în contract este de 30 de luni.
⦁ Lotul 1 (30,3 km): Săuceşti (jud. Bacău) – Trifeşti (jud. Neamţ)
1. AUTOMAGISTRAL PIVDEN (Ucraina)
2. Asocierea DANLIN XXL SRL – INTERTRANSCOM IMPEX SRL (Romania)
3. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
4. MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (Turcia)
5. MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)
6. NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
7. Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL (Romania)
⦁ Lotul 2 (18,99 km): Trifeşti (jud. Neamţ) – Gherăeşti (jud. Neamţ)
1. Asocierea S.C. DANLIN XXL S.R.L. – S.C. INTERTRANSCOM IMPEX S.R.L. (Romania)
2. Asocierea S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. (Romania)
3. NUROL INŞAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
4. IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia)
5. Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.S. (Turcia)
6. MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (Turcia)
7. MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)
8. AUTOMAGISTRAL PIVDEN (Ucraina)
⦁ Lotul 3 (28.09 km): Mirceşti (jud. Iaşi) – Paşcani (jud. Iaşi)
1. Asocierea S.C. DANLIN XXL S.R.L. – S.C. INTERTRANSCOM IMPEX S.R.L. (Romania)
2. Asocierea S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. (Romania)
3. NUROL INSAAT VE TICARET ANONIMA SIRKETI (Turcia)
4. IC ICTAS INSAAT SANA YI E TICARET A.S. (Turcia)
5. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI ve Tic.A.S (Turcia)
6. MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (Turcia)
7. MAPA INSAAT VE TICARET ANONIMA SIRKETI (Turcia)
8. AUTOMAGISTRAL PIVDEN (Ucraina).
Liviu STO a zis
Bravo, tot românul construiește, ceau distrus
și furat străinii cu acordul corupților de la putere. Să sperăm că nu se depun prea multe contestații care să-l împiedice pe UMB.banii trebuie să rămână în România.
Andrei a zis
Un lucru de bun augur! Daca va semna contractele si pe acest tronson, sunt mari sanse sa circulam in 3 ani pe autostrada. Spor la treaba!
Mircea a zis
Ce amuzantă este istoria! Turcii construiesc autostrada pe traseul pe care Mahomed al doilea,”Cuceritorul” ,a înaintat în Moldova în vara lui 1476, ca să răzbune înfrângerea cu un an înainte, de la Podu Înalt -Vaslui..
Kosty Savalash a zis
Expropieri im bataie de joc.2eu,in lei,in locul unde e 25- 30 eu / m2.Stat hot.Decoperteaza milioane tone de cernoziom si apoi il vand si revand,inafara de banii pentru constructie.Asta e comunism adevarat! Celor neafectati ,le pare bine de faptul ca fiinte ca si ei sunt furate! Cica sa te judeci cu statul! Pai statul,sunt ei!
Un anticomunist cu nostalgii a zis
După modul în care a tratat segmentul de ocolire a Balsului și a Slatinei, segment de coșmar, am toată încrederea că, în sfârșit, și biata Moldova va avea o autostradă care sa o scoată din uitarea politicienilor (politrucilor), să nu mai existe sufocările de pe criminalul DN2.
Ca sa glumesc (sau nu), eu l as face secretar de stat sau i as încredința construirea tuturor autostrăzilor din România.
Vas75 a zis
Foarte bine,este cel mai serios constructor de autostrăzi. I-a eclipsat demult și pe italieni,austrieci și turci
Marin George a zis
De ce dati apelative care pot instiga. Adica „regele asfaltului”. Pana la urma este singura si cea mai mare companie romaneasca care face autostrazi alaturi de Strabag, Porr, Astaldi si altii. Nu este normal sa avem si noi o companie mare. Pao daca el este rege cine este printul asfaltului?
Vas75 a zis
Foarte bine,este cel mai serios constructor de autostrăzi. I-a eclipsat demult și pe italieni,austrieci și turci
djdany a zis
umb si umbrarescu 1-0 cu statul roman la autostrazi ast e realitatea cea care nu se intelege in romania de 30 ani succesuri umb !!!