Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru cele două tuneluri „pentru urși” pe care grupul UMB le va construi pe cei 5 kilometri din Autostrada A1 Lugoj – Deva, singurul tronson care lipseşte pentru a avea autostradă completă între Sibiu şi vama Nădlac II, scrie Economedia.ro.
Constructorul băcăuan poate începe astfel lucrările la tuneluri, care valorează 842 milioane lei și vor dura 34 luni. Anterior, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu spunea că lucrările efective vor începe la sfârșit de iunie, început de iulie. Cele două tuneluri vor avea o lungime totală de 2,13 km.
În aprilie, UMB primise Autorizația de Construire pentru cei 5 kilometri, dar fără tuneluri. Lotul lipsă de pe Autostrada A1 Lugoj – Deva este un contract de 1,8 miliarde lei finanțat din PNRR. Lotul de 9 km Holdea – Margina va permite circulația pe Autostradă completă de la Sibiu (Boița) la Nădlac II.
UMB a început, în primăvară, lucrările la drumurile tehnologice din zona nodului rutier de la Holdea pe secțiunea lipsă a autostrăzii A1 Lugoj – Deva. Este vorba despre lucrări pregătitoare care se vor efectua dinspre Margina (jud. Timiș) și de la descărcarea Holdea (jud. Hunedoara) pentru lotul de 9 kilometri Holdea-Margina finanțat prin PNRR.
Anterior, UMB a adus utilajele pentru forajul tunelurilor în zona organizării de șantier de lângă Margina, conform fotografiilor publicate pe forumul Asociației Pro Infrastructură.
Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Margina (Timiș) – Holdea (Hunedoara) a fost semnat în octombrie 2022 cu Asocierea UMB (România) – EuroAsfalt (Bosnia Herțegovina), în asociere pentru experiența pe tuneluri, UMB neavând tunel în portofoliu. Ordinul pentru începerea proiectării s-a dat pe 5 decembrie 2022, iar în noiembrie 2023 UMB a avut termen pentru predarea proiectului tehnic pe baza căruia să se dea Autorizația de Construire. Termenul de execuție este de 34 luni.
Citește continuarea AICI.
Lasă un răspuns