Un accident în care au implicați un copil pe trotinetă și un autovehicul s-a produs miercuri după-amiază, în zona Narcisa, municipiul Bacău.
Copilul de 9 ani aflat pe o trotinetă a încercat să traverseze strada pe pista de biciclete. El a fost lovit ușor de un autovehicul condus de un șofer de 43 de ani, care nu a acordat prioritate.
Polițiștii au făcut cercetări la fața locului, iar șoferul a fost testat cu alcooltestul, rezultând o alcoolemie de 0,0 la mie. S-a deschis un dosar penal pentru stabilirea circumstanțelor și a vinovaților.
O ambulanță a fost chemată la locul unde s-a produs accidentul, dar nu a fost nevoie de asistență medicală.
Daniel a zis
Sunt mai multe lucruri de întrebat. De exemplu, pista este recepționată și dată în folosință sau încă are statut de șantier? Trotineta era electrică? Dacă da, are voie cu ea pe pistă? Bicicliștii și trotinetiștii fac și ei ore de legislație rutieră?
Lucian a zis
De obicei e bine ca băiețelul să încetinească să se asigure dar și șoferul trebuie să-i dea prioritate
Nebunu' Weed a zis
Daniele stai așa că nu-i așa. Sunt biciclist și folosesc bicla aproape zilnic. Totodată dețin și un autoturism, deci prin deducție am permis, chiar categoria B. Problemele sunt mai multe, atât la șoferi, bicicliști cât și la infrastructură.
1. Astăzi am dat de cel puțin 8 șoferi în trafic care erau cu telefonul la ureche în timp ce ei erau la volan în mers
2. Traversam ca pieton pe trecere chiar la RMB, ghici ce, era să mă ia pe capotă un nene, mă uit la el, un nene la 50 de ani, stătea pe telefon, mă jur. Eu îi dădusem prezumția de nevinovăție, am zis că poate nu m-a văzut din cauza stâlpului mașinii de la parbriz, dar nu.
3. Șoferii needucați, sau indolenți, că ei dacă nu au mers în viața lor cu bicicleta habar nu au cât de greu poate fi uneori, să mergi în trafic cu bicicleta prin oraș acolo unde nu sunt piste de biciclete.
4. Șoferii cu care m-am și contrazis, care m-au claxonat, in timp ce traversam strada pe banda de lângă zebră, atenție, nu pe zebră, sunt multe porțiuni comune, pietoni și cicliști, unde poți traversa pe bicicletă, și șoferii țipă la tine că ce nu te-ai dat jos. I-am trimis la pregătire la legislație
5. Bicicliștii , sau trotinetistii, care merg pe trotuar ,din ce am văzut, prin centru treaba asta, pe alei sau trotuar, deși pârliții au pistă special amenajată lângă.
5. Tot bicicliștii care nu cunosc regulile de circulație și traversează pe roșu sau pe trecere acolo unde nu au bandă special amenajată.
6. Eu unul unde este pistă special amenajată merg pe ea, unde nu e merg pe stradă. Mai sunt unii soferii de țipă că de ce nu mă duc pe trotuar, iară revenim la educație, trotuarul este exclusiv pt pietoni. Mă asigur chiar și atunci când am prioritate pt că și eu mai greșesc de ce să mint, îmi recunosc greșeala, și îmi cer scuze, ridic mâna și plec capul, dacă știu că am dat-o în bară. Și bineînțeles că la fel ca si in cazul mașinii unde nu cred eu că respectă cineva 100% regulile de circulație atunci când nu e nimeni pe drum, mă mai abat și eu când nu e nimeni sau sunt la mine in cartier, de ex merg cu bicicleta dacă mai 10 metrii până la destinație și nu mai e nimeni pe drum intru și pe interzis.
7 .infrastructura, spre deosebire de alte orașe, și nu mă refer la Cluj sau Sibiu, chiar avem cu ne mândrii, să traversez orașul aproape, aproape in intregime cu bicicleta pe pistă. Dar sunt zone unde ba nu e semnalizată corect,ba nu e delimitată ,ba trecerea la nivel cu carosabilul la intersecție nu e cum trebuie șamd. Ca să nu mai zic că pietonilor, într-o proporție destul de mare ba nu le pasă, ba habar nu au, sau au altele pe cap și merg pe pistă. Eu unul îi înțeleg și nu mă iau de nimeni doamne, că ăștia suntem, ce să îi spun eu lu’ mamaie??
Un cetatean a zis
Pana una alta stii cum se spune : mori cu dreptatea in mana . Eu zic ca pana lumea o sa se obisnuiasca cu biciclistii si trotinetetistii care trec pe trecere fara sa se dea jos de pe ele sa mai astepte macar pana o sa se dea in folosinta semafoarele astea inteligente.
No weed please a zis
Zici ca daca nu te vede careva, o mai scalzi si tu oleaca. Vezi, aici este diferenta dintre NOI si VOI. Eu am crescut in Occident, intr-o tara foarte bengoasa, si nu glumesc, chiar este ordine si disciplina aici, la MINE. Am fost educat acolo, si nu ma refer la scoala neaparat. ci mai ales la chestia de moralitate.
Uite cum stau lucrurile la NOI. Daca sunt in mijlocul pustietatii si limita de viteza este de 50 pe ora, toata lumea merge cu 50 pe ora. Nu e unul care sa depaseasca coloana Daca sunt in coloana la o intersectie cu un drum secundar si observ ca cineva vrea sa intre de pe un drum secundar, il las obligat sa intre, chit ca nu ma obliga legea. La NOI, intersectiile secundare au PATRU stopuri, cate unul pe fiecare intrare in intersectie, adica toti cei care tranziteaza intersectia sunt obligati sa se opreasca. Cine a venit primul, pleaca primul si tot asa. La NOI, nu exista sa discuti cu politistul. Daca esti prost si te apuci sa vociferezi, petreci noaptea la mititica. Chit ca esti bogatas, parlamentar, cine ma-ta vrei tu, politia te trateaza exact la fel. La NOI, daca te prinde politia beat la volan in repetate randuri, faci puscarie chit ca nu ai omorat pe nimeni sau nu ai lovit pe cineva. Faci puscarie pentru ca esti pericol public si este clar ca nu ai capacitatea intelectuala ca sa pricepi ce faci.
Cert este ca romanii care sunt foarte mari cocosi cand sofeaza prin Romania devin niste gainuse in Vest, unde nu exista sa depasesti viteza legala fara sa ti-o iei pe cocoasa rau de tot. Si nu numai ca sunt radare, dar sunt radare pe sistem TUTOR, adica iti masoara viteza in punctul A, sa zicem ca ai sub limita legala de 80, dupa care ai inca un radar peste 10 kilometri, iarasi iti masoara viteza, ai 70, ai zice ca te-ai scos. Numai ca se masoara si timpul in care ai parcurs distanta aia de 10 kilometri, si sa zicem ca se inregistreaza 5 minute. Viteza MEDIE pe distanta dintre A si B este 120 de kmph, peste cea legala, si de acolo incepe balciuk, amenda prin posta, iar daca esti strain, de pilda esti din Romania, iti vine la Judecatorie in tara, de unde ti se transmite acasa si sa vezi distractie.
H2SO4 a zis
Dle Nebunu, îți recomand cu căldură să recitești Codul Rutier. Așa ai să afli ca pe trecerile de pietoni ai obligația să cobori de pe bicicletă și să o traversezi în calitate de pieton. Când traversezi pe bicicletă, prioritatea ta dispare…..ești pe un mijloc de transport și prioritate au cei ce se deplasează paralel cu axa drumului și nu cei ce travesează perpendicular pe axa drumului. Poți traversa doar pe trecerile de pietoni semaforizate și numai atunci când culoarea verde îți permite. Nu mai trimite pe alții la pregătire când tu ești deficitar la acest capitol, cu aroganță și impetinență te poți ,,trezi,, cu lumânarea la cap și coliva la picioare.
BoogieMan a zis
Banda de traversare a bicicletelor, delimitata cum se vede si in poza din articol NU este trecere de pietoni. Uita-te in poza de mai sus si nu ai sa vezi nicio trecere de pietoni. Daca bicicleta/trotineta era pe strada si nu pe banda lor dedicata nu ai mai fi avut aceasta dilema probabil. Trebuie lucrat la semnalistica probabil mai bine, intr-adevar multi participanti la trafic (soferi si biciclisti deopotriva) sunt cascati, neatenti si uneori chiar ignoranti.
HCl a zis
Esti facut gramada. Preda singur permisul politiei, pentru ca faci parte din bizonii care nu stiu regulele
Adi a zis
Una dintre marile mizerii facute de administratia locala….buna pe termen lung, proasta pe termen scurt.
Din punctul meu de vedere acest program trebuia sa se faca treptat astfel incat conducatorii auto sa se obișnuiască cu biciclistii și viceversa….plus militia rutiera trebuie sa isi faca datoria si sa sanctioneze atat BICICLISTII cat si conducatorii auto care comit contraventii
De curiozitate …. A observat cineva biciclisti mergand pe contrasesn?
Aveti idee ca in calitate de conducator auto in intersectie te uiti doar in partea din care stii sigur ca vine masina/bicicleta?
Pai ce 3ste cu discriminarea asta, eu daca merg pe contrasens platesc de ma ustura buzunarul…militia stie sa sanctioneze doar conducatorii auto, biciclistii nu au bani si buletin ?
Daca nu exista legislație care sa sanctioneze si bicilistii atunci sa nu circule pe strada sa stea doar pe trotuar sau in parcuri, pana la urma strada aia a fost platita din taxele pe carburant pe care noi le platim !!!!
O mare mizerie
Adi a zis
Problema a DOUA
Domnii de la poli-militia rutiera ar putea trece si la verificarea respectarii legislatiei rutiere si de catre biciclisti, adica daca au vesta reflectorinanta/ casca de protectie, nu vorbesc la telefonul mobil, nu au consumat bauturi alcoolice, respecta semnificatia indicatoarelor rutiere, cedeaza prioritate la pietoni.
Sodomizarea trebuie sa o primeasca si dumnealor BICICLISTII, deoarece doresc drepturi, iar daca vrei drepturi ai si obligatii.
As vrea sa vad cu il opreste agentul de rutiera sau ordine publica pe participantul la traficul ciclistitc sa il intrebe/sanctioneze dece a traversat strada in mod NEREGULAMENTAR …deoarece exiata anumite zone in trafic unde TREBUIE sa te dai jos de pe bicicleta…. lucruri pe care unii ONANISTI pe doua roti nu le stiu.
BACAUANUL a zis
Parca trotinetele electrice nu au voie sa circule pe pistele de biciclete si pe trotuare.
Ele trebuie sa circule pe sosea.
Sau informatia nu este corecta?
Ne-ar ajuta un punct de vedere oficial.
Biciclist a zis
Vezi ca nu pe toate traversăriile amenajate pentru biciclete ,bicicliștii au prioritate