– facturarea consumului la gaze naturale i-a adus pe bacauani in pragul disperarii – oamenii s-au trezit ca au de platit valori triple la consumul de gaze naturale – cei nemultumiti sunt decisi sa-si caute dreptatea in instanta in conditiile in care angajatii E.ON Gaz refuza sa le ofere informatii cu privire la facturile individuale -bacauanii acuza de furt compania E.On Gaz
Emiterea facturilor de regularizare calculate de E.ON Gaz a creat un val de nemultumiri in rindul consumatorilor bacauani. Oamenii au intrat in panica in momentul in care au vazut ca au de achitat facturi de 800, 600 sau 450 lei, sume care, spun ei, nu corespund cu valorile reale ale consumului. „Intr-o luna de iarna nu platesc mai mult de 200 lei. Nu stiu de unde scot cei de la E.ON consumurile astea, in conditiile in care cifrele nu corespund cu realitatea”, spune Mihai Tanase din Bacau. Un alt proprietar de centrala de apartament spune ca pe factura sa este inscris un consum mai mare decit consumul lunar. „Este furt pe fata. Nu se mai poate asa ceva. Am sunat de nenumarate ori la call center sa cer lamuriri cu privire la factura mea si de fiecare data am fost pasat de la un operator la altul pina am fost lasat in asteptare. Aceeasi soarta au avut si tentativele mele ulterioare. Sint hotarit sa-i dau in judecata”, spune, cu naduf, Ioan Stan, un alt client al E.ON Gaz. Despre „dereglarile” aparute in factura E.ON Gaz vorbeste si Andreea Tontea. Pentru ca are pensia mica, femeia isi contabilizeaza cu atentie toate consumurile si cheltuielile. „Numai eu stiu cum fac sa fiu corecta si la zi cu plata utilitatilor. Angajatii E.ON vin si citesc contorii de gaz, insa consumul afisat la usa mea nu se regaseste cu cel scris in factura. Ce rost mai au citirele acestea daca nu corespund realitatii? Mai bine ne-am intoarce la sistemul de autocitire, ca atunci n-ar mai fi discutii”, spune femeia, nemultumita de modul de facturare practicat de compania E.ON Gaz.
E.ON explica
Ca raspuns la problemele bacauanilor, reprezentantii E.ON spun ca toti clientii casnici si noncasnici din categoriile de consum B1-B3 au avut posibilitatea sa opteze pentru una dintre cele doua modalitati de facturare a consumului de gaze naturale: facturarea consumului in baza autocitirii indexului contorului de gaz sau facturarea in baza unui program de consum lunar, fie efectiv realizat de catre client in anul anterior, fie estimat de client pentru anul in curs. „Citirea indexului contorului de catre personalul E.ON se realizeaza o data la trei luni pentru toti clientii, indiferent de optiunea exprimata, respectiv alegerea facturarii in baza autocitirii sau a unui program de consum, diferenta de consum inregistrata in cea de-a treia luna de citire fiind evidentiata in factura trimestriala de citire, fie ca diferenta de plata, fie ca plata in avans, dupa caz”, explica Corneliu Zait, purtator de cuvint la E.ON Gaz.
Reclamati la protectia consumatorului
Pentru ca nu au gasit intelegere la angajatii E.ON si nu au fost ascutati atunci cind au avut ceva de reclamat, mare parte dintre bacauanii nemultumiti s-au adresat Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Bacau. Comisarul sef Toader Fratila spune ca de la inceputul anului si pina in prezent s-a confruntat cu zeci de reclamatii la adresa companiei E.ON. „Preconizez ca in perioada urmatoare ne vom confrunta cu o avalansa de reclamatii facute de bacauani la adresa E.ON. Primele sesizari au aparut deja odata cu emiterea facturilor la E.ON Gaz. Oamenii vin la noi si reclama modul gresit de calcul al facturilor, pentru ca ei nu inteleg ce opereaza E.ON in factura, iar angajatii companiei nu sunt dispusi sa le explice cum le-a fost calculat consumul. Desi intervenim cu promptitudine de fiecare data nu putem face mai mult decit sa le dam amenzi. Din pacate, reprezentantii companiei E.ON au devenit imuni la amenzi”, a declarat Fratila.
Recomandarea E.ON
Reprezentantii companiei E.ON insista pe ideea ca fiecare consumator sa se adreseze Centrului de Relatii Clienti atunci cind intimpina dificultati in interpretarea facturii. „Orice client din municipiul Bacau care are nelamuriri legate de continutul facturii este rugat sa se adreseze la Call Center-ul companiei de luni pina vineri, intre orele 08.00-20.00, la numerele de telefon 0265.200.366 (apelabil din orice retea de telefonie) sau 0801.000.366 (apelabil doar din reteaua Romtelecom) sau la Centrul de Relatii Clienti al E.ON Energie Romania din municipiul Bacau, situat pe strada Stefan cel Mare, nr. 22, zilnic, de luni pina vineri, intre orele 08.30 si 17.30, in vederea clarificarii acestor aspecte”, a precizat purtatorul de cuvint al E.ON Gaz.
Factura la curent, alta problema
Nici facturile emise fosta societate E.On Moldova (acum cunoscuta ca Energie Romania, dupa fuzionarea cu distribuitorul de gaz) nu scapa de probleme. In afara deselor probleme legate de curentul electric, oamenii se pling ca si la eliberarea facturilor intimpina greutati. „Eu nu am primit timp de trei luni o factura sau o somatie si m-am trezit cu lumina taiata. Nu este normal sa se intimple asa si trebuia sa primesc macar o somatie”, ne-a spus o bacauanca. Femeia mai povesteste ca nu a aflat nici de la sediul societatii mai multe detalii. „Mi-au spus ca au trimis factura, ca nu e problema lor de ce nu a ajuns si sa platesc direct la casierie. Fireste, acolo, coada de pe lume”, a precizat femeia. O alta problema este atunci cind se primeste somatia la curent electric, cu instiintarea de plata. „Nu am primit nici o factura, dar m-am trezit cu somatia ca se va taia curentul daca nu platesc. Am vrut sa platesc prin homebank, dar nu am putut pentru ca pe somatie nu sint trecute toate datele. Nici la banca nu se poate plati din acelasi motiv. Am contactat serviciul de clienti si de acolo mi s-a spus ca trebuie sa platesc doar prin casierie, ca aceasta este politica lor, sub motivatia ca nu cumva Doamne fereste sa nu ajunga banii la timp si sa fie nevoiti sa taie curentul. Culmea este ca refuza sa-ti dea si datele necesare, desi iti cer informatiile despre contract si datele personale”, a spus, nervos, alt bacauan. (Claudiu TANASESCU)
alina a zis
Daca este monopol… asa se intampla! Ati vazut cum s-au schimbat lucrurile cand Romtelecomul a pierdut clientii odata cu aparitia telefoniei mobile? Au lasat imeniat nasul jos!Nu apare alt furnizor de gaz sau energie electrica asta ne va fi soarta cu hotii acestia!
anton a zis
desi sunt cu autocitire si platesc la zi gazul ,luna aceasta mi-a venit in plus inca 70 roni cica regularizari ……………..rusine eon pt furturi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
m. r. a zis
Am vrut sa clarific niste probleme in legatura cu factura dar la EON nu am putut, era inchis peste tot, la call center isi bat joc, parca ar fi un sistem securist inchis si fara transparenta, parca am lupta cu un inamic invizibil. Platim din greu in fiecare luna gazul, dar ei nu fac nici o investitie; sa vad cit mai rezista conductele, de gaze, o sa ne trezim ca vor fi explozii dupa explozii asa cum a fost pe Banca Nationala la blocul acela; vor sari in aer toate blocurile, conductele sunt gaurite toate precum sita ce ciur.
sandokan a zis
@anton…………….bai antoane……tu spui „rusine”…altu spune „rusine”…..toti spun „rusine”….si pe ei ai doare-n pu*la……..ce-ar fi sa ne trezim si noi romanii astia tampiti ca natie , sa punem mana pe par la propriu si sa incepem dintrun loc , indiferent care ar fi el…..toti isi bat joc de noi indiferent de sex ,rasa si religie……numai noi romanii ne uitam la sex (adica in jos) cand toti ne-o trag cum si unde vor…..ba da sexu se mai si scoala ,e cazul sa facem si noi la fel…….