Ai început o afacere, dar succesul nu se va arăta peste noapte. Cum toate afacerile fizice au suferit pierderi din cauza pandemie este timpul să implementăm și noi strategii de marketing din Occident. Modelul AIDA și Principiul lui Pareto s-au dovedit utile. Însă, în acest articol, vă voi introduce în câteva tehnici de promovare ale afacerii voastre care vor genera o creștere a vizibilității. Mai mulți oameni care vă vizitează înseamnă mai multe vânzări. Citiți și veți afla!
Marketingul este unul dintre domeniile care evoluează cel mai repede. De la multi-level marketing până la digital marketing schimbarea a ținut pasul cu tehnologia. Însă peste 50% din oameni sunt influențați încă de felul în care se vinde fizic un produs. De aceea, metodele vechi încă sunt foarte viabile. Să vedem și noi câteva strategii de promovare!
Distribuire de mostre, pliante și vouchere
Oamenii reacționează pozitiv la oferte. Scăderea de preț sau o mostră gratuită poate genera nevoia de a cumpăra. De fapt, vânzările sunt centrate pe generarea unei nevoi. De aceea, pliantele care conțin voucher sau cu mențiunea „Deschidem astăzi” pot să crească vizibilitatea afacerii tale.
O altă metodă este inserarea unei monstre într-o pungă personalizată de cumpărărturi. Ea poate fi distribuită rapid prin centrele comerciale. Cu cât mai mulți oameni primesc acea pungă personalizată, cu atât vei genera mai multe intenții.
Promovarea prin Social Media
Social Media este unul dintre cele mai îndrăgite instrumente virtuale. Ea ajunge la milioane de locuitori instant. De aceea, o pagină de Facebook a afacerii tale poate să te salveze de reclamele scumpe la TV. Însă ea trebuie să conțină un mesaj mixt.
Imaginea este importantă pentru astfel de promovări. De aceea, ar fi cazul să angajezi un profesionist care să editeze bannerul pentru tine. Poate și un scriitor care să compună textul reclamei.
Blog personalizat pentru afacerea ta
Nu mai este ceva neobișnuit să ai un blog pentru afacerea ta. Însă el trebuie să fie promovat. Majoritatea afacerilor nu au probleme la acest capitol. De obicei, ele invită Beta Testeri pentru produsele pe care le vând. Cum SEO are la bază autoritatea și relevanța, nu văd de ce ar fi dificil să ajungi primul în Google cu puțină muncă și fără plata reclamelor.
Să zicem așa: O prietenă are un salon de manichiură acasă. Îmi amintesc că în 2019 mi-a cerut să îi promovez blogul. Împreună am conceput articole de blog și materiale personalizate pe care să le distribuie pe Social Media. Însă marele succes a venit din insistența ei.
Multi-level marketing este încă un instrument important de vânzare. Prietena mea, după ce termina manichiura, le ruga pe cliente să facă o poză și să se aboneze la newsletter-ul ei pentru a le oferi promoții. Rezultatul este surprinzător: 3 din 10 rămâneau abonate.
Promovare prin influenceri pentru afacerea ta
Promovarea prin influenceri este un subiect delicat. Imaginea firmei tale contează. De la banalele pungi de plastic personalizate până la logo, afacerea ta are un ambasador. După cum știți, ambasadorul trebuie ales cu grijă în funcție de publicul spre care țintiți. Să vă dau un exemplu pe care îl veți recunoaste.
Firma Oriflame nu are vânzări așa mari datorită imaginea vedetelor, ci din imaginile cu femeie obișnuite care vând produsele lor. Oriflame promovează independența financiară a femeilor prin business-ul axat pe vânzarea produselor cosmetice. De aceea, cifra de afaceri a companiei este așa de mare. Influencerii de pe Youtube și Instagram pot să devină ambasadorii mărcii voastre. Însă fiți atenți cu ce imagine vă asociați.
Email marketing, retenție proactivă sau telesales
Ultima strategie de marketing se referă la reținerea clienților. De aceea, dacă blogul tău a generat o listă de emailuri bogată, poți să începi trimiterea de postări săptămânale cu oferte. Aceasta este o metodă destul de nouă în România. Noi avem experiență în telesales din 1990. Însă este un instrument facil pentru a crește afacerea ta.
Tot ce trebuie să faci este să angajezi o firmă care să se ocupe de acest lucru pentru tine. Apoi să oferi datele de contact ale clienților fideli. Însă nu îți face foarte multe speranțe, 90% din apeluri se sfârșesc cu un refuz. La fel spune și principiul lui Pareto mai bine 80% obținuți rapid și ușor decât 20% obținuți greu.
Concluzie
V-am oferit o scurtă inițiere în strategii de marketing adaptate nevoilor unui business din 2022. Acum, vă ofer și câteva link-uri către firme care oferă servicii despre care v-am vorbit anterior. Cele mai importante sunt cele care crează conținutul personalizat. Ar fi cam așa: Pungi personalizate, freelanceri pentru celelalte servicii și hosting românesc.
Țineți minte, articolele personalizate cresc vizibilitatea afacerii voastre. De aceea, ar fi benefic să acordați atenție detaliilor care par banale. De la punga în care oferiți produsul clientului și până la blogul pe care promovați afacerea, imaginea firmei este tot ce contează. Nu vă asociați cu imagini negative și încercați să fiți cât mai sinceri.
Lasă un răspuns