Clientii BRD – Groupe Société Générale au fost vizati, la sfirsitul saptaminii trecute, de o încercare de frauda prin intermediul Internetului. Mesajul e-mail – se arata intr-un comunicat remis de Sucursala Bacau a BRD-GSG -, transmis în mod aparent din partea bancii si destinat atit clientilor, cit si non-clientilor, era realizat în asa fel încit sa poata trece drept o solicitare legitima a acesteia. El era intitulat „Felicitari! Ati fost ales pentru a lua parte la primul nostru sondaj online” si încerca, sub forma unui chestionar, sa îi convinga pe clienti sa furnizeze informatii precum numarul cardului si codul PIN. Aceste informatii erau solicitate sub motivul platii unei sume de bani drept recompensa pentru completarea asa-zisului sondaj. „BRD – Groupe Société Générale – se precizeaza in comunicat – îsi informeaza clientii ca nu desfasoara niciun sondaj si le reaminteste ca nu solicita, în nici o împrejurare, informatii confidentiale prin e-mail (user/parola, numar de card, data expirarii acestuia, codul PIN). Aceste solicitari reprezinta tentative de furt de date personale sau bancare si nu trebuie sa li se dea curs în nicio situatie”.
Sistemul de monitorizare al BRD a detectat si raportat imediat tentativa de phishing, site-ul fiind închis. Tentativa de phishing nu s-a soldat cu pagube. Banca a luat masurile de informare a clientilor – atit prin site-ul internet, cit si prin call-center-ul bancii – platforma Vocalis. (Petru DONE)
Lasă un răspuns