MAI diversifică modalitățile de plată la taxele pentru eliberarea pașapoartelor și a permiselor de conducere, acestea putând fi achitate prin Internet Banking, virament bancar, mandat poștal sau în numerar. Începând cu data de 6 iulie 2016 plata în numerar a acestor taxe nu se mai face prin unităţile CEC Bank. Chitanţele eliberate prin unităţile CEC Bank până la data de 05 iulie 2016, inclusiv, sunt valabile şi pot fi utilizate la depunerea cererilor pentru eliberarea paşapoartelor ulterior datei de 06 iulie 2016.
“Menționăm că plata în numerar acestor servicii nu se mai face prin casieriile CEC Bank. Odată cu intrarea în vigoare a OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, plata taxei de pașaport, precum și a tarifelor aferente confecționării și valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferențial, păstrării combinației numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizațiilor provizorii și a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament, mandat poștal sau în numerar”, se arată în comunicatul Prefecturii Bacău.
Plata se poate face în contul unic deschis de către Instituția Prefectului județului Bacău, CODUL IBAN: RO34TREZ061502602X014960, prin 3 modalități de plată:
- on-line în sistem internet banking dar și de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament;
- în numerar, la casieria Trezoreriei Municipiului Bacău, cu sediul în strada Dumbrava Roșie nr. 1-3;
- cu mandat poștal, de la unitățile poștale de pe raza teritorială de domiciliu al cetățeanului.
Pe documentul de plată vor fi înscrise următoarele informații: CNP-ul și numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal și denumirea Instituției Prefectului județului Bacău, unde va fi depusă cererea de eliberare a pașaportului, după caz, suma și tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata.
O singură taxă pentru pașapoarte
Conform Ordonanței, pentru reducerea birocratizării, în situația pașapoartelor se va face o singură plată într-un cuantum care va cumula contravaloarea pașaportului, taxa pentru serviciul public prestat și, după caz, tariful suplimentar, valoarea rămânând neschimbată față de cât este în prezent.
Atât în cazul pașapoartelor simple temporare, cât și al pașapoartelor simple electronice, în situația în care plata taxei de pașaport s-a efectuat prin mijloace de plată online, depunerea cererii se recomandă a fi făcută cu 2-3 zile după efectuarea plății și solicitantul trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor, certificat de bancă. Când plata se efectuează prin mandat poștal este necesară prezentarea ca document doveditor al plății factura aferentă emisă de oficiul poștal. Actele necesare și termenele de eliberare ale documentelor emise de MAI, rămân neschimbate.
Cuantumul taxelor necesare pentru eliberarea paşapoartelor
- paşaport electronic simplu cu valabilitate 5 ani – 261,00 lei costul paşaportului şi 22 lei taxa pentru serviciul prestat, în total 283 lei;
- paşaport electronic simplu cu valabilitate 3 ani, (minori sub12 ani) – 236,00 lei costul paşaportului şi 22 lei taxa pentru serviciul prestart, în total 258 lei;
- paşaport simplu temporar cu valabilitate 12 luni – 97,00 lei costul paşaportului, 22 lei taxa pentru serviciul prestat şi 100 lei tariful suplimentar de urgenţă, în total 219 lei.
Ioan Popescu a zis
Ce handicapati ! Auzi plata online cu „…extrasul de cont doveditor, certificat de bancă…”. Adica dupa ce platesti online te duci la banca sa certifici ! Ha ! Ha! Ha!
Cica reducerea birocratiei !
vlad a zis
Din cate stiu, aceste taxe se achitau la un ghiseu unic (al CEC) din incinta institutiei si nu constituie o problema birocratica pentru cetatean.
Acum, in cel mai simpla situatie, presupunand ca cetateanul stie sa utilizeze un computer conectat la internet, are cont bancar si utilizeaza un serviciu de internet banking, contribuabilul trebuie sa: efectueze plata online, sa mentioneze obligatoriu o serie de informatii in documentul de plata (ma intreb daca toate aplicatiile de internet banking permit), sa se deplaseze la banca pentru un „extras de cont doveditor, certificat de banca”, sa astepte 2-3 zile pana sa poata depune cererea.
Asta e debirocratizare???