Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale, Camera de Comert si Industrie (CCI) Bacau, Oficiul Teritorial pentru IMM si Cooperatie Iasi si societatea BTL Design au organizat, ieri, 15 mai, in Bacau, cel de al treilea seminar anual dedicat dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii (IMM). In acest an, tema seminarului a fost „Solutii pentru dezvoltarea IMM-urilor. Programe guvernamentale de promovare a exporturilor”. Au fost prezenti oameni de afaceri din judetul Bacau, reprezentanti ai unor banci comerciale si institutii de garantare a creditelor, care s-au intilnit cu Marius Roman, secretar general adjunct al ministerului, Gabriela Malcinschi, managerul BTL Design, si Doru Simovici, presedintele CCI Bacau. Marii absenti au fost reprezenantii autoritatilor locale, care au ratat, astfel, ocazia de a se intilni inca o data cu o buna parte dintre reprezentantii mediului de afaceri bacauan.
Nevoia de capital pentru dezvoltarea afacerii a capatat o conotatie specifica odata cu aparitia programelor de finatare europene sau guvernamentale. Accesarea acestor programe presupune capital propriu de inceput, la care se adauga fondurile de finantare, rambursabile sau nu. Iar acesta poate fi obtinut de la banci. Reprezentantii Fondului national de garantare a creditului pentru IMM, ai BCR, BRD-GSG si EximBanK au fost ieri la intilnirea cu oamenii de afaceri, pentru a-si prezenta produsele lor din aceasta categorie. De asemenea, au venit Livia Adam, consilier la Directia Generala Promovare Export – Ministerul IMM-urilor, pentru a face cunoscute mecanismele de sustinere a exportului, Lucia Beekman, consilier la Centrul Roman pentru Promovarea Comertului, pentru a prezenta activitatea institutiei in promovarea exportului, Laura Craiciu, consilier la Oficiul Teritorial pentru IMM si Cooperatie Iasi – Directia Generala pentru IMM, Comert Interior si Cooperatie, care a creionat progranele de finantare din sectorul IMM, si Cezar Iliu, consilier la Ministerul IMM-urilor, care a prezentat pposibilitatile de capitalizare a IMM prin Bursa de Valori. De asemenea, Sorina Mirzac, Comercial and Certification Coordinator la Rina Romania si de Nicoleta Costache, consilier in proprietate industriala – Brand Sense, au vorbit despre experienta integrarii in Uniunea European din perspectiva certiuficarii in activitatile de productie si servicii si despre marca inregistrata intre avantaje concurentiale si pericole legislative.
Mai aproape de intreprinzatori
Marius Roman a apreciat preocuparea firmelor mici si mijlocii din Bacau pentru dezvoltare. Secretarul general adjunct le-a prezentat acestora structura de organizare a ministerului pentru IMM. „Firmele mici – a precizat Roman – pot beneficia de fondurile structurale europene, cu incepere de anul trecut. Din 5 mai au inceput inscrierile online pentru aceste programe de finantare. Am procedat la aceasta pentru ca exista suspiciunea ca functionarii cu care solicitantii de fonduri intra in contact ar incerca sa le creeze tot felul de piedici. Am primit, astfel, 41 de solicitari, dar nici una din Bacau, pina acum”. Doru Simovici a apreciat seminarul ca pe una dintre pirghile prin care se aduc informatii prin care sa se ajunga la fonduri europene si guvernamentale. „Ministerul pentru IMM a spus Simovici – este cel care are o apropiere mai pronuntata fata de mediul de afaceri, ca si noi, intermediarii. Am profitat de relatia strinsa cu ministerul si, anul trecut, am inceput sa functionam pe aceasta relatie. Sint multe lucruri pe care ni le-am propus. Avem o relatie directa cu ministerul, ne cunoastem cu oamenii de aici, ne-am propus un flux informational intre consilierii comerciali de la ambasadele din strainatate si IMM, iar o data pe saptamina firmele primesc de la noi un buletin informational. Din pacate, fluxul acesta nu este realizat si intre noi si ambasadele noastre, informatiile nu vin de la firme catre ele. Dam informatiile din strinatate la 18.000 de firme din Romania. Solicitarile de informatii din Bacau sint, insa, foarte putine, mai mult din alte judete. Fac, astfel, un apel de a se transmite informatii la Camera de Comert, care sa ajunga la consilierii nostri din ambasade, care le disemineaza catre mediile de afaceri de acolo”.
Lasă un răspuns